ایجاد فروشگاه جواهرات و اقلام لوکس
ایجاد فروشگاه جواهرات و اقلام لوکس
هنگامی که خریداران وارد فروشگاه شما میشوند، تنها انتظار ندارند که با مجموعهای از جواهرات زیبا با قیمتهای مناسب روبه رو شوند زیرا با فشار دکمه ماوس رایانه به آسانی مقادیر چشمگیری از جواهرات و ساعتها بانازلترین قیمتها در اختیار آنان جهت انتخاب قرار میگیرد، دنیایی ازجواهرات غیرتجاری که به سختی میتوان در میان آنها زیباترین مدلهای لوکسرا یافت...
در دنیای خرده فروشی اقلام لوکس، مراکز فروش این قبیل محصولات علاوه برعرضه، با سازوکارهای تحویل یعنی روشهای جلب مشتری نیز آشنا هستند.
در این میان شرکتهای تجاری با عنوان کردن دلایل منطقی سعی دارند بهتوجیه خرید کالاهای تجملی بپردازند. برای جواهریهای معمولی که به صورتخانوادگی اداره میشوند، مشاهده فروشگاههای زنجیرهای بزرگی که خود را بهعنوان فروشگاههای مجرب و پیشتاز قرن ۲۱ در زمینه فروش مبلمانهای چرمیقطور، تلویزیون های دیجیتال حاوی صفحات عریض، شگفتآور است. آیا به راستیجو موجود ارزش سرمایهگذاری را دارد؟ در این صورت از کجا باید شروع به کارکرد؟
در آغاز باید به دقت تمامی جوانب کار را در نظر گرفت. شرایط آن قدر کهفکر میکنید ترسناک نیست. هیچ یک از بخشهای خردهفروشی همانند واحدهایفروش اقلام لوکس اهمیت ندارد. جواهریهای خانوادگی نیز باید همگام بافروشگاههای زنجیرهای و خردهفروشیهای عظیم باشند تا در ارتباط با آن هاو در واقع تحت حمایت اینگونه قدرتها توانمند شوند. به این منظور عرضه محصولات کم نظیر و جذاب کردن محیط داخلی فروشگاه میتواند سبب جلب مشتریان دایمی و حفظ ثبات روند سود شود.
با وجود آن که موقعیت خردهفروشان به میزان قابل توجهی تحت تاثیر نگرش خریداران در دهه اخیر تغییر یافته است، تجارت از طریق اینترنت و غولهایخردهفروشی همچون "والمارت "Wal-Mart با عرضه انواع محصولات (همچنینجواهرات) در سطح کالاهای معمولی گسترش بیشتری پیدا کرده است.
از این رو جواهرفروشیها نیز باید علاوه بر جذاب سازی محیط داخلی فروشگاه، مدل محصولاتشان را بر اساس شرایط تغییر داده و با آن هماهنگ کنند.
هنگامی که خریداران وارد فروشگاه شما میشوند، تنها انتظار ندارند که با مجموعهای از جواهرات زیبا با قیمتهای مناسب روبه رو شوند زیرا با فشار دکمه ماوس رایانه به آسانی مقادیر چشمگیری از جواهرات و ساعتها بانازلترین قیمتها در اختیار آنان جهت انتخاب قرار میگیرد، دنیایی ازجواهرات غیرتجاری که به سختی میتوان در میان آنها زیباترین مدلهای لوکسرا یافت.
در چنین شرایطی مکان عرضه شما باید محیطی مهیج، جذاب و شادی آورباشد و به طورکامل با محیط بی روح خرید و فروش در قالب خردهفروشی و ازطریق آنلاین متفاوت به نظر برسد. در حقیقت محصول، جو داخل و فروشندههای شما باید خاطره آفرین باشند و تجربه خوشایندی را در ذهن خریدار باقی بگذارند. این وضعیت به آن معنا نیست که صرف مبالغ هنگفت برای انجام اینگونه امور ضروری است.
بلکه تعیین نوع مدلهای تجاری و آینده نگری درباره آنهاست که اقدامیموثر تلقی میشود. به عبارت دیگر ذهنیت خریدار و پی بردن به دیدگاه وینسبت به محصولات از جمله عوامل مهم به شمار میآید. در صورتی که میخواهیدبه علت عرضه خدمات و طرحهای مطلوب با قیمتی متناسب شهرت یابید باید بهجایگاه خود در محیط رقابتی بازار پی برده و سپس از هر جهت به ارتقای کیفیآن بپردازید.
یکی دیگر از نکات اساسی که جواهرفروشان لازم است به آن توجه کنند، وجودهنرمندان و سازندگان جواهر است که برخی آنها را پشت پرده و درهای بستهقرار داده و مانع رؤیت آنها و اقداماتشان توسط مشتریان میشوند.
گویی اینقبیل افراد با کیمیا سروکار دارند و نمیخواهند از رمز و رموز کارشان کسیآگاه شود و این عقیدهای نادرست است، زیرا اگر هنرمندان از پشت پنجرهفروشگاه که به سمت خیابان است، دیده شوند نظر بسیاری معطوف آنها خواهدشد، به این معنا که، کسانی که اغلب از ورود به مراکز جواهرفروشی واهمهدارند از روی کنجکاوی، علاقهمند به مشاهده کار صنعتگران و تعمیرکاران ازنزدیک میشوند و زنان با دیدن آنها تمایل به سفارش ساخت جواهراتیمییابند که در نوع خود منحصر به فرد است. در مجموع برخورد مستقیم با اینگونه افراد حس اعتماد را در مردم افزایش میدهد و انگیزهای برای جلب مشتریان بیشتر به شمار میآید.
مقالات مشابه جواهرسازی :
خرید و فروش جواهرات و سنگ های قیمتی
شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات
آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا
نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر
الکتروفرمینگ و آبکاری در جواهرسازی
آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن