آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸ ق.ظ

طلا و جواهرسازی صنایع دستی ایران

طلا و جواهرسازی صنایع دستی ایران

در سراسر ایران زمین هنوز نشانه‌هایی از سابقه چند هزار ساله هنر طلا و جواهرسازی مانده است.هنرهای دستی مناطق ...

در سراسر ایران زمین هنوز نشانه‌هایی از سابقه چند هزار ساله هنر طلا و جواهرسازی مانده است.هنرهای دستی مناطق مختلف کشور، ریشه در آن پیشینه پرعظمت دارد. مجله طلا و جواهر در نظر دارد به‌منظور حفظ و ماندگاری اینصنعت و نیز آشنایی خوانندگانش با هنرهای دستی، صفحاتی را به علاقه‌مندان شهرستانی اختصاص دهد. در این شماره با صنایع دستی و تزئینی شهرستان دزفول آشنا می‌شوید. از علاقه‌مندان به این مبحث درخواست می‌شود، نوشته‌های خودرا به دفتر مجله ارسال دارند. نوشته‌ها و تصاویر این شماره متعلق به آقای رضا خلیفه نیل‌ساز یکی از دست‌اندرکاران حرفه طلا و جواهر در شهرستان دزفول است.

 اینجا دزفول است

در دزفول ساخت زیورآلات طلا و نقره از گذشته‌های دور وجود داشته است. اکنون نیز می‌توان در جهیزیه عروسان این خطه بادبزن‌هایی را دید که باآویزی از طلا یا نقره تزئین شده‌است. قلیان‌های نقره‌یی دزفول معروف است یا سنگ‌پاهایی که با نقره تزئین شده و قلم‌زنی‌های استادانه آن را زیباکرده است. در دزفول برای کودکانی که به تازگی راه رفتن را یادگرفته‌اند،زنگوله‌پا از جنس نقره یا طلا می‌بندند.

 در صنایع دستی این خطه همچنین می‌توان خودکارهایی را دید که دور آن را طلا یا نقره گرفته‌اند و از طرف خانواده عروس به داماد اهداء می‌شود. گل‌سر طلایی ملیله‌کاری شده از دیگرصنایع دستی این شهرستان است. در زیورآلات سنتی و محلی دزفول همچنینمی‌توان ساخته‌هایی به شکل طاووس تماشا کرد که با حروف اول اسامی عروس وداماد تزئین شده است.

شانه‌های نقره‌یی تولید هنرمندان طلاکار و نقره‌کاراین شهرستان نیز معروف است. آنجا هنوز گردنبندها و دستبندهایی که دارای زنجیرهای ضخیم و سکه‌های طلا‌ است مشاهده می‌شود. دزفولی‌ها از طلای ۹۹۲۲عیار یعنی بالاترین عیار برای ساخت طلا استفاده می‌کنند.

 شناسنامه دزفول

این شهر که با جمعیت ۵۷۰ هزار نفری و مساحت ۴۵۱۵ کیلومتری در شمال خوزستان واقع شده است. دژپل، تپه باستانی چغامیش، مسجد جامع، بارگاه شاهابوالقاسم، بقعه سبز قبا و بقعه شاه رکن‌الدین، شهر باستانی جندی شاپور،از آثار تاریخی این خطه محسوب می‌شوند.

این شهرستان در صنایع دستینمدمالی، گیوه‌دوزی، ورشوسازی، سبدبافی، ملحفه‌بافی، سجاده‌بافی،چوقا‌بافی، عبابافی، جاجیم‌بافی سابقه طولانی دارد.

مطالب مشابه :

طلا و جواهرات موزه ایران

گوهر و جواهرسازی در ایران

معرفی عقیق های پرکاربرد در ایران

مناطق معادن سنگ های قیمتی و گوهرهای ایران

جایگاه ایران در ذخایر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

معرفی سنگ های قیمتی صنعتی کهن و فراموش شده در ایران

سنگ های قیمتی ایران

انواع سنگ‌ های قیمتی در ایران

جایگاه گوهرها و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی ایران

مرکز سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ایران

جواهرات و گوهرهای محبوب ایران باستان

اوضاع گوهر و جواهر ایران

تجارت سنگ قیمتی ایران

وضعیت صنعت جواهرسازی ایران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی