آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ق.ظ

برق جواهرات و سنگ های قیمتی

 برق جواهرات و سنگ های قیمتی

الماس اصلی ترین ومشهورترین سنگ گرانبهایی است که امروزه وجود دارد و گرانقیمت ترین جواهرموجود است و درجه خلوص و عیار آن براساس وزنش محاسبه می گردد که واحدمحاسبه آن قیراط است. بنابراین هر چه الماس بزرگتر باشد، ارزش آن بیشتراست. اگرچه سنگهای کوچک الماس نیز با واحد قیراط شمارش می شوند....


تجارت سنگهای قیمتی، یکی از تجارتهای پر سود جهانی به شمار می رود که دستمایه آن محصولاتی طبیعی است که به لطف هنر بشر ...

تجارت سنگهای قیمتی، یکی از تجارتهای پر سود جهانی به شمار می رود کهدستمایه آن محصولاتی طبیعی است که به لطف هنر بشر تبدیل به کالاهایی بیبدیل برای سرمایه گذاری و بهره برداری می شوند. . .

برق خیره کننده و سحرآمیز جواهرات در زیر نورهای هدایت شده فروشگاههایشیک جواهر فروشی مترصد است تا نگاه مشتاق عاشقان زیبایی را شکار کند. شکاری که صید و صیاد هر دو از موهبت آن برخوردارند.

جواهرات وزیورآلات به خصوص اگر اصل و گران قیمت باشند، مطلوب تقریبا تمامی خانم هااست. راستی هیچ می دانید چرا اینقدر این سنگ ها زیبا و پرجاذبه اند؟ میدانید چرا ما برای خریدن آنها اینقدر پول می پردازیم. و چطور باید آنها رابشناسیم و از آنها نگه داری کنیم؟ می دانید چقدر باید برای آنها پولبپردازید که مغبون نشوید؟

تجارت سنگهای قیمتی، یکی از تجارتهای پرسود جهانی به شمار می رود که دستمایه آن محصولاتی طبیعی است که به لطف هنربشر تبدیل به کالاهایی بی بدیل برای سرمایه گذاری و بهره برداری می شوند. انواع سنگهای قیمتی که از معادن عمیق استخراج می شود، پس از برش خوردن ونشستن روی پایه های طراحی شده و یا به صورت خام به سرمایه ای تبدیل میشوند که هزاران سال عمر دارند.

سنگهای قیمتی به دلیل استحکام فوقالعاده، زیبایی، کمیابی و منحصر به فرد بودن از ارزش ذاتی برخوردارند. کهاین ارزش ذاتی چون با پول یعنی کالایی که مدام در حال نوسان است سنجیده میشود، بنابراین همواره در حال افزایش است.

سنگهای قیمتی نظیر الماس،مروارید، یاقوت، فیروزه، و عقیق در طول هزاران سال تحت تأثیر فشار بسیاربالا و دمای زیاد در عمق زمین ساخته شده اند. شرایطی که برای فراهم آوردنآنها باید هزاران سال دیگر صبر کرد و از آنجا که ما هزاران سال بعد نیستیمو صبر آن را هم نداریم، همین امروز با پرداختن پولهای بیشتری آن ها راتصاحب می کنیم.

البته به مدد تکنولوژی امروزه سنگهای بدل که در شرایطمصنوعی ساخته می شوند نیز وجود دارند که بهای بسیار نازلتری دارند. اینجواهرات مصنوعی به نام (اتمی) شناخته می شوند که ارزش بهترین نوع آنها همحدود یک صدم قیمت جواهرات اصلی است و بخش مهمی از تولیدات انبوه جواهراتدر بازار کشور ما نیز از همین نوع جواهرات بدلی استفاده می کنند.

نکته جالب توجه دیگر در این زمینه این است که تقریبا تمامی تجارت سنگهای قیمتی اعم از اصل و بدل در ایران بصورت قاچاق انجام می شود و بجز فیروزه و عقیقکه در بخشهایی از کشور خودمان یافت می شود، تمامی تجارت این سنگها دربازار سیاه و زیرزمینی صورت می گیرد.

این در حالیست که در کشورهاییمانند ایتالیا، هندوستان، آفریقای جنوبی، استرالیا و آمریکا که از مراکزتولید و تراش سنگهای قیمتی هستند، این تجارت بصورت کاملا آزاد و شفاف درحال انجام است. از آنجا که گمرک کشور ما این سنگها را جزء کالاهای لوکسدسته بندی کرده، از ورود آنها ممانعت بعمل می آورد.

این در حالیست که واردکردن سنگهای قیمتی که برخلاف مواد مصرفی وارداتی دیگر برای مدتهای طولانیارزش افزوده دارند، کمک به حفظ ثروت ملی و ملت محسوب می شود و اصولا یکیاز راههای حفظ ثروت نزد کشورها و خانواده های ثروتمند، تبدیل پول بهاینگونه کالاها که ارزش ذاتی دارند، می باشد.

الماس اصلی ترین ومشهورترین سنگ گرانبهایی است که امروزه وجود دارد و گرانقیمت ترین جواهرموجود است و درجه خلوص و عیار آن براساس وزنش محاسبه می گردد که واحدمحاسبه آن قیراط است. بنابراین هر چه الماس بزرگتر باشد، ارزش آن بیشتراست. اگرچه سنگهای کوچک الماس نیز با واحد قیراط شمارش می شوند. برای مثالیک قطعه الماس یکصد قیراطی دهها برابر یکصد قطعه الماس که هر کدام یکقیراط وزن دارند و مجموعا ۱۰۰ قیراط هستند، ارزش دارند.

کیفیت الماسبه سه ویژگی بستگی دارد: ۱- نوع تراش ۲- وضوح و نداشتن رگه های ناخالصی ۳- رنگ که هر چه سفیدتر و درخشانتر باشد، بهتر است. شما حتماً نام برلیان راشنیده اید. اما بهتر است بدانید که برلیان نام نوعی برش است که بر الماسمی زنند. یعنی برلیان نام نوعی برش است و همان الماس.

راه تشخیص الماس اصل از بدل دمیدن بخار دهان روی سنگ است که بخار به سرعت از روی الماس اصل محو می شود.

نوعدیگر سنگهای قیمتی یاقوت است که به رنگهای قرمز، سبز و آبی یافت می شود واین سنگها نسبت به الماس از ارزش به مراتب کمتری برخوردارند.یکی دیگر ازسنگهای قیمتی مروارید است که هم بصورت طبیعی وجود دارد و هم آنها را درداخل صدف کشت می دهند. مروارید هر چه درشتتر و دایره وارتر باشد،گرانبهاتر است.

فیروزه که جزء سنگهای قیمتی جهان به شمار می رود ازجمله جواهراتی است که در کشور ما نیز وجود دارد و ما همانند بسیاری دیگراز داشته های خود، برای آن خاصیتهای دیگری نیز در شمار آورده ایم که ازجمله آنها می توان بر سنگ مقدس و طلسم خوشبختی اشاره کرد. این سنگ قدیمیاز مشرق به مغرب راه یافته است و حتی اعتقادات در زمینه این سنگ قیمتی بههمراه خود آن به مغرب زمین رفته است. اروپائیان از حلقه های فیروزه به نامهدیه فراموش ناشدنی یاد می کنند. فیروزه در رنگهای سبز و آبی و طیفی ازترکیب این دو رنگ وجود دارد که فیروزه رنگ آبی آسمانی روشن، مرغوبترین نوعفیروزه به شمار می رود.

بد نیست این را هم بدانید که ۶۰ درصد تولیدجواهر دنیا از نظر ارزش و ۸۰ درصد از نظر قیمت نیز در هندوستان صورت میگیرد و حدود یک و نیم میلیون نفر فقط در بخش تولید آن مشغول به کارهستند.بعد از این توضیحات درباره اصل جواهر بهتر است این را هم بدانید کهدر کشور ما محاسبه قیمت جواهرات و جواهراتی به همراه پایه های زرین (طلایی) و سیمین (نقره ای) به چه روشی صورت می گیرد.

من و شما طلا رااز طلافروشی با واحد گرم خریداری می کنیم و واحد کوچکتر خریداری طلا نیزصوت است که یک صدم گرم است. برای مثال هنگامی که یک انگشتری را که بدوننگین و کاملا از طلا ساخته شده را وزن می کنند، حدود ۸ گرم و ۲۰ سُت میشود که این رقم در رقم قیمت روز طلا ضرب شده و به اضافه ۷ درصد سودطلافروش به ما فروخته می شود.

البته این را هم بدانید که قیمت روزطلا شامل جمع دو رقم است یکی نرخ واقعی طلا (که هر روز آن را در روزنامهها می خوانیم) و دیگری اجرت ساخت که در هر گرم بین ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان درنوسان است. برای مثال اجرت ساخت در یک النگوی ساده حدود ۷۰۰ تومان برای هرگرم است ولی برای یک سینه ریز مدل سال که با دست کار شده و جواهر هم برروی آن کار شده، تا ۲۵۰۰ تومان هم می رسد. بنابراین ما برای خرید طلا درمجموع بابت سه ردیف جداگانه پول می دهیم. اول ارزش ذاتی طلا (برگرم) دوماجرت ساخت طلا (بر گرم) و سوم سود فروشنده (بر درصد).

البته یادمانباشد که وقتی از طلا صحبت می کنیم، لازم است عیار آن را هم ذکر کنیم چونطلای خالص تنها به صورت شمش وجود دارد و به دلیل نرم بودن طلا، برایاستحکام به آن مس و نقره اضافه می شود. عیار طلا نشان دهنده درصد خلوص طلااست طلای خالص که ۱۰۰ درصد آن طلای ناب باشد دارای عیار ۲۴است.

طلایرایج بازار ایران طلای ۱۸ عیار است که ۷۵ درصد آن طلا و مابقی مس و نقرهاست. برای همین هم روی طلای ۱۸ عیار رقم (۷۵۰) ذکر می شود که نشان دهندهعیار ۱۸ است. اگر زیورآلات شما این نشانه را نداشته باشد، عیار طلای شما۱۷است.

اگر طلا با مس و نقره مخلوط شود، حاصل طلای زرد است اما اگرطلا با نیکل، پالادیوم نقره و روی مخلوط شود، حاصل طلای سفید است. البتهطلای سبز (طلا، نقره، مس و روی) و طلای قرمز (طلا و مس) نیز داریم که کمتراستفاده می شوند.

این را هم داشته باشید که طلای مورد استفاده در صنعت تراشه ها و ریزتراشه ها، عموما طلای زرد و با عیار ۲۴ می باشند.

علترویکرد مردم بر طلای زرد دوام فوق العاده رنگ و جلای آن است در حالیکهسایر انواع طلا پس از مدتی جلا و درخشش خود را از دست می دهند و بایدآبکاری شوند.بعد از این توضیحات حالا نوبت توضیح چگونگی محاسبه قیمت جواهراست که معمولا به همراه طلا فروخته می شود.

در مرحله اول بایستی حسابجواهرات صنعتی و کم ارزش را از جواهر واقعی جدا کرد. جواهرات صنعتی و کمارزش معمولا در تنوع طرح و رنگ فراوان به همراه طلا فروخته می شوند و ازآنجا که حجم و وزن کمی دارند، قیمتی ناچیز و در حد هیچ دارند. برای مثالهنگامی که یک انگشتری زنانه با یک نگین سفید (که شبیه الماس هم هست) یاسیاه درشت به اندازه تقریبی یک نخود با قیمت معمولی فروخته می شود، تردیدنداشته باشید که با یک جواهر صنعتی روبرو هستید. چرا که اگر بخواهید یکجواهر واقعی در این اندازه خریداری کنید باید حداقل ۵ میلیون تومان فقطبرای جواهر بپردازید!

اما این جواهر صنعتی حدود ۱ تا ۲ هزار تومانارزش دارد که تنها شبیه جواهر است. اما بیاد داشته باشید که هنگام فروشاین سنگها اگر زیاد از حد بزرگ نباشد شما برای وزن این جواهر بی ارزش، هماندازه ارزش طلا پول پرداخت خواهید کرد و این در حالیست که در هنگام فروشدوباره آن هیچ پولی بابت آن دریافت نخواهید کرد.برای همین هم توصیه میکنیم از خریدن زیورآلاتی که سنگهای صنعتی به میزان زیاد دارند خودداریکنید تا مغبون نشوید.

نوع دیگر جواهرات صنعتی که تشخیص آنها از جواهرواقعی سخت تر بوده و شبیه به برلیان یک تراش خاص از الماس است، معمولا بهجای الماس در جواهرات درجه دوم بکار می رود.اگر فروشنده در هنگام فروشجواهر از شما وجهی بابت سنگهای انگشتری یا سایر زیورآلات دریافت نکند،حتما از جواهرات صنعتی استفاده کرده است. چرا که اگر از جواهرات اصلیاستفاده کند، قیمت سنگها چندین برابر قیمت طلای زیورآلات شما خواهد بود.

از آنجا که این نوع جواهرات ارزش زیادی ندارند آنها را عددی و یا گرمی خرید و فروش می کنند که ارزش آنها هم پائین است.

نوع دوم این جواهرات که جواهرات با ارزش است با واحد قیراط سنجیده می شود. که هر قیراط ۲۰۰ میلی گرم است.

ارزشگذاری این جواهرات که یک کار تخصصی و پیچیده است، توسط خبرگان صنف و باتوجه به نظر آنان تامین می شود و دامنه نوسان آن بسیار زیاد است. برایمثال هر قیراط برلیان که سنگ پایه بازار محسوب می شود که دارای اندازه هایجور باشد در حال حاضر در بازار تا ۲۰۰ هزار تومان هم می رسد. البته اینقیمت بستگی به روشنایی، تراش و درصد خلوص الماس ها دارد و برای سنگهاییاست که اندازه آنها حدود نصف و شاید کمتر از دانه ارزن است. اگر ایناندازه ها بزرگتر شوند، قیمت ها به صورت مکعبی رشد خواهند کرد.

برایچنین جواهراتی اگر فرض بفرمایید در یک حلقه نامزدی با وزن ۱۰ گرم طلا کهحدود ۱۵۰ هزار تومان ارزش دارد ۱۰ عدد وجود داشته باشند، شما تنها برایجواهر خریداری شده باید حدود ۴۰۰ هزار تومان اضافه پرداخت نمایید کهتقریبا ۳ برابر قیمت طلای شما می باشد.برای این جواهرات در موقع فروش پولسنگ هم بازپرداخت می شود اما بسته به انصاف جواهرفروش بین ۲۵ تا ۴۰ درصداز ارزش آن تنها برای سنگ کسر می شود.

بنابراین در هنگام خریدجواهرات اصل هم در نظر داشته باشید که اولا از فروشندگان خوشنام و منصف کهشهره هم هستند خرید کنید و ثانیا جواهراتی خریداری کنید که قصد تعویض آنهارا حداقل در کوتاه مدت نداشته باشید. در غیر اینصورت برندگان خرید شماجواهرفروشان خواهند بود که تا ۳۰ درصد از سود سرمایه گذاری شما را در لحظهاول نصیب خود می سازند

مطالب مشابه جواهرات:

شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات

شناخت اصالت جواهرات

خواص گوهرها و سنگهای قیمتی در درمان بیماریها

نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر

آموزش جواهر سازی

الکتروفرمینگ و‌ آبکاری در جواهرسازی

گوهر و جواهرسازی در ایران

آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن

لزوم توجه به صنعت جواهرسازی و گوهر ها

وضعیت صنعت جواهرسازی ایران

ابزار و وسایل جواهرسازی و گوهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی