آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۵ ب.ظ

راههای نمونه برداری کشف طلا

راههای نمونه برداری کشف طلا

به ندرت می توان ازبیرون‌زدگی‌های رسوبات گراولی با ابعاد بزرگ، مستقیماً نمونه برداریکرد. اما ممکن است پشته‌های نهرها (Creek banks ) دره های شیبدار (steep-sided gulches) و یا گودال‌های قدیمی مثل حفره‌های هیدرولیکی، دردسترس باشد، به هر حال باید کمال دقت در برداشت نمونه های برجا صورت بگیرد....

 شستشوی نمونه‌های برداشته شده در لاوک طلاشویی (pan) ، نه تنها حضور طلا را ثابت و یا اینکه رد می‌نماید بلکه ...

- روش‌های مختلف نمونه برداری

نمونه برداری از پلاسرها به روش‌های متفاوتی صورت می گیرد که عبارتند از:

1) طلاشویی ساده گراول‌های برداشت شده از بیرون‌زدگی های طبیعی Sampling Natural

 (2راه‌های ( تونل‌های ) افقی زیرزمینی Drifting

(3چاهک Test-Pitting

(4چاه‌های عمودی Shaft-Sinking 

(5حفاری Drilling

- نمونه برداری از بیرون‌زدگی های طبیعی

شستشوی نمونه‌های برداشته شده در لاوک طلاشویی (pan) ، نه تنها حضور طلارا ثابت و یا اینکه رد می‌نماید بلکه دقیقاً، مقدارطلای موجود در نمونههای انتخابی را نشان می دهد، از این رو طلاشویی رسوبات موجود در نهرها،روش اصلی نمونه برداری از ذخایر پلاسری است.

به ندرت می توان ازبیرون‌زدگی‌های رسوبات گراولی با ابعاد بزرگ، مستقیماً نمونه برداریکرد. اما ممکن است پشته‌های نهرها (Creek banks ) دره های شیبدار (steep-sided gulches) و یا گودال‌های قدیمی مثل حفره‌های هیدرولیکی، دردسترس باشد، به هر حال باید کمال دقت در برداشت نمونه های برجا صورت بگیرد.

برای نمونه برداری، ابتدا یک قلمروی عمودی از گراول ها مشخص می‌شود، درصورت وقوع اعمال هیدرولیکی ، برداشت یک نمونه از کل عمق گراول‌ها کافی است.

در صورت احداث یک راه افقی زیرزمینی ( تونل افقی ) drift ، نمونه برداری،در قسمت‌های پایین تر، از گراول‌های سرشار از مواد معدنی کافی به نظرمی‌رسد.

بعد از تعیین موقعیت و تعیین امتداد محل برداشت نمونهباید دقت کافی به عمل آورده تا در تمام طول نمونه برداری مقادیر یکسانی ازگراول ها برداشت شوند، بدین منظور، بهترین ر وش عبور یک مجرا و یا شیار باشکل و اندازه ی یک جور از بالا تا پایین مسافت نمونه برداری است، البتهنمونه باید به حد کافی برداشت شود تا استمرار طبقه ی طلادار، کاملاً مشخصشود. برای رفع آثار هوازدگی، پشته‌ها در امتداد خط نمونه گیری، صاف و پاکمی‌شوند. ضروری ترین وسایل مورد نیاز در این روش، لاوک طلاشویی و کلنگمی‌باشد.

- برداشت نمونه از راه های افقی زیرزمینی (Drifting)

در شرایط مساعد، بهترین روش اکتشافی برای ذخایر پلاسری عمیق، احداث یک راه افق زیرزمینی است.

نمونه گیری از سطح گراول‌ها صورت گرفته و سپس در یک جعبه شن شویی (sluice boxes) تمرکز داده می‌شوند.

- نمونه برداری از یک راه افقی زیرزمینی قدیمی به روش های زیر صورت می‌گیرد:

در صورت مناسب بودن زمینه ، رضایت بخش ترین روش ، قطعه قطعه کردن یک یا دوفوت از کنار تونل و شستن گراول هایی است که شکسته شده اند، یا اینکه یکمجرای عمودی را طوری احداث کرده که یک و یا هر دو کنار تونل افقی را قطعکند

- نمونه برداری از طریق چاهک (test-pitting) 

   نمونه برداری از طریق چاهک‌ها، فقط در گراول‌هایی عملی است که عمق آنها بهاندازه ای کم بوده که به کمک دست بتوان خاک‌های آن را بیرون ریخت. بدینمنظور بهترین روش عبارتست از:

   علامت گذاری منطقه‌ی چاهک در سطح وسپس ایجاد شبکه‌هایی به صورت مستطیل‌هایی که ابعادشان به حد کافی کوچکبوده مثلا با عرض 2 فوت و طول 3 یا 4 فوت، سپس باید آن را به آرامی و بهصورت دیوارهای قائمی تا سنگ مبنا حفر کرد. فواصل چاهک‌ها به طبیعت ذخایربستگی دارد در صورت وجود گراول‌ها در مجاری باریک، بهترین طرح قرار دادنچاهک در امتداد خطی در عرض مجرا (channel) می باشد.

فواصل چاهک‌ها از مقدار کم تا 50 و یا 70 فوت متغیر است.

- چاه‌های عمودی (shaft-sinking) :

نمونه برداری از طریق چاه‌های عمودی، روش معمولی آزمایش زمین‌های پلاسریاست. این گونه چاه‌ها تا حد ممکن در ابعاد کوچک حفر می‌شوند مگر اینکه دراحداث راه های افقی و یا استخراج و یا در مواردی که عمق‌های استثنایی مثل 75 فوت یا بیشتر مورد نظر است، به کار گرفته شود. مقطع این چاه‌ها مستطیلیاست به ابعاد 3 در 4 فوت تا 4 در 6 فوت: برای ثابت کردن این چاه‌ها درزمین های گراولی ناپایدار از الوارهای مدور با قطر 4 تا 6 اینچی استفادهمی‌شود که در بیشتر نواحی قابل دسترسی اند.

امر بالابری توسط یک چرخچاه دستی انجام می‌گیرد. ماکزیمم عمق مورد استفاده در این روش 100-75 فوتاست. برای اعماق بیشتر از بالابر موتوری استفاده می‌شود

مقالات مشابه کشف طلا:

شیوه اکتشاف طلا ( ژئوشیمی )

شیوه اکتشاف طلا (ژئوفیزیکی)

تاریخچه طلا در قرن بیستم

بررسی قیمت طلا

بررسی تولید طلا در جهان

آزمایشگاه تجزیه و تعیین عیار طلا

بررسی ذخائر جهانی طلا

شیوه تعیین عیار طلا

بررسی عیار طلا

عیار طلا

دلیل عیار نقره 925

طلا فلزی گرانبها

شیوه محاسبه قیمت طلا

رنگ‌های طلا

طلا در گذر زمان

احکام طلا برای مردان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی