آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ق.ظ

بررسی تولید طلا در جهان

بررسی تولید طلا در جهان

اگرچه ذخایر طلا در سراسر جهان مورد اکتشاف ، استخراج و بهرهبرداری قرار گرفته و بسیاری از کشورها در چرخه تولید آن سهیم می‌باشند ولیتولید طلا در جهان بوسیله شش کشور آفریقای جنوبی ، آمریکا ،استرالیا ،چین،کانادا و روسیه که هر یک سهم قابل ملاحظه ای در تولید طلا دارند کنترل میشود .....

بیش از 5000 سال از تاریخ اولین معدن طلا در روی سیاره ما می گذرد. در این مدت بیش از 130000 تن طلا از معادن استخراج ...

- مقدمه ای در مورد تولید طلا 

بیش از 5000 سالاز تاریخ اولین معدن طلا در روی سیاره ما می گذرد. در این مدت بیش از 130000 تن طلا از معادن استخراج شده است.بخش اعظم این مقدار طلا بعد ازسال 1500 میلادی تولید شده است و حدود نصف کل مقدار طلای استخراج شده درچهل سال گذشته صورت پذیرفته است. این آمار ساده شتاب جوامع امروزی را دراکتشاف،استخراج و فرآوری طلا نشان می دهد.که میزان سرانه طلا در سال 1800میلادی 3/4 گرم بوده است ولی در سال 1997 نزدیک به 30 گرم می باشد.

در شکل روبرو میزان تولید سالانه جهانی طلا بین سالهای 1840 تا 2000 نشانداده شده است.این میزان در سال 1845 حدود 60 تن در سال بوده است.اولینافزایش چشمگیر در تولید طلای جهان مربوط به سال 1849 می شود.در آن سال کشفکانسارهای طلا در غرب ایالات متحده صورت گرفت.پس از این افزایش چشمگیر درتولید طلا یک روند عمومی کاهش تولید طلا بین سالهای 1860 تا 1880 به چشممی خورد.

از سال 1880 تا 1910 افزایش تولید ادامه می یابد،به طوری که تولیدطلا در این سال به حدود 700 تن در سال می رسد.در این افزایش پیوسته تولیدطلا برای دو دهه،کشف تیپ های جدید کانسارهای طلا و همچنین نیاز روزافزونبرای دستیابی به سرمایه لازم برای توسعه موثر بوده است.از سال 1910 تا کمیبعد از جنگ جهانی اول تولید طلا کاهش شدیدی را نشان می دهد.این روند کاهشتا آغاز دهه سوم قرن بیستم ادامه می یابد.دوره دیگر افزایش تولید طلا ازحدود 1925 آغاز و به شروع جنگ حهانی دوم می رسددر این افزایش تولید همعواملی نظیر قیمت طلا و نیاز به سرمایه برای رهایی از رکود اقتصادی موثربوده است .

 یک کاهش بسیار شدید در تولیدطلا در خلال جنگ جهانی دوم رخ دادهاست و سپس دوره چهارم افزایش تولید طلا آغاز می‌شود. در این افزایش تولیدنیز،نیاز به سرمایه برای بازسازی جوامع بعد از جنگ و توسعه آنها نقش عمدهای ایفا کرده است. این افزایش تولید برای بیشتر از دو دهه ادامه داشته بهطوری که تولید طلا از 750 تن به نزدیک 1500 تن در سال رسیده است. کشفکانسارهای طلای تیپ کارلین مصادف با این دوره از افزایش تولید طلا در جهانمی باشد.

 یک دوره کاهش در تولید طلا در جهان از 1975 شروع وتا سال 1985ادامه می یابد. جالب آنکه این کاهش تولیدمصادف با دوره ای است که در آنشدید ترین افزایش در قیمت طلا رخ می دهد . این افزایش قیمت طلا که موجبکاهش عیار اقتصاذی آن گردید مدتی طول کشید تا موجب افزایش مجدد تولید طلاشود ، زیرا خصلت کانسارهای طلا طوری است که دوره اکتشاف تا بهره برداریآنها طولانی می باشد.

قابل ذکر آنست که درست در هنگامی که قیمت طلا در سال 1981 شروع به کاهش گذاشت، تولید طلا دوران جدید افزایش خود را آغاز کرد . این تاخیر افزایش تولید نسبت به افزایش قیمت آن به این واقعیت بر می‌گرددکه قرار دادن یک معدن جدید در خط تولید مدت طولانی زمان می‌برد . پیشرفتفن آوری استحصال طلا در دهه 1980 تاثیر فراوان در افزایش تولید طلا داشت.

   به طور خلاصه اگرچه ذخایر طلا در سراسر جهان مورد اکتشاف ، استخراج و بهرهبرداری قرار گرفته و بسیاری از کشورها در چرخه تولید آن سهیم می‌باشند ولیتولید طلا در جهان بوسیله شش کشور آفریقای جنوبی ، آمریکا ،استرالیا ،چین،کانادا و روسیه که هر یک سهم قابل ملاحظه ای در تولید طلا دارند کنترل میشود . البته چین با آنکه از نظر ذخایر شناخته شده طلا چندان برجسته وممتاز نیست ولی در سالهای اخیر در رده کشورهای تولید کننده خود را بمقامچهارم رسانده است . سهم آفریقای جنوبی از کل ذخایر شناخته شده طلا در جهانکه حدود 42000 تن می باشد،حدود18000 تن است که بسیار برجسته و چشمگیرمی‌باشد.

- ارزیابی عوامل اقتصادی یک ذخیره طلا:

   ارزیابی اقتصادی یک ذخیره تابع عوامل چندی است که مهمترین آنها عبارتند از :

ماهیت فرایندهای تصمیم گیری ،نوع ملاکهای اقتصادی و تکنیک بکار گرفته شدهبرای ارزیابی.

   فرایند تصمیم گیری از هر نوعی که باشدتا حدو د زیادیتحت تاثیر اطلاعات حاصل از تجربیات قبلی بخصوص انواع اقتصادی آن خواهد بود .این اطلاعات تجربی قبلی می‌تواند ملاک تخمین مجهولات باشد . این مجهولاتعبارتند از :توزیع فضایی کل عیار و عیار قابل استحصال ، مقدار ذخیره کل وذخیره قابل استحصال ، عمق ماده معدنی و پیش‌بینی قیمت طلا در آینده ،مناسب ترین روش معدنکاری ، هزینه های سرمایه گذاری و هزینه عملیات ، حجمپول در گردش و مدت زمان چرخه آن ، ارزش خالص ماده معدنی ،نرخ بازگشتسرمایه، سیاست های دولتی نظیر قوانین مالیاتی و محیط زیست

مقاله مرتبط طلا و جواهرات:

آزمایشگاه تجزیه و تعیین عیار طلا

بررسی ذخائر جهانی طلا

شیوه تعیین عیار طلا

بررسی عیار طلا

عیار طلا

دلیل عیار نقره 925

طلا فلزی گرانبها

شیوه محاسبه قیمت طلا

رنگ‌های طلا

طلا در گذر زمان

احکام طلا برای مردان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی