آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ

کهربا، سنگ قیمتی کاخ

کهربا، سنگ قیمتی کاخ

افراد ولخرج افکار و آرمان‌های بزرگی را درسر می‌پرورانند. نمونه آناولین پادشاه روس "فردریک اول" است که پس از تاجگذاری در سال ۱۷۰۱ به‌طورسریع بازسازی قصر عظیم سلطنتی در برلین را در سطحی گسترده آغاز کرد. اوهمچنین استفاده از کهربا را به ‌عنوان سنگ قیمتی و طبیعی که هرگز در قبلبرای دکوراسیون داخلی موردتوجه قرارنگرفته‌بود را در امر تکمیل اتاق‌هایقصر توصیه کرد..

کهربا نوعی کانی از طبقه مواد آلی است و نوعی ماده معدنی محسوب می‌شود که از درختان مخروطی‌شکل به‌دست ...

کهربا نوعی کانی از طبقه مواد آلی است و نوعی ماده معدنی محسوب می‌شودکه از درختان مخروطی‌شکل به‌دست می‌آید. عمومی‌ترین نمونه آن، کهربایبالتیک است که "ساکی‌نیتSuccinite "نامیده‌می‌شود. از نظر ظاهری کهربابه‌طورمعمول تحت تاثیر اکسیداسیون به رنگ قهوه‌‌ای یا خاکستری تیره دیدهمی‌شود. این ماده در آب حل نمی‌شود و به راحتی قابل استفاده و تغییرشکلنسیت. کهربا درحدود ۳۵۰ نوع رنگ دارد. به‌طور عمومی در اشکال و اندازه‌هایمختلف یعنی چندین کیلوگرم یافت می‌شود.

خوشگذرانی‌ها و ولخرجی‌های بی‌حد و اندازه، سیاست دربار، شرایطنابسامان و فجایع حاصل از جنگ سبب شکل‌گیری اسرارآمیزترین حکایت گنجینهسلطنتی شد و سرانجام بسیاری از اسرار اتاق افسانه‌ای کهربا لاینحل باقیماند.

افراد ولخرج افکار و آرمان‌های بزرگی را درسر می‌پرورانند. نمونه آناولین پادشاه روس "فردریک اول" است که پس از تاجگذاری در سال ۱۷۰۱ به‌طورسریع بازسازی قصر عظیم سلطنتی در برلین را در سطحی گسترده آغاز کرد. اوهمچنین استفاده از کهربا را به ‌عنوان سنگ قیمتی و طبیعی که هرگز در قبلبرای دکوراسیون داخلی موردتوجه قرارنگرفته‌بود را در امر تکمیل اتاق‌هایقصر توصیه کرد.

تعدادی از معماران مشهور دراین پروژه به‌کارگرفته‌شدند که پیش‌بینیمی‌شد تهیه بیش از ۱۰۰ هزار قطعه پانل حکاکی‌شده کهربا، برای ۵۵ مترمربعدر آن منظورشده‌است. دسیسه‌های بی‌پایان دربار سبب به تعویق‌افتادن اجرایطرح شد و سرانجام سبب‌شد تا شاه هرگز پایان این‌کار را نبیند.

پس از مرگ او در سال ۱۷۱۳ جانشین شاه فردریک، "شاه فردریک ویلهلم اول" شد. او چندان اعتنایی به چنین اقدامی نداشت و آن را متوقف ساخت. پانل‌هایکهربا و دیگر اجزاء ساختمان در انباری در برلین گذاشته‌شدند و باردیگر گردو غبار تاریخ پرده ابهام براین طرح کشانید.

در چند هزار مایلی شرق برلین، شایعاتی از این اتاق غیرعادی کهربا بهگوش امپراطور روس "پطر اول"، مردی که به "پطر کبیر" شهرت داشت رسید. اوتصمیم گرفت تا بر تعداد قطعات کلکسیون کهربایی خود بی‌افزاید و درسال ۱۷۱۶ "شاه فردریک ویلهلم اول" را متعاقد ساخت تا کل قطعات کهربا را به اوبه‌عنوان هدیه‌ای دیپلماتیک اهدا کند.

۱۸جعبه بزرگ حاوی کهربا در نتیجه این توافق و براساس طرح موردنظر تزار، به شهر جدید سنت‌پطرزبورگ در سال ۱۷۱۷ واردشدند. آنها در طول سفر شکلخود را حفظ کرده‌بودند اما دوباره به‌علت مشغولیات تزارپطرکبیر در امرساخت سنت‌پطرزبورگ و همچنین احجاف و ظلم بسیار او به اطرافیان از جملهشکنجه وحشتناک پسرش "آلکسی" انجام این طرح راکد ماند.

پس از روی کارآمدن امپراطور الیزابت‌اول دختر شاه در روسیه، او تصمیمگرفت تا در قصر جدید زمستانی خود، اتاق فراموش‌شده کهربا را باردیگر برپاسازد. از آنجا که تعداد قطعات کهربا کافی نبودند، معمار ایتالیایی او، ازپلاسترهای آیینه‌گون و پانل‌هایی به رنگ کهربا جهت تکمیل اتاقاستفاده‌کرد.

درسال ۱۷۴۶ طرح ناکام، سرانجام برای اولین بار کامل ‌شد و به پایانرسید. اتاق کهربا برای پذیرایی‌های رسمی ملکه، مورد استفاده قرارمی‌گرفت. اما به‌دلایلی نامعلوم در سال ۱۷۵۵ الیزابت تصمیم به انتقال این اتاقبه‌جای دیگر گرفت. باردیگر پانل‌ها جمع‌آوری‌شد و در درون جعبه‌ها جایداده‌شدند و به قصر تابستانی او انتقال یافتند که "تزارسکوجی‌سلوTzarskoje Selo "یا قصر "کارترین" نیز نامیده شد.

مقالات مشابه کهربا:

عکس دستبند کهربا

خواص شفابخشی سنگ کهربا

خواص درمانی کهربا Amber

خواص کهربا Amber

بررسی کهربا Ambre

کهربا ، گوهری درخشان

خواص سنگ قیمتی کهربا Amber

خواص درمانی سنگ کهربا

خواص سنگ کهربا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی