آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۵۲ ق.ظ

فروش جواهرات و سنگ های گرانبها

فروش جواهرات و سنگ های گرانبها

گاهی اوقات نیز می‌توانید همان کالا را از منبع ارزان‌تری فراهم کنید. برای مثال جعبه جواهراتی که در کشورهای دیگر ساخته می‌شود را می‌توان بهقیمت ارزان‌تری تهیه کرد. اما نسبت به این که چگونه یا چه چیزی رامی‌خواهید تغییر دهید باید دقت نظر بسیاری داشته باشید. نمونه آن کاهش هزینه لوازم‌التحریر است، زیرا تغییرات اساسی و منطقی، بر تصور افراد نسبتبه شما و مکان فعالیت شما تأثیر بسزایی خواهد گذاشت...

هنگامی که بازار فروش، کساد است و رونق قابل ملاحظه‌ای ندارد، ممکن است وسوسه جلب مشتری سبب شود که قیمت کالاهایتان را کاهش دهید، اما انجام اینکار ضرورتی ندارد.

در توجیه این نظریه، داستانی واقعی را برایتان بازگو می‌کنیم، چند سالپیش، هنگامی‌که بازار تحت تاثیر رکود اقتصادی و رقابت بر سر کاهش قیمت،صدماتی جدی دیده بود، جواهرفروش سرشناسی تصمیم گرفت، تا با خود آتش، بهجنگ آتش رود.

 در واقع از همین حربه‌های اقتصادی در مقابله با شرایط مزبوربهره گیرد. از این رو، اصل کاهش قیمت را به کار گرفته و به اجرا درآورد. ظرف یک سال، اوضاع اقتصادی بهبود یافت، در حالی که وضع جواهرفروش تغییرچندانی نیافته. او دیگر نمی‌توانست از طریق کاهش قیمت، مشتریان از دسترفته و اعتبار اولیه‌اش را به دست آورد.

عدم توجه به اهمیت این موضوع سبب شد تا او هرگز از عهده رقابت با کاهش‌دهندگان قیمت برنیاید و در نهایت از قلمرو تجارت خارج گردد.از نظر متخصصان و جواهرفروشان موفق، نمونه موفق، با توجه به استراتژیقیمت، عدم انجام برخی اقدامات را در دوران رکود اقتصادی توجیه می‌کند.

 بهگفته Lori Askew یکی از مسئولان Vantage Group شرکتی مشهور در زمینه امورمشاوره‌ای مرتبط با صنعت جواهرات، کاهش قیمت در چنین شرایطی، نوعیپیش‌بینی براساس خواسته فردی تلقی می‌شود و فرد با این کار، موجبات کاهشحجم فروش را فراهم می‌سازد.

در صورتی که تعبیر و برداشت شما از تاثیرات رکود اقتصادی بر قدرت خریدمردم، به معنای عدم گرایش مردم به خرید جواهرات است و به این منظور برایجلب رضایت مشتری قیمت کالاهایتان را کاهش دهید، در اصل میزان فروش خود راپایین آورده‌اید.

- قانون طبیعت همه

از نظر John Michaels ، رئیس و مدیرعامل ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای Michaels Jewelers در Connecticut ، او یکی از موفق‌ترین جواهرفروشان است، وی بااعتقاد به این اصل که «در مقابل هر عملی عکس‌العملی وجود دارد و این قانون طبیعت است. می‌گوید؛ در صورتی که بخواهید قیمت‌های خود را در زماننامناسبی کاهش دهید، با این اقدام بی‌موقع، مشتریان را دچار شک و تردیدساخته و مشکلات فراوان مالی را برای خودتان نیز به وجود می‌آورید

انجام دگرگونی‌های اساسی در استراتژی قیمت‌گذاری، نظر افراد را نیزنسبت به شخصیت شما تغییر می‌دهد، در چنین شرایطی است که دیگر قادر نیستیدنظر آن‌ها را به خود جلب کنید.

مایکلز، به خوبی به این نکته واقف است که تا چه حد یک جواهرفروش خرده‌پا ممکن است تحت تأثیر برخی شرایط متضرر شود و توانایی مقابله با آنرا از دست بدهد. در دهه گذشته شرکت خانوادگی او، با سابقه‌ای ۱۲۷ ساله مجبور شد آثار زیان‌بار حاصل از تعطیلی صنایع دفاع منطقه، پایان عصرپررونق ساختمان‌سازی و در نهایت تعطیلی و ادغام چندین بانک محلی را تحمل کند. اما شرکت “مایکلز جولرز” به جای کاهش قیمت‌ها، مقاومت کرد و سعی نمود با به کارگیری برخی شیوه‌های موثر از استراتژی قیمت‌های خود حمایت به عملآورد.

- در قسمت زیر با برخی از این شیوه‌ها آشنا می‌شوید:

- کاهش هزینه

مایکلز” می‌گوید: به شرایط مالی خود بنگرید و با صرف بیشترین هزینه برای سرمایه‌گذاری فعالیت خود را آغاز کنید و بدین ترتیب توان کاهش دیگرهزینه‌های اساسی را به دست آورید.

به مبلغ اجاره بها توجه کنید. در صورتی که مالک ساختمان نباشید آیامی‌توانید اجاره آن را پرداخت نکنید؟ به صورت حساب تلفن خود نگاه کنید. آیا به طور واقعی فروشگاه شما به هفت خط تلفن نیاز دارد؟ به حق بیمه توجهکنید. آیا خود شما ۱۰۰ درصد آن را تقبل می‌کنید؟ همچنین به هزینه‌هایایمنی نیز اهمیت دهید. سعی کنید از مسول آن بخواهید برای یک یا دو سال،هزینه‌های آن را ثابت نگه دارد؟

تنها هزینه‌های عمده و چشمگیر نیستند که می‌توانند قابل کنترل باشند. از نظر مایکل هزینه‌های فرعی نیز قابلیت کاهش را دارند. برای مثال، شماشب‌ها تمامی چراغ‌ها را روشن کنید و در روز فقط بعضی از آن‌ها را روشنبگذارید، به جای استفاده از جعبه سرویس جواهرات گران‌قیمت، از جعبه‌هایمعمول جواهرفروشان استفاده کنید.

گاهی اوقات نیز می‌توانید همان کالا را از منبع ارزان‌تری فراهم کنید. برای مثال جعبه جواهراتی که در کشورهای دیگر ساخته می‌شود را می‌توان بهقیمت ارزان‌تری تهیه کرد. اما نسبت به این که چگونه یا چه چیزی رامی‌خواهید تغییر دهید باید دقت نظر بسیاری داشته باشید. نمونه آن کاهش هزینه لوازم‌التحریر است، زیرا تغییرات اساسی و منطقی، بر تصور افراد نسبتبه شما و مکان فعالیت شما تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

- تبلیغ از کالا

مایکلز برای افزایش میزان فروش، برنامه‌های بیشتری را در امر تبلیغاتدر نظر گرفت. وی می‌گوید: «ما روند تبلیغاتی خود را تغییر دادیم. تبلیغاتتصویری را کنار گذاشتیم، گرچه هر آگهی در صورتی که به نحو صحیح انجامپذیرد، نوعی تبلیغ تصویری است! تبلیغات معطوف به کالایی بود که امکاندسترسی به آن وجود داشت. برای مثال، برای ماه ژوئن، مرواریدهای خاصی را دراختیار داشتیم که عرضه آن امکان ملاقات با پرورش‌دهنده مروارید را میسرمی‌ساخت، ضمن آن طرح یک رشته مرواریدهای “فرش واتر” به طور مجانی نیز بهاجرا درمی‌آمد

- رقبای خرید

مایکلز می‌گوید: «به جای کاهش قیمت‌ها، اقدام به رقابت با دیگر رقبایخود کردیم. البته این به آن معنا نیست که شما باید به‌طورکامل مانند آن‌هاعمل کنید و هدف یکسانی را دنبال نمایید، بلکه شما می‌بایست به ارزیابیتوانایی‌های خود (به عنوان یک جواهرفروش) و تفاوت‌هایی که با دیگران دارید (رقبای بازار) بپردازید. توجه داشته باشید که در یک خلاء کار نمی‌کنید وتنها فردی نیستید که در بازار به فعالیت مشغول هستید. از طرفی مشتریان شمابا رقبایتان نیز صحبت می‌کنند، از این رو بهتر است در جریان گفت‌وگوهایآن‌ها قرار گرفته و بدین طریق اطلاعاتی درباره خود به دست آورید.

مقالات مشابه جواهرسازی :

شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات

فروش انواع فیروزه نیشابوری

آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا

نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر

آموزش جواهر سازی

الکتروفرمینگ و‌ آبکاری در جواهرسازی

گوهر و جواهرسازی در ایران

آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن

لزوم توجه به صنعت جواهرسازی و گوهر ها

وضعیت صنعت جواهرسازی ایران

ابزار و وسایل جواهرسازی و گوهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی