آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۵۲ ق.ظ

مروارید گوهری بی همتا

مروارید گوهری بی همتا

طبق افسانه‌های اسلامی، دو آفریده خداوند در آغاز از مروارید ساخته شدند که عبارت بودند از لوح عظیمی که در آن تمامی وقایع تا روز قیامت ثبت می‌شدند و کره‌ای به وسعت هفتاد هزار لیگLeagues( واحد مسافت برابر ۸/۴کیلومتر) پوشیده از آب که ادامه حیات به وجودش بستگی داشت

در دنیای مد وجواهرات همتایی برای رشته های فوق العاده زیبای مروارید وجود ندارد. از دیدگاه بسیاری از زنان، مروارید ...

در دنیای مد وجواهرات همتایی برای رشته های فوق العاده زیبای مرواریدوجود ندارد. از دیدگاه بسیاری از زنان، مروارید مظهر شکوه و عظمت بوده وگوهری فراتر از جواهری ساده به‌شمار می‌آید بطوریکه تغییرات ناشی از زمانو مدهای رایج هر فصل از ارزش آن نمی‌کاهد.مرواریدهای کنونی سمبل تجربیاتی هستند، با ماهیت استاندارد و طرح‌شان نظر خانم‌ها را مجذوب خود کرده است.

جواهرات حاوی مرواریدهای رنگارنگ و متنوع فراتر از حد تصور اهمیتیافته‌اند. آویزهای منحصربه‌فرد، حلقه‌های زیبا و طرح‌های جالب و شورانگیزهمگی از برکت مرواریدهایی که ریشه در نمونه‌های طبیعی از جمله"باروک" دارند، از ارزش‌های خاصی بهره‌مند شده‌اند. قیمت‌های مروارید متغیر است وانتخاب هر نمونه از آن چه یک رشته مروارید "ساوت سیSouth sea" سیاه رنگ باپرتوی آبی رنگ به قیمتی نازل باشد و یا مرواریدهای گرانبهای"فرش واترFresh water" چین در مدنظر قرار گیرند، دلیل بر بی‌ارزشی و یا باارزش بودن برخیاز آنها نیست. درهرصورت صرفنظر از قیمت آنها، مروارید باشکوه‌ترین ودرخشان‌ترین جواهر دنیا محسوب می شود.

همانند همیشه جواهرفروش موردنظر شما تنها فردی است که پاسخگویسوالاتتان خواهدبود و نمونه‌های مختلفی از مروارید را به شما نشان خواهدداد. بدین ترتیب به عظمت دنیای مروارید پی‌خواهید برد.

 مرواریدهای پرورشی آکویا Akoya pearls ، نمونه‌های کلاسیک از مرواریدهای پرورشی

طبق افسانه‌های اسلامی، دو آفریده خداوند در آغاز از مروارید ساختهشدند که عبارت بودند از لوح عظیمی که در آن تمامی وقایع تا روز قیامت ثبتمی‌شدند و کره‌ای به وسعت هفتاد هزار لیگLeagues( واحد مسافت برابر ۸/۴کیلومتر) پوشیده از آب که ادامه حیات به وجودش بستگی داشت.

با توجه به عظمت این گوهر گرانبها و ارگانیک تعجبی ندارد که انسان راهمواره در جستجوی مروارید بیابیم که می‌تواند در صدف‌های آب شور یا شیریندریا یافت شود. رومی‌ها برای دستیابی به این گوهر ارزشمند لشگر خود رابه‌سوی مناطقی که امروزه انگلستان و اسکاتلند نامیده می‌شوند گسیلمی‌داشتند تا بر رودخانه‌ها و دریاچه‌هایی تسلط یابند که بستر آنها راصدف‌های حاوی مروارید فراگرفته‌بود.

 صید مروارید یکی از تفریحات قرن ۱۹آمریکایی‌ها محسوب می‌شد. از آنجا که میزان تقاضا مروارید همواره یکساننبوده‌، بشر قرن‌هاست که به پرورش آن می‌پردازد. تکنیک مزبور، کشت و پرورشمروارید نام داشته که اولین بار در چین در قرن ۱۳ به اجرا درآمد. یکی ازروستاییان به‌نام "یوشان یانگYushun Yong" دریافت که با ورور "بوداس‌هایسربی Lead Buddas" کوچک، صدف مروارید در مبارزه با آن از خود ماده‌ای بهنام "ناکر" ترشح می‌کند.

اندکی بعد میلیون‌ها بوداس کوچک مرواریدساز تولید شدند. با این‌وجود هدف اصلی از این کار پرورش مرواریدهای کاملا مدور بود.در سال ۱۹۰۵ "کوکیچی‌میکی‌موتو Kokochi Mikimoto" پدر صنعت مرواریدژاپن برای پرورش مروارید تکنیکی را ابداع کرد که هنوز نیز کاربرد دارد.

متخصصین آموزش دیده مهره‌ای از پوسته خرد شده صدف به همراه نوار باریکیاز بافت "مانتل Mantle" متعلق به صدف را در قسمت "گونادGonad" صدف دو سالهمیزبان قرار می‌دادند و سپس آن را به آب برمی‌گرداندند. درصورت مناسب بودنشرایط مهره وارد شده با لایه ای از ناکر (صدف‌مادر) پوشانیده می‌شد. صدفحاوی مروارید به مدت ۶ ماه یا ۲ سال در هرجایی قابل پرورش بود. میلیون‌هاصدف کشت شده از میان می‌رفتند و یا در تولید مرواریدهای مرغوب ناکاممی‌ماندند. مرواریدها پس از آنکه تمیز و پولیش می‌شدند به فروش می رسیدند.

اکویا به معنای آب شور در زبان ژاپنی تعبیر می‌شود. اگرچه مرواریدهایژاپن از نظر کیفی با هم تفاوت دارند، اما آمریکایی‌ها ویژگی‌های مشترکی رااز نقطه نظر زیباشناختی به آنها نسبت می‌دهند.

درمجموع بهترین مروارید بسیار درخشان، شفاف، مدور و سفیدرنگ بوده و یارنگ سفید آن به صورتی متمایل است. تعداد اندکی از مرواریدها خصوصیات فوقرا دارا هستند. با این‌وجود کاملترین نوع آن این‌ ویژگی‌ها را منعکسمی‌سازد. هم‌اکنون باظهور دیگر تولیدکننده‌ها به صحنه عرضه مروارید وبرخورداری آنها از موقعیتی همانند ژاپن، قلمرو استانداردهای تعیین کننده،درجه مرغوبیت مروارید را نیز گسترش داده‌است.

در سال‌های اخیر افزایش هزینه‌های نیروی کار و مشکلات ناشی از محیطزیست در ژاپن سبب رونق پرورش مرواریدهای" آب شورSalt Water " در چینشده‌است. تاکنون این نوع مرواریدها در چین، فاقد رنگ و درخشش مرواریدهایژاپنی بودند که در آب‌های مناطق سردتر پرورش می‌یافتند. از آنجا که محلکشت آنها در کشورهای ژاپن و چین در مقایسه با دیگر نمونه‌ها، کوچک به نظرمی‌رسید، مرواریدهای اکویا بیش از ۱۰ میلیمتر قطر نداشتند.

 اما نمونه هایبزرگتر در مناطقی مانند استرالیا، اندونزی، فیلیپین و تاهیتی تحت‌عنوانمرواریدهای"ساوت سیSouth Sea" به‌عمل می‌آمدند. درهرحال برخی ازتولیدکننده‌های مروارید ساوت‌سی، نمونه‌های کوچک کروی را در اندازه‌های ۸الی ۱۰ میلیمتر نیز که زمانی ژاپن مبتکر آن به‌شمار می‌آمد پرورش می‌دهند. اینگونه مرواریدها با ویژگی خاص خود نظر بسیاری از خریداران را جلبکرده‌اند. مرواریدهای پرورشی کلاسیک ژاپن هنوز حکم استاندارد را در امرمقایسه آنها با یکدیگر دارند.

 مرواریدهای ساوت سیSouth Sea "نمونه های درشت و چشمگیر"

سال‌ها زنان گرایش به استفاده از مرواریدهای ۵ الی ۶ میلیمتری را نشانمی‌دادند. اندازه‌های بزرگتر مروارید یعنی ۷ الی ۸ میلیمتر نیز دردسترسقرار داشت. اما در اواخر ۱۹۵۰ نمونه‌های ۱۰ الی ۱۲ میلیمتری به‌کمکصدف‌هایی با لبه زرد و سفید "پینک‌تاداماکسیماPinctada Maxima" که بزرگتراز صدف‌هایی که ژاپن از برمه و استرالیا وارد می‌کرد بودند، پرورش دادهمی‌شدند. تولید بسیار محدود اینگونه مروارید موجب شد تا معدودی ازجواهرفروشی‌ها به عرضه آن بپردازند. از اینرو تنها برخی از مشتریانمی‌توانستند با پرداخت مبالغی گزاف از عهده خرید آن برآیند.

امروزه به‌دلیل افزایش میزان تولید در استرالیا، اندونزی و فیلیپینمرواریدهای ساوت سی از طریق خرده فروشی‌ها به‌وفور در دسترس هستند. درفاصله سال‌های ۲۰۰۰-۱۹۸۰ همزمان با بالا رفتن سطح تقاضا، تولید مرواریدحداقل ۱۰ برابر افزایش نشان می‌دهد. همزمان با این شرایط شاهد کاهش تولیداز سال ۱۹۹۷ در ژاپن هستیم که ناشی از مشکلات زیست‌محیطی است. به‌منظورکاهش تولید مرواریدهای مشهور ۸ الی ۱۰ میلیمتری بسیاری از مراکز کشتاندونزی و فیلیپین نظر خود را معطوف به اندازه‌هایی از مروارید کرده‌اندکه زمانی در ژاپن پرورش می‌یافتند.

در نتیجه این امر واژه مروارید ساوت‌سی را دیگر نمی‌توان مترادف بامرواریدهای درشت بیش از ۱۰ میلیمترُ فرض کرد. با این وجود استرالیا هنوزنمونه‌هایی به قطر ۱۵ میلیمتر و در برخی مواقع بیش از ۱۹ میلیمتر را تولیدمی‌کند.

مرواریدهای ساوت‌سی علاوه بر جنبه کیفی از نقطه نظر زیباشناختی نیز ازاهمیت بسیاری برخوردارند. همچنین شهرت آنها تاثیر به‌سزایی در بهبود رنگ ودرخشش آنها داشته‌است.

هنگامی که ژاپن منبع اصلی مرواریدهای پرورشی محسوب می‌شد، مرواریدهایبسیار درخشان سفید و صورتی رنگش در اوج زیبایی قرار داشتند. هم اکنونمرواریدهای دیگری موجود هستند که مرغوبیت و جذابیت بی‌نظیرشان فراتر از حدتصور است.

به عنوان یک‌اصل کلی، مرواریدهای ساوت سی از زیبایی دلنشینی برخورهستند و بهترین نوع آن درخشش غیر متالیک و فوق العاده‌ای را جلوه‌گرمی‌کند. درجات رنگ آن نیز متغیر بوده که شامل سفید، صورتی مات و کرم وصورتی پررنگ می‌شود. تعدادی نیز زردرنگ هستند که در زمره مرواریدهای طلاییقرار می‌گیرند. اینگونه مرواریدهای منحصربه‌فرد اغلب شباهت به الماس‌هایزرد داشته و قیمت آنها بیشتر است.

باوجود اینکه مرواریدهای ساوت‌سی امروزه بیش از گذشته در دسترس قراردارند، هنوز همانند کادیلاک و گاهی رولزرویس گرانبها هستند. علیرغم کاهشنگران کننده تولید در ژاپن، هنوز این کشور بیش از استرالیا، اندونزی وفیلیپین و حداقل ۴ برابر آنها مروارید پرورش می‌دهد. به‌علاوه صدفمرواریدهای ساوت‌سی ناکرهای ضخیم‌تری را در مقایسه با نمونه های چینی وژاپنی تولید می‌کنند.

مرواریدهای تاهیتی و شگفتی‌های این گوهر پررمز و راز Tahitian pearls

سالهاست که تاهیتی (پولینزی فرانسه) بهشت علاقه‌مندان به تفریح و تفرجبه‌شمار می‌آید. شهرت مرواریدهای این سرزمین از اوایل سال ۱۹۶۰ افزایشتولید آن را سبب شده‌است به‌طوریکه بازده جزیره مزبور در مجموع بیش از کلتولید مروارید ساوت‌سی در منطقه ارزیابی شده است. در واقع مرواریدهایتاهیتی در طبقه‌ای مجزا از دیگر مرواریدهای ساوت‌سی قرار می‌گیرند. ایندسته از مرواریدها توسط صدفی با لبه های سیاهرنگ "پینک تادا مارگاریتی فرا Pinctada Margaritifera" پرورش داده می‌شوند که بسیار کوچکتر صدف‌هایی استکه لبه آنها سفید و زردرنگ است در دیگر مناطق مورد استفاده قرار دارند.

 درنتیجه رنگ آن به‌جای آنکه سفید یا شیری رنگ باشد، مانند مرواریدهایی که دراسترالیا، اندونزی و فیلیپین به‌عمل می‌آیند خاکستری کم رنگ یا سیاه براقاست.

هنگامی که برای اولین بار مروارید تاهیتی در اواسط ۱۹۷۰ به بازار آمد،به‌نظر می‌رسید بهترین نمونه‌های آن شباهت به توپ بولینگ داشته باشند زیراهمانند آن سیاه و براق بودند و کاملا در تضاد با مرواریدهای سفید و صورتیرنگ ژاپنی قرار می‌گرفتند. تا آن زمان یگانه مروارید سیاه که از طریقپرتوافکنی یا رنگ‌آمیزی مصنوعی به‌دست آمده بود. تاهیتی شهرت خود را مدیونتولید مرواریدهایی است که به‌طور طبیعی سیاه رنگ بودند و از اینرومرواریدهای سایه نامیده می‌شدند.

امروزه اینگونه مدل‌ها را مرواریدهای تاهیتی می‌نامند. زیرا جزایرپولینزی فرانسه نیز به پرورش مروارید با انواع و اقسام رنگ‌ها اشتغالدارند که از جمله می‌توان به رنگ‌هایی همچون سیاه بادمجانی، زرشکی،ارغوانی، سبز، سبز مغز پسته ای، سبز متمایل به زرد و قهوه‌ای متمایل بهقرمز حنایی اشاره کرد.

در سال‌های اخیر، طراحان گرایش بسیاری به رنگ‌های نامبرده یافته‌اند. آنها در طرح‌های خود مروارید را همانند سنگ‌های رنگی جلوه گر می سازند کهدیگر محدود به رنگ سفید نمی‌شد.

برق و درخشش فوق‌العاده و تنوع رنگ، مرواریدهای طبیعی پولینزی را همتایمرواریدهای اکویای ژاپنی قرار داده‌است.به‌علاوه مرواریدهای تاهیتی اغلباز شفافیتی برخوردارند که متخصصان این امر را دلیل بر اصلیت آن می‌دانند. ویژگی مزبور را می‌توان در نمونه‌های بی‌قاعده(باروک) یا ادیره شکل یافتهرکجا که سخن از خصوصیات و علل زیبایی مروارید به میان می‌آید و یا رنگ آنبرق و جلا و همچنین واقعی بودن آن مورد توجه قرار می گیرد، این مرواریدتاهیتی است که سرآمد سایر مرواریدها شناخته می‌شود

مقالات مشابه مروارید :


مروارید ،گوهری از کلاسیک تا مدرن

مروارید عربی

سلطان‌ مروارید

مروارید ، گوهر عشق و شانس

مروارید گوهری قیمتی

خواص درمانی مروارید Pearl

خواص مروارید Pearl

مروارید سنگ متولدین خرداد، گوهر شانس‌ و نیکبختی‌

شناخت مروارید،گوهر دریا

خواص سنگ مروارید Perle

خواص درمانی مروارید

خواص درمانی و شفابخش مروارید

معرفی انواع مراورید ،شیوه شناخت مروارید اصلی از بدلی

سنگ قیمتی مروارید تاهیتی

گوهر قیمتی: مروارید آکویا

مروارید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی