آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ق.ظ

طلا در صنایع حمل و نقل

 طلا در صنایع حمل و نقل

پنجره‌های آکلریک کابین خلبان در بسیاری از هواپیماهای ارتشی و داخلی، دارای روکشی از طلا است. استفاده از این روکش طلا موجب آن می‌شود که این پنجره‌هاحامل جریان برق باشند و همین ویژگی موجب از بین رفتن قطرات یخ زده و برفک از روی پنجره‌های کابین خلبان می‌شود که ممکن است دید خلبان را کم کند....

طلا در سیستم‌های پیشرفته کیسه هوای اتومبیل‌ها به‌کار رفته ‌است. از طلا در دستگاه حس‌گر استفاده شده که در قسمت ...
- کیسه‌های هوا
طلا در سیستم‌های پیشرفته کیسه هوای اتومبیل‌ها به‌کار رفته ‌است. از طلا در دستگاه حس‌گر استفاده شده که در قسمت داخلی ماشین نزدیک به سپر جلو قرار می‌گیرد.این حس‌گرها دارای اتصال‌های الکتریکی طلایی است که به محض تحریک شدن به کیسه هوا، علامت فعال شدن را ارسال می‌کند. طبق قوانین مربوطه، سیستم‌های کیسه هوا باید تا ۱۰ الی ۱۵سال از طول عمر ماشین، بدون مشکل و نقص عمل کنند. لذا، طلا به‌ دلیل ویژگی‌های بسیار خاص همچون رسانا بودن نیروی برق، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و مات شدن، به‌ویژه در محیط‌های کثیف و داغ موتور ماشین، مناسب‌ترین فلز برای این وسیله ایمنی شناخته شده که همه شرایط لازم را دارا است.
کیسه هوای خودروها به‌گونه‌‌ای طراحی شده‌است که سرنشینان خودروها را به هنگام تصادفات شدید محافظت کند. طبق قوانین مصوب، سازندگان اتومبیل باید توجه داشته باشند در ماشین‌های سال ۱۹۹۸ باید دو کیسه هوا در اتومبیل تعبیه شود. ضمن این‌که تا پایان سال ۱۹۹۵ بیش از ۱۰ میلیون از اتومبیل‌های ایالات متحده مجهز به کیسه هوا بودند.
- موتورهای هواپیما
طلا نقش بسیار مهمی را در موتورهای هواپیما ایفا می‌کند که از آن‌جمله می‌توان بویینگ ۷۷۷ را نام برد. یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده در آلیاژ به‌کار گرفته در ساخت و نصب استاترها و تایرهای ماشین طلا است. وجود این دو جز برای نگهداری جریان هوا و تراکم آن بسیار ضروری است، زیرا منجر به انجام عملیات احتراق درموتور Stator ماشینمی‌شود.
- پنجره‌های هواپیما
پنجره‌های آکلریک کابین خلبان در بسیاری از هواپیماهای ارتشی و داخلی، دارای روکشی از طلا است. استفاده از این روکش طلا موجب آن می‌شود که این پنجره‌هاحامل جریان برق باشند و همین ویژگی موجب از بین رفتن قطرات یخ زده و برفک از روی پنجره‌های کابین خلبان می‌شود که ممکن است دید خلبان را کم کند. هنگامی‌که هواپیما در حال کم کردن ارتفاع از میان ابرهای باران‌زا است، وجود این روکش نازک طلا بر روی پنجره‌ها، موجب پراکنده شدن مه می‌شود. طلا به ‌دلیل بازتاب گرما به هنگام پرواز در آب و هوای بسیار گرم، ‌موجبمی‌شود که هوای کابین خلبان برودت لازم را حفظ کرده و خنک بماند. به هنگام پرواز در ارتفاعات بسیار بلند و سرد، نیز به‌دلیل آن‌که طلا رسانای حرارت وگرما است، همین موجب می‌شود که هوای کابین گرم باقی بماند و مهمان‌داران نیز احساس راحتی کنند.
- تحقیقات مربوط به کاهش آلودگی هوا
در این اواخر محققان کشف کرده‌اند که ذرات طلا می‌تواند به‌ عنوان کاتالیست‌هایی بسیار مفید عمل کرده و ذرات معلق و خطرناک مونو اسیدکربن و نیتریک اکسید معلق در هوا را بهگازهای بی‌خطر تبدیل کنند. گاز مونو کسیدکربن توسط اجاق‌های گازسوز، دود سیگار وآتش به وجود می‌آید. نیتریک اکسید که یکی دیگر از آلاینده‌های هوا به‌شمار می‌آید در اثر سوخت موتورهای ماشین و تراکتور به ‌وجود می‌آید. نیتریک اکسید به هنگام ترکیب با هوانقش عمده‌ای در تولید مه، دود، و دیگر آلاینده‌های هوا دارد. هنگامی‌که طلا با اکسیدهای دیگر فلزات در دستگاه‌هایکنترلی آلودگی هوا ته‌نشین می‌شود، فرآیند تبدیل، گاز مونواکسیدکربنبه دی‌اکسیدکربن را به نحو چشم‌گیری افزایش می‌دهد.
 ذرات طلا با پوشش دادن اکسیدآلومینیوم، تا ۴۰ درصدفرآیند تبدیل اکسید نیتریک به گاز نیتروژن بی‌خطر را افزایش می‌دهند. هم‌اکنون در حال آزمایش و بررسی استفاده از ترکیب کاتالیست‌های طلا و فلزات دیگر دستگاه‌هاییهستند که مخصوص تصفیه هوا در محیط‌هایی همچون ادارات، داخل اتومبیل‌ها، گاراژها و پارکینگ‌ها می‌باشند. لازم به ذکر است که استفاده از چنین ترکیبی در زمینه‌های متعدد دیگری نیز آغاز شده است که از آن ‌جمله می‌توان به ماسک‌های اکسیژن مخصوص مأموران آتش‌نشانی و معادن ذغال‌سنگ و در حس‌گرهای گاز مونواکسیدکربناشاره کرد.
ویژگی‌های خاص طلا، همچون واکنش‌ناپذیر بودن آن موجب شده تا طلا در فرآیند کاتالیزوری‌ها، به‌عنوان جزیی اساسی و ضروری برای کنترل آلاینده‌های هوا مورد استفادهقرارگیرد. طلا در مقایسه با سایر کاتالیست‌های تجاری، دارای مزایای بی‌شماری است.
به‌عنوان مثال: اکسید مس و منگنز و سایر فلزات قیمتی مقاوم هستند و به‌عنوان کاتالیست در درجه حرارت‌های پایین، کمتر عمل می‌کنند ولی طلا در محیط‌های مربوطه فعالیت‌های کاتالیستی را به‌خوبی انجام داده و حتی در حرارت معمولی واکنش نشان می‌دهد.

مقالات مشابه :

کاربرد گوهرها و کانی ها در زندگی

کاربرد رنگ‌ها در طراحی جواهر و گوهرها

کاربرد طلا در علوم

کاربرد سنگهای قیمتی رنگی در حلقه‌های نامزدی

کاربرد درمانی کریستال ها و سنگ ها

کاربرد سنگ زیرکن

طلا و جواهرات موزه ایران

قدمت طلا و جواهر

طلا فلزی گرانبها

شیوه محاسبه قیمت طلا

رنگ‌های طلا

طلا در گذر زمان

احکام طلا برای مردان

کاربرد سنگ ها و کانی ها

کانی لازوریت (سنگ لاجورد)

خواص کانی های پلاتین

سنگ های قیمتی و کانی های دگرگونی

ویژگی کانی گوهری

طلا کانی ارزشمند

تاریخچۀ سنگ های قیمتی و کانی ها

کاربرد کانی ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی