آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۵۵ ق.ظ

آموزش خرید و فروش جواهرات

آموزش خرید و فروش جواهر

 بهترین فروشنده کسی است که به سخنان خریداران خود به ‌طور کامل گوش دهد. برای مثال: اگر زوجی مایل به خرید حلقه الماس هستند، فروشنده معمولی می‌گوید: چه مدل حلقه الماس می‌خواهید؟ قسمت فروش حلقه‌های عروسی ما آنجاست. در ‌حالی‌که یک فروشنده ماهر در آغاز به گفته‌هایشان با دقت گوش داده

آیا اگر هزینه کمتری را برای آن تعیین می‌کردم، شما امروز حاضر به خرید آن بودید؟ و یا می‌توانم کمکتان کنم؟ نباید مطرح شوند زیرا ...

آیا اگر هزینه کمتری را برای آن تعیین می‌کردم، شما امروز حاضر به خریدآن بودید؟ و یا می‌توانم کمکتان کنم؟ نباید مطرح شوند زیرا مشتریان فکرمی‌کنند که می‌خواهید به هر قیمتی که شده چیزی را به آن‌ها بفروشید.

 بهترین فروشنده کسی است که به سخنان خریداران خود به ‌طور کامل گوش دهد. برای مثال: اگر زوجی مایل به خرید حلقه الماس هستند، فروشنده معمولی می‌گوید: چه مدل حلقه الماس می‌خواهید؟ قسمت فروش حلقه‌های عروسی ماآنجاست.

در ‌حالی‌که یک فروشنده ماهر در آغاز به گفته‌هایشان با دقت گوش داده و به جنبه عاطفی قضیه یعنی علاقه آن‌ها به نامزدی و نقشه‌هایی که برای عروسی و ماه عسل درسر دارند، توجه می‌کند. یا اگر زوجی می‌خواهندبرای فرزندانشان هدیه‌ای جهت فارغ‌التحصیلی او خریداری کنند ممکن است پاسخیک فروشنده عادی به آن‌ها چنین باشد: می‌خواهید برایش یک ساعت مچی یاجواهر بخرید؟

 اما فروشنده باتجربه به اهمیت موضوع یعنی فارغ‌التحصیل شدنفرزند آن‌ها از دانشکده وگرایش پدر و مادر نسبت به‌ این‌که مایلند در شادیاو شریک باشند توجه می‌کند. لذا درباره مراسم فارغ‌التحصیلی و دانشکده وغیره با آن‌ها باب سخن را می‌گشاید، زیرا صرف چند دقیقه بحث و گفتگو باآن‌ها برای مشتری بسیار جالب است و احساس می‌کند که شما دوست او هستید. بنابراین طرح پرسش‌های منطقی و درک مسائل عاطفی از جمله مواردی است کهتاثیر به‌‌سزایی در امر فروش دارد. از طرفی نباید توقع داشته باشیم کهخریداران با هر بار ورود خود به فروشگاه جواهری را خریداری کنند؛ بلکه هدفاصلی آن‌ است که رابطه‌ای صمیمانه با آن‌ها برقرار کنیم تا با نیاز‌هایشانآشنا شویم. ارتباط دوستانه سبب می‌شود که آ‌ن‌ها شما را به دوستانشان نیزمعرفی ‌کنند و مشتریان بیشتری مجذوبتان شوند.

 منافع حاصل از خرده‌فروشی

- چه کسی می‌گوید که شما نمی‌توانید جواهر بیشتری را به فروش برسانید؟

 در صورتی‌که خریداران از شما درباره افزایش قیمت سؤال می‌کنند، فرصتمناسبی به‌دست می‌آورید تا چهارچوب قیمت را دوباره تعیین کنید. لذامی‌توانید بگویید: آری، این حقیقت دارد، در هر حال امروزه بیش از پیش بهقیمت طلا و پلاتینیوم افزوده شده است. در نتیجه جواهراتی که هم‌ اکنون دراختیار دارید نیز به مراتب ارزش بیشتری یافته‌اند.

 در صورتی‌که انواع سایز‌ها و مدل‌های پلاتینیوم ویژه عروسی را دراختیار ندارید، فروش شما قابل مقایسه با رقیبتان نیست، زیرا جواهر موردنیاز مشتری را در اختیار ندارید، بنابراین داشتن کلکسیونی از حلقه‌هایعروسی و نامزدی ضرورت می‌یابد. از دیدگاه "مادرن براید Modern Bride " و "پلاتینوم گلید اینترنشنال Platinum guild international "، ۸۱درصد ازعروسان آینده ترجیح می‌دهند اولین حلقه‌شان پلاتینیوم باشد. فرصتی که کمتردر آمریکا مورد توجه قرار دارد. مردان علاقه‌مند به انتخاب حلقه عروسی،بیشتر مواقع تحت نفوذ زنان به خرید مبادرت می‌ورزند، عروسی که رویا‌هایدوران کودکی و نوجوانی‌اش در انتخاب جواهر تاثیرگذار است.

-  برای آن‌که فروش بیشتری داشته باشید باید چهار نکته را در نظر بگیرید:

اول آن‌که، فروشندگان را در رویارویی با خریداری فرضی و ماهر آمادهکنید. دوم، به آن‌ها بگویید اطلاعاتی که در اختیار دارید اساسی قلمداد شدهو هدفتان افزایش تعداد خرید از امکان فروش است. سوم، یافته‌هایتان را باشیوه تجاری‌تان همگون کنید و به نقاط ضعف توجه نمایید و چهارم، با ورودمشتریان یا خانم‌ها به فروشگاه به آن‌ها خوش آمد گفته و خدمات لازم رانسبت به آن‌ها انجام دهید. به خاطر داشته باشید که حس مسئولیت‌پذیریکارکنان و تشویق به ‌موقع آن‌ها نقش موثری در امر پیشبرد اهدافتان ایفامی‌کند.

-  تقویت روحیه انعطاف پذیری در مشتریان برای کسب موفقیت

اغلب فروشند‌گان از این‌که خریدار نمی‌داند خواهان خرید چه چیزی است یانمی‌توانند به سؤالاتشان پاسخ دهند شکایت دارند. آن‌ها اغلب عجله دارند ومطمئن نیستند که چه می‌خواهند بخرند. ممکن است عدم اطلاعات کافی ازجواهرات و یا ترس از انتخاب نادرست علت اصلی چنین رفتاری تلقی شود.

-  در هر حال فروشندگان باید سؤالاتشان را با نیاز‌های خریداران منطبق کنند:

۱)نیاز‌های خریداران را دریافته و پاسخگوی تقاضایشان نیز باشید: برایمثال با سؤالاتی چون: به ‌نظر می‌آید که امروز خیلی عجله دارید! می‌توانمبه شما کمک کنم تا هرچه سریع‌تر جواهر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید؟

 ۲)تاکتیک‌ها را منطبق برهم کنید: برای مشتریان مختلف از تاکتیک‌هایمتنوعی بهره جویید اما هدف استراتژیکی شما باید ثابت باقی بماند. ویژگی‌های اصلی محصولاهایتان را شناسایی کرده و بر اساس نیاز مشتریپاسخگوی سؤالات او باشید. هنگامی‌که خریدار می‌داند چه چیزی می‌خواهد،می‌توان به‌طور مستقیم از او سؤالاتی کرد. برای مثال: آیا طلای زرد دوستدارید یا سفید؟ یا چه نوع گردن‌بندی را می‌پسندید؟ نباید مطرح شود، به جایآن بهتر است بگویید کمک به شما، کمک به من است یا‌ این‌که همسرتان وقتش راصرف چه کاری می‌کند؟ سپس به تدریج سؤالات دیگر را مطرح کنید: مانند: چگونهخود را می‌آرایید یا در مراسم مختلف ممکن است از چه جواهراتی استفادهکنید؟

 ۳(نتیجه‌گیری‌هایتان را دوباره مورد بررسی قرار دهید. هر قدرپیشنهادهای شما دقیق‌تر باشد فروش بیشتری خواهید داشت. برای مثال، ممکناست نظر شما درباره پاسخ‌های خریدار چنین باشد: بسیار خوب همسرتان متخصصموفقی است که به طور معمول لباس کار برتن دارد. او رنگ آبی را دوست دارداما به دستبند علاقه‌ای ندارد درعوض گل‌سینه را می‌پسندد از آنجا خرید شمابه چهارمین سالگرد ازدواج‌تان ارتباط می‌یابد بهتر است گل‌سینه توپاز آبیرا برایش انتخاب کنید.

-  راه‌های چاره‌ای برگزینید

در صورتی‌که خریدار مایل به انتخاب یک یا دو نمونه جواهر است از اوبپرسید: به ‌نظر می‌رسد که شما این جواهر را بیشتر دوست دارید؟ در چنین شرایطی قبل از آن‌ که خریدار صبر و تحملش را از دست بدهد شما با دو فرصت روبه‌رو هستید. هنگامی‌که کلکسیون دوم را عرضه می‌کنید سعی کنید به اطلاعات بیشتری درباره او دست پیدا کنید.

 در ‌صورتی‌که با او درباره خرید صحبت می‌کنید یا عزم او را راسخمی‌کنید، با شک و تردید مقابله کرده‌‌اید. سعی کنید علت علاقه او را نسبتبه انتخاب کلکسیون محبوبش جویا شوید و با طرح پرسش‌هایی هماهنگ بانیاز‌هایش گرایش او را به خرید بیشتر کنید

مقالات مشابه :

آموزش خرید گوهر و سنگ رنگی

خرید و فروش جواهرات و سنگ های قیمتی

آموزش خرید مروارید

خرید حلقه‌ نامزدی‌ ، انگشتر ازدواج

خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی

خرید جواهرات عروسی

شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات

آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا

آموزش خرید برلیان ، سنگ های قیمتی و گوهرها

آموزش خرید جواهرات و سنگ های قیمتی

خرید و فروش جواهرات و سنگ های قیمتی

شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات

فروش انواع فیروزه نیشابوری

آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا

نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر

آموزش جواهر سازی

الکتروفرمینگ و‌ آبکاری در جواهرسازی

گوهر و جواهرسازی در ایران

آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن

لزوم توجه به صنعت جواهرسازی و گوهر ها

وضعیت صنعت جواهرسازی ایران

ابزار و وسایل جواهرسازی و گوهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی