آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۸ ق.ظ

طلا ذخیره ای گرانبها

طلا ذخیره ای گرانبها

اگر به طلا فروشی مراجعه می‌کنید تا محصول طلایی را بخرید، این امکان که خودتان مطمئناً و ۱۰۰ درصد بتوانید تشخیص دهید طلایی که قصد خریدار آنرا دارید، اصل است یا تقلبی، وجود ندارد. حتی بعضی از طلافروشان به اینقضیه اعتراف می‌کنند که با وجود گذراندن دوره‌های فنی تشخیص و تمیز طلا و یا کسب اطلاعات از افراد باتجربه هم‌صنف خود باز هم امکان خطا در تشخیص اصل بودن بعضی از اجناس طلا، وجود دارد....

ایران دومین مصرف‌کننده طلا و جواهر در دنیاست. سرانه اندوخته طلا در میان خانوارهای ایرانی حداقل ۱۰۰ گرم است. در میان شهرهای ...

ایران دومین مصرف‌کننده طلا و جواهر در دنیاست. سرانه اندوخته طلا درمیان خانوارهای ایرانی حداقل ۱۰۰ گرم است. در میان شهرهای ایران، تهران واصفهان بیشترین اندوخته طلا را دارند. . .

انگیزه ذخیره طلا در بین ایرانیان طی سالهای اخیر دچار تحول و دگرگونیشده است. سالهای گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی خاص ایرانیان طلا را بهعنوان سرمایه و پس‌انداز ذخیره می‌کردند چرا که معمولاً کمتر دچار نوساناتشدید می‌شد.

 اما اخیراً با نوعی بی‌ثباتی که دامنگیر اوضاع اقتصادی شدهدیگر کمتر کسی به طلا به عنوان سرمایه و پس‌انداز نگاه می‌کند و بیشتر ازطلا و جواهر برای تزیین و زیبایی و مد استفاده می‌شود. اما هر انگیزه‌ایکه در خرید و انباشت طلا داشته باشیم بی‌نیاز از اطلاعات پایه‌ای در موردشناخت طلای اصل از تقلبی، کیفیت و عیار طلا و نیز چگونگی وزن و قیمت آننیستیم. گزارش زیر به مناسبت برگزاری دومین نمایشگاه طلا و جواهر که نیمهبهمن ماه در تهران برگزار شد و برخی سؤالات شهروندان علاقه‌مند به طلا رابا دست‌اندرکاران این صنف در میان گذاشته است.
هر چیز بسیارارزشمندی را به طلا تشبیه می‌کنند، حتی اگر ارزش آن خیلی بیشتر از اینحرفها باشد مثل وقت. متأسفانه عامل بسیاری کلاهبرداری‌ها، سرقتها، جنایتهاو... طلا و فریبندگی‌هایش است. این کالا در بسیاری از مواقع علاوه برزینتی بودنش، سرمایه افراد نیز محسوب می‌شود؛ سرمایه‌ای که باید از آن حفاظت شود و البته قبل از آن باید از اصل بودنش اطمینان یافت.

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که برای ذخیره و پس‌انداز سرمایه خود طلا خریداریمی‌کنید. در این صورت به نظر می‌رسد دانستن اطلاعاتی در مورد اصل یا تقلبی بودن، چگونگی تشخیص عیار طلا، ضوابط خرید و فروش طلا و... برایتان اهمیتیدوچندان یابد.

اصل یا تقلبی؛ مسئله این است!

اگر به طلا فروشی مراجعه می‌کنید تا محصول طلایی را بخرید، این امکان که خودتان مطمئناً و ۱۰۰ درصد بتوانید تشخیص دهید طلایی که قصد خریدار آنرا دارید، اصل است یا تقلبی، وجود ندارد. حتی بعضی از طلافروشان به اینقضیه اعتراف می‌کنند که با وجود گذراندن دوره‌های فنی تشخیص و تمیز طلا و یا کسب اطلاعات از افراد باتجربه هم‌صنف خود باز هم امکان خطا در تشخیص اصل بودن بعضی از اجناس طلا، وجود دارد.

 حقیقت این است که هر طلافروشی باصدور فاکتور برای محصول طلا، طلای خریداری شده را تضمین کرده و در قبال اصلی یا تقلبی بودن، آن مسئول است. یک طلا فروش در این زمینه چنین اظهارنظر می‌کند: تشخیص اصل یا تقلبی بودن در اکثر موارد توسط خریداران امکان‌پذیر نیست.

 اما ما در مقابل فاکتوری که به شما ارائه می‌کنیم،مسئولیت داریم و باید به اتحادیه طلا و جواهر پاسخگو باشیم. طلا فروشدیگری در این زمینه می‌گوید: فاکتوری که به شما ارائه می‌شود، معتبر است .

 با این حال در صورت هرگونه مشکل، طلا فروش صادر کننده فاکتور در صورتشکایت شما و تأیید اصل نبودن جنس طلا باید پاسخگو باشد. کوروش گوهربین- رئیس اتحادیه و طلا و جواهر- در این زمینه معتقد است: معمولاَ طلاهای همهواحدهای طلافروشی هر ۲ ماه یک‌بار توسط بازرسان اتحادیه طلا و جواهر کنترلو نمونه‌برداری می‌شود تا طلای تقلبی ساخته نشود. علاوه بر آن در فاکتورفروش قید می‌شود که عیار طلا ۱۸ است و مارک سازنده طلا نیز مشخص است کهنشان‌دهنده هویت فروشنده آن است.

 وی در زمینه تمهیداتی در زمینه بالا بردنضریب اطمینان ملاک تشخیص خریداران می‌افزاید: با مؤسسه استاندارد هماهنگ شده تا در آینده‌ای نزدیک علاوه بر انگ ۷۵۰ که درون محصول حک می‌شود، انگی استاندارد (کدی از طریق مؤسسه استاندارد) نیز به خود تولیدکنندگان داده شود که این انگ نیز علاوه بر انگ ۷۵۰، درون محصول حک شود

مقاله مرتبط طلا و جواهرات:

شیوه محاسبه قیمت طلا

رنگ‌های طلا

طلا در گذر زمان

احکام طلا برای مردان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی