آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ق.ظ

رونق در صنعت الماس

رونق در صنعت الماس

دولت‌ دبی‌ به‌ نوبه‌ خود در تلاش‌ است‌ تا نظر دیگر کشورها را به‌ سوی‌ تجارت‌ بالقوه‌ موجود در امارات‌ جلب‌ کند. بدین‌ منظور مرکز تجاری‌ الماس‌ دبی‌ به‌عنوان‌ مکانی‌ برای‌ فعالیت‌ دست‌اندرکاران‌ صنعت‌ الماس‌ بنا نهاده‌ شده‌ که‌ در اصل‌ بخشی‌ از پروژه‌ جاه ‌طلبانه‌ "مرکز کالا و فلزات‌ دبی‌" به‌ شمار می‌آمد....

تا دوران‌ اخیر با توجه‌ به‌ ممانعت‌ از افشای‌ راز این‌ کانی‌ گران‌ قیمت‌، الماس‌ از جمله‌ جواهرات‌ اسرارآمیز دبی‌ محسوب‌ می‌شود ...

- دبی‌ در آرزوی‌ تبدیل‌ به‌ مرکز جدید تجارت‌ جهانی‌ الماس‌
- آیا امارات‌ و کشورهای‌ عربی‌ قادرند با قدرت‌های‌ تجاری‌ جهان‌ به‌ رقابت‌ برخیزند؟
تا دوران‌ اخیر با توجه‌ به‌ ممانعت‌ از افشای‌ راز این‌ کانی‌ گران‌ قیمت‌، الماس‌ از جمله‌ جواهرات‌ اسرارآمیز دبی‌ محسوب‌ می‌شود. طی‌ دهه‌ گذشته‌ تحت‌ تاثیر موقعیت‌ دبی‌ به‌‌عنوان‌ یکی‌ از بزرگ‌ترین‌ مصرف‌کنندگان‌ فلز زرد در سطح‌ جهان "طلا" کانون‌ توجه‌ علاقه‌مندان‌ به‌ شمار می‌آمد و به‌ الماس‌ تنها به‌ دیده‌ یک‌ کانی‌ با ارزش‌ در تجارت‌ جواهر می‌نگریستند.
ترکیب‌ دموگرانیک‌ و التقاطی‌ جمعیت‌، با وجود مهاجران‌ بسیاری‌ که از شبه‌ قاره‌ هند به‌ این‌ کشور آمده‌اند همواره‌ برتری‌ طلا را به‌عنوان‌ ابزاری‌ برای‌ سرمایه‌گذاری‌ و رونق‌ بازار جواهرات‌ تضمین‌ کرده‌ است‌. برخلاف‌ این‌ شرایط‌، خریداران‌ الماس‌، ثروتمندانی‌ بودند که‌ آینده‌ سرمایه‌گذاری‌ خود را برای‌ مدتی‌ به‌ مراتب‌ طولانی‌تر و مبهم‌تر از طلا پیش‌بینی‌ می‌کردند.
اکنون‌ اوضاع‌ دگرگون‌ شده‌ و این‌ تحمل‌ به‌ صورت‌ بی‌سابقه‌ای‌ صورت‌ گرفته‌ است‌، در حالی‌که‌ به‌طور معمول تغییر شرایط‌ به‌ تدریج‌ و با گذشت‌ سال‌های‌ متمادی‌ انجام‌ می‌گیرد، به‌ نظر می‌رسد "دبی‌" ناگهانی‌ در تجارت‌ جهانی‌ الماس‌ خود را به‌ اثبات‌ رسانده‌ باشد.
با وجود آن‌ که‌ درآمد حاصل‌ از الماس‌ در داخل‌ و خارج‌ از دبی‌ میزان‌ ناچیزی‌ معادل‌ ۱ بیلیون‌ دلار از ۷۰ بیلیون‌ دلار سهم‌ تجارت‌ جهانی‌ ارزیابی‌ می‌شود، میانگین‌ رشد سالانه‌ای‌ بیش‌ از ۶ درصد دارد که‌ بالاترین‌ رقم‌ در سطح‌ جهانی‌ به‌ شمار می‌آید. جالب‌تر آن‌که‌ هم‌ اکنون‌ "دبی‌" مدعی‌ است‌ از بالاترین‌ درجه‌ قیراط‌ درامر خرید الماس‌ در مقایسه‌ با دیگر نقاط‌ جهان‌ برخوردار است‌ و از نظر خرده‌فروشان‌ ‌احتمال‌ افزایش‌ الماس‌ در این منطقه ‌ وجود دارد .
با توجه‌ به‌ تجارت‌ فلزات‌ گران‌بها در دبی‌، علاقه‌ به‌ الماس‌ فرصت‌ مناسبی‌ برای‌ مبادله‌ آن‌ فراهم‌ آورده‌ است‌.
تغییر قیمت‌ طلا در طی‌ سال‌ گذشته‌ و عدم‌ تمایل‌ به‌ خرید بسیاری‌ از سرمایه‌گذارانی که نمی‌خواهند درگیر قیمت‌های‌ بالاتر شوند و یا با کاهش‌ قیمت‌ دچار ضرر و زیان‌ شوند در پی‌ داشته‌ است‌.
- افزایش‌ سود ناخالص‌
به‌ گفته‌ یکی‌ از مسئولان‌ ارشد فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای‌ و مشهور در"دبی‌" حتی‌ اگر تجارت‌ الماس‌ نرخ‌ سود پایین‌تری‌ در مقایسه‌ با طلا داشته‌ باشد، سود ناخالص‌ بیشتری‌ را در پی خواهد داشت . در واقع‌، گاهی‌ اوقات‌ سود ناخالص‌ طلا تاحدودی‌ کمتر از میزان‌ مورد انتظار به‌ نظر می‌رسد به‌ طوری‌که‌ امکان‌ انتخاب‌ از میان‌ صدها خرده‌فروش‌ جواهر در دبی‌ بسیار محدود و دشوار می‌شود. دیدگاه‌ها نیز درباره‌ ارزش‌ سرمایه‌گذاری‌ الماس‌ تغییر می‌یابد. اکنون‌ دسترسی‌ به‌ مدل‌های‌ مختلف‌ الماس‌ و جواهر در دبی‌ میسر شده‌ است‌. مهم‌تر آن‌که‌، تجارت‌ الماس‌ دبی‌ توانسته‌ است‌ به‌سرعت‌ مراحل‌ مختلفی‌ از جمله‌ تعیین‌ قیراط‌، وزن، اصلیت‌ جهت‌ اخذ گواهینامه‌ را طی‌ کند و بدین‌ طریق‌ زمینه‌ی‌ جلب‌ اعتماد مشتری‌ را فراهم‌ سازد.
دولت‌ دبی‌ به‌ نوبه‌ خود در تلاش‌ است‌ تا نظر دیگر کشورها را به‌ سوی‌ تجارت‌ بالقوه‌ موجود در امارات‌ جلب‌ کند. بدین‌ منظور مرکز تجاری‌ الماس‌ دبی‌ به‌عنوان‌ مکانی‌ برای‌ فعالیت‌ دست‌اندرکاران‌ صنعت‌ الماس‌ بنا نهاده‌ شده‌ که‌ در اصل‌ بخشی‌ از پروژه‌ جاه ‌طلبانه‌ "مرکز کالا و فلزات‌ دبی‌" به‌ شمار می‌آمد.
صرف‌ نظر از نقش‌ اصلی‌ و محوری‌ در امر هماهنگ‌ سازی‌ خریداران‌ با فروشندگان‌ در آینده‌، این‌ مرکز دارای‌ یک‌ کمیته‌ داوری‌ نیز است‌ که‌ به‌ منظور رفع‌ منازعات‌ آتی‌، رای‌ نهایی‌ را پس‌ از انجام‌ بررسی‌های‌ لازم‌ صادر می‌کند.
انتظار می‌رود مرکز مبادله‌ الماس‌ دبی‌ بر بازار نیویورک‌ و هند تاثیر بگذارد.
تشکیل‌ مرکز مبادله‌ الماس‌ دبی‌ به‌ تلاش‌های‌ اخیر دولت‌ دبی‌ در سطح‌ تجارت‌ جهانی‌ الماس‌ رسمیت‌ بخشید و به‌ گفته‌ "توفیق‌ عبدالله‌" رییس‌ مرکز تجاری‌ الماس‌، تجارتی‌ که‌ زمانی‌ عقب‌ مانده‌ توصیف‌ می‌شد ماهیت‌ و شکل‌ شایسته‌ خود را بازیافت؛‌ به‌ طوری‌‌که هم‌ اکنون‌ بخش‌ تجارت‌ الماس‌ در سطح‌ بین‌المللی‌ به‌ پیشرفت‌های‌ چشمگیری‌ نایل‌ آمده‌ است‌. از این‌رو تجارتی‌ که‌ زمانی‌ حکم‌ یک‌ بازی‌ یک‌ طرفه‌ را داشته‌ حال‌ با افتتاح‌ این‌ مرکز دگرگون‌ و متحول‌ می‌شود.
اما آیا دبی‌ منظور خود را از مبادله‌ الماس‌ به‌ طور شفاف‌ و واضح‌ بیان‌ می‌کند؟ شفافیت‌ مهم‌ترین‌ موضوعی‌ است‌ که‌ به‌ گفته‌ یکی‌ از مسئولان‌ ارشد شرکت‌ "لندن‌" و متخصص‌ در زمینه‌ پردازش‌ الماس‌، دبی‌ باید به‌ آن‌ بپردازد.
این‌ امر اتفاقی‌ نیست‌ که‌ همه‌ مراکز مهم‌ در کشورهایی‌ استقرار یافته‌ که‌ سیستم‌های‌ قانونی‌ آن‌ها به‌طورکامل شفاف‌ است‌ و قوانین‌ به‌ وضوح‌ تعریف‌ شده‌اند.
دبی‌ به‌عنوان‌ شاهراه‌ تجاری‌ می‌تواند از همان‌ روشی‌ که‌ در مبادله‌ دیگر کالاها به‌ کار می‌برد در این‌ رابطه‌ سود جوید و بدین‌ طریق‌ ساختار تجاری‌ خود را از نو بنا کند.
مرکز تجاری‌ الماس‌ دبی‌ آینده‌ روشنی‌ دارد و از آنجا که‌ توسط‌ مردم‌ شاغل‌ در این‌ صنعت‌ اداره‌ می‌شود، بوروکراسی‌ شانس‌ دخالت‌ در آن‌ را ندارد.
تجارت‌ واقعی‌ الماس‌ و جواهرات‌ الماس‌ نشان‌ در دبی‌ تنها یک‌ راه‌ برای‌ پیشرفت‌ دارد و آن عدم‌ اخذ مالیات‌ برارزش‌ افزوده‌ است. در شرایطی‌ که‌ طلا با بحران‌ روبه‌ رو می‌شود، سرمایه‌گذاران‌ و مشتریان‌ بیش‌ از پیش‌ نظر خود را معطوف‌ به‌ الماس‌ می‌کنند.
"شورای‌ جهانی‌ الماس‌" و "دی‌ بیرز" همواره‌ سعی‌ در ارتقای سطح‌ آگاهی‌ نسبت‌ به‌ شرایط‌ بازار داشته‌اند. اساسی‌ترین‌ نکته‌ در این‌ رابطه‌ آن‌ است‌ که‌ بازار تجارت‌ الماس‌ ماهیت‌ ادواری‌ ندارد.
به‌ گفته‌ "توحید عبدالله‌" مدیر "داماس‌ Damas" ، مشهورترین‌ عنوان‌ در تجارت‌ قشربندی‌ شده‌ جواهرات‌ و طلای‌ دبی‌، (الماس‌) هرگز از مد نمی‌افتد و کاربرد آن‌ همواره‌ متداول‌ خواهد بود.
عبدالله‌ می‌گوید: گروه‌ تحت‌ نظارت‌ وی‌ معادل‌ ۳۰۰ میلیون‌ دلار در اختیار دارند که‌ در صنعت‌ جواهرات‌ منطقه‌ رتبه‌ اول‌ را به‌ خود اختصاص‌ می‌دهد.
- تغییر و تحولات در صنعت الماس
- گزارش‌هایی درباره الماس‌های مصنوعی
GIA [انستیتو گوهر‌شناسی آمریکا] پس از تغییر رویه در زمینه نشر اصطلاحات پر زحمتی که بحث ومجادلات فراوانی‌ به دنبال داشت، سعی دارد در ژانویه سال‌آینده اقدام به انتشار گزارش‌هایی از الماس مصنوعی کند. رییس موسسه مذکور،"رالف دستینوRalph Destine " در آغاز سخنانی درمورد طرح‌های GIA، ویژه الماس‌های مصنوعی مطرح کرد که قرار است در کنگره جهانی الماس که تابستان سال جاری در تل‌آویو پایتخت اسراییل برگزار می‌شود به تفضیل عنوان‌کند. اما تولیدکنندگان سنگ‌های آزمایشگاهی درباره کاربرد مکرر واژه مصنوعی GIA که قصد داشت در قسمت "کمربندی یا girdle" سنگ حک شود اعتراض کردند.
با این وجود در گزارش‌های جدید واژه "مصنوعی" هنوز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما GIA از عبارات دیگری نیز که توسط کمیسیون "فدرال ترید Federal Trade " مورد تایید قرار گرفته است مانند "پرورش یافته در آزمایشگاه Lab grow" "ساخته انسان Man made " بهره جسته است. دستینو معتقد است که FTC راهنمای اصلی آن‌ها محسوب می‌شود و از دستورالعمل‌های این نهاد پیروی می‌کند. درصورتی‌که واژه‌ای روی کمربند سنگ حک نشده باشد، GIA لغت Lab grow‌ را حک خواهد کرد. "دستینو" درباره لغت (پرورشی) که امروزه کاربرد بسیاری یافته است می‌گوید: درصورت استفاده FTC از آن، ما نیز این واژه را به‌کار خواهیم گرفت. همچنین مردم را از این‌که الماس‌ها مصنوعی هستند مطلع خواهیم ساخت. وی به این نکته نیز اشاره کرد که گزارش‌های جدید با نوار زرد رنگی بر روی قسمت خارجی از دیگر مقاله‌ها متمایز می‌شوند.
- گزارش قلمرو مرکز جواهرات در لاس وگاس
طرح‌هایی برای گسترش قلمرو مرکز جواهرات در لاس‌وگاس و تبدیل آن به مرکز مبادله بین‌المللی ۴/۵ دردست اجراست. پروژه یک‌میلیون فوت مربع مورد نظر به‌عنوان مکانی چند منظوره معرفی شده است لذا شامل بخش‌های ویژه خرده فروشی، مسکونی می‌شود. درطرح مذکور نمایش آثار معماری طی مراسم ویژه‌ای درون چادری سفید رنگ واقع در زمینی خاکی مورد توجه قرار گرفته است که بخشی از "یونیون پارک Union park" به وسعت ۶۱ بوده و زمانی ایستگاه راه‌آهن "یونیون پاسیفیک Union pacific" محسوب می‌شد. ازجمله کسانی که به این مراسم دعوت شدند: مسئولان دولت محلی، اعضای شرکت Probity Intl شرکت مسئول در امر پیشبرد و اجرای اهداف پروژه، نماینده‌ی شرکت طراح آثار معماری" آلتون، پورترAlton ، Porter"، نماینده‌ی ۱۱ کمپانی و سازمان تجاری حامی تشکیل مرکز فوق، بودند.
"مدیر اجرایی Ruth Batson" و یکی از مدیران ارشد AGS متذکر شدند که در‌صورت موفقیت این برنامه مراکز اصلی که در گذشته در لاس وگاس ‌بود به WJC‌ انتقال خواهند داد. بنای مرکز برای سال۲۰۰۷ طراحی شده که پیش‌بینی می‌شود تا اواخر ۲۰۰۹- اوایل۲۰۱۰ به اتمام برسد. به‌گفته "بیل بویاجیان Bill Boyajian" رییس سابق انستیتو گوهرشناسی آمریکا به‌عنوان مدیر عاملWJC در آگوست انتخاب شد.
 آن‌ها با جامعه محلی و بخش صنعت جواهرات در ایجاد یک فروشگاه بین‌‌المللی تجاری اتفاق نظر دارند. برج این مرکز نیز در اختیار شرکت‌های خریدار قرار خواهد گرفت. یکی از اهداف جلب کننده این واحد، به تعویق انداختن پرداخت مالیات و محصولاتی است که به آمریکا وارد می‌شوند تا زمانی‌‌‌‌که به فروش برسند. از طرفی برای برج مرکز مزبور ۵۷ طبقه در نظر گرفته شده است که در طبقه بالای آن واحد‌های مسکونی لوکس واقع می‌شوند.
بخش خرده فروشی ۳ طبقه‌ای نیز مجاور برج درنظرگرفته شده است که برای جلب توریست شامل موزه جواهرات نیز می‌شود. در این واحد جواهرات سراسر دنیا به فروش می‌رسند. "اوسکار گودمنOscar Goodman " شهردار لاس و‌گاس، یکی از حامیان این طرح است و معتقد است که دگرگونی، اقتصاد شهر را به‌دنبال خواهد داشت. و از آنجا که صنعت جواهرات صنعتی پربار محسوب می‌شود، ثروت را برای لاس‌وگاس به ارمغان خواهد آورد. شرکت کنندگان WJC معتقدند که: این منطقه ایالت، منطقه‌ای جذاب است و این امر به ‌علت پایین بودن سطح مالیات، کم هزینه بودن فعالیت‌های تجاری، حضور سالانه ۴۰ میلیون توریست و افرادی که به نوادی جنوبی رفت وآمد می‌کنند، می‌باشد. صنعت بین‌المللی جواهرات هم‌اکنون در (لاس وگاس) جایگاه واقعی خود را یافته است و نمایشگاه JCK در این امر نقش بسزایی داشته است.
Boyajian معتقد است که: پروژه به حضور۴۰۰ الی۶۰۰ شرکت نیاز دارد و ۲۵ درصد الی۵۰ درصد آن‌ها پذیرای کمک‌های مالی هستند. در هرحال شرکت آن‌ها، گرایش دیگر نهاد‌ها و شرکت‌ها را به همکاری با این برنامه در سراسر جهان به دنبال خواهد داشت.
- آشکار شدن تبلیغات تجاری DTC برای تعطیلات
شرکت تجاری الماس(DTC ) تبلیغات جدید خود را برای کریسمس آغاز کرده است. "کریستینا لیلیChristina Lilly " مدیر طرح اصلی JWT ، معتقد است که گاهی اوقات مردان برای بیان احساساتشان نسبت به فرد مورد علاقه با مشکل روبه‌رو می‌‌شوند، لذا تبلیغات به آن‌ها می‌آموزد که به الماس‌‌ها اجازه سخن گفتن به جای آن‌ها، بدهند. از طرفی در کریسمس مشتریان خواهان برقراری روابط صمیمانه‌تری با افراد مورد علاقه‌شان هستند. علاوه بر کریسمس، مناسبت‌های دیگری نیز همچون روز شکر‌گذاری برای تبلیغ مناسب است. همچنین به موضوع دیگری درباره مردان باید توجه شود زیرا آن‌ها برای خرید حداقل به ۴ یا ۵ مکان فروش می‌روند و زمان زیادی را صرف انتخاب جواهر می‌کنند.
 هدف DTC درکریسمس سال جاری تبلیغ برای جواهرات الماس‌نشان "جرنی Journey" است. گل‌های قاصدک در قالب ۲ روح به‌ هم پیوسته که به‌سوی آسمان پرواز می‌کنند از جمله طرح‌های این جواهر است. عبارت ( بقیه عمرتان را صرف‌ چه‌ کاری خواهید کرد) "داستی اسپرینگ فیلد Dusty spring Field " را در ذهن تداعی می‌کند.
- دی‌ بیرز و ارائه پروژه کمک به معدن‌چیان
با توجه به مشکلات معدن‌چیان دی بیرز اجرای یک پروژه ۲میلیون دلاری را برای بالا بردن سطح رفاه زندگی این مردم به‌ویژه در تانزانیا را به عهده گرفته است. اعلام این همکاری مشترک با دولت این کشور در"کلینتون گلوبال اینی‌تی‌تیو" واقع در نیویورک توسط مدیر دی بیرز "جاناتان اوپنهایمر" صورت گرفت. در شرایط کنونی معدن‌چیان ساکن در قلمرو تانزانیا، منطقه‌ متعلق به"دی بیرز" هستند تحت پوشش طرح مزبور قرار دارند و تعدادشان حدود۱۰۰۰۰ الی۲۰۰۰۰ نفر می‌شود.
دی بیرز قصد دارد تعداد افراد تحت پوشش را در سراسر جهان به ۱ میلیون نفر برساند. هدف دی بیرز همکاری با اجتماعات محلی و دولت بر اجرا درآوردن سیستمی قانونی است که در نهایت به ‌نفع همه می‌شود. [به گفته" اندی بون Andy Bone " مسئول امور خارجی و مدیر پروژه همکاری دی بیرز.
در حالت فشرده، پروژه از ماهیت تشخیصی برخوردار است به این معنا که در پی یافتن اصولی بود که بتواند کارساز باشد زیرا طرح‌های ایده‌آل طلبانه بسیاری مطرح می‌شوند که در عمل با مشکل روبه‌رو می‌گردند. از جمله اهدافی که در این پروژه دنبال می‌کند توجه به مسایل محیطی و جغرافیایی و بر اساس آن ارزیابی قابلیت تولید نیروی کار، بالا بردن میزان درآمد، فراهم ساختن تجهیزات بهتر و مناسب‌تر، به ‌کارگیری ذخایر اجتماعات محلی در تاسیس مدارس بهتر، مراکز بهداشت و غیره است.
علت انتخاب تانزانیا نیز صلح و آرامش است که بعد از استقلال بر آن حاکم گشته است. لذا ما با دوران پر آشوب پس از جنگ مانند سیرالئون روبه‌رو نیستیم. به علاوه دولت جدید این کشور کمک به گروه‌های استخراج کننده را در اولویت قرار داده است.
- اقدامات دی بیرز و کیمبرلی
طی سی و دومین کنگره جهانی الماس در دوره اخیر رییس "دی بیرز ینکی اوپنهایمر" درباره الماس‌های مورد منازعه به بحث نشست و از فعالیت‌های گروهش در آفریقا سخن گفت. منابع طبیعی موجود درآفریقا، الماس آفریقا و زندگی مردمان آن را متحول می‌کند. ۶۵ درصد الماس‌های جهان به ارزش سالانه ۳/۸ بیلیون دلار آمریکا در کشورهای آفریقایی تولید می‌شوند.
از زمانی که فدراسیون جهان "دیاموند بورسز"Diamond Burses و انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان الماس اصل مشترکی را در حمایت از مبارزه علیه قاچاق الماس مطرح کردند، شش سال می‌گذرد. بر اساس آن اقداماتی جهت نظارت و پذیرش هر چه بیشتر مسئولیت در قبال تجارت الماس مورد توجه قرار گرفت.
در طی مذاکرات به عمل آمده شورای جهانی الماس، رعایت اصل قانون محوری ، وضع مقررات بر مبنای نیاز محیط، برای برقراری امنیت در انجام معاملات و خرید و فروش الماس‌های تغییر شکل نیافته و همچنین تجارت الماس‌های پولیش ‌داده شده و جواهرات الماس نشان، امری ضروری به شمارمی‌آید.
از آن‌جا که برقراری، مقررات اقدام اساسی تلقی می‌شود باید تمامی ضمانت‌نامه‌ها در کنار دیگر محاسبه‌‌ها از سوی بازرسان مستقل شرکت‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

مقالات مشابه الماس :

الماس صورتی ، گوهری کمیاب

خلیج فارس چهارمین بازار بزرگ الماس

شناخت الماس بدلی

تحول در الماس صنعتی

عکس بلور الماس

الماس کشور بلژیک

الماس گوهر عاشقانه دنیا

الماس‌های کیمبرلی

الماس صورتی گوهری محبوب

خصوصیات نوری الماس

الماس جواهری یکتا

شیوه اندازه گیری الماس

معرفی الماس کوه نور

شناخت الماس

شناخت الماس و درجه‌بندی الماس Daimond Grading

شناخت و تشخیص الماس

الماس، نماد جاودانگی و زندگی

شبه الماس

بزرگترین الماس سیاه جهان

خواص سنگ الماس

چگونگی تشکیل الماس

الماس گوهر گرانبها

ویژگی الماس

معروف ترین الماس های جهان

تاریخچه الماس

الماس سنگ متولدین فروردین، گوهر خوشبختی‌

الماس گوهری ارزشمند و نایاب

الماس

الماس گوهر گرانبها Diamond

تشخیص سنگ الماس طبیعی از مصنوعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی