آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۲۲ ب.ظ

استخراج طلا به شیوه زیرزمینی

استخراج طلا به شیوه زیرزمینی

در مقاله قبلی به کشف طلا به عنوان فلزی ارزشمند و پرکاربرد در صنغت و همچنین زیورآلات به شیوه رو باز پرداختیم و اینکه کشف این فلز به شیوه زیر زمینی پرزداخته خواهد شد.

این روش در مورد ذخایری که دارای ضخامت قابل ملاحظه نبوده و در قسمت های عمقی زمین قرار گرفته و برای رسیدن ...

این روش در مورد ذخایری که دارای ضخامت قابل ملاحظه نبوده و در قسمتهای عمقی زمین قرار گرفته و برای رسیدن به ماده ی معدنی نیاز به باطلهبرداری زیادی دارد به کار برده می شود. روش های زیرزمینی عموما به دو دستهتقسیم می شوند، یکی روش های زیرزمینی با استفاده از حفر تونل هایاستخراجی، دوم روش های استخراجی زیرزمینی با استفاده از حفر چاه هایاستخراجی.

(1استخراج با استفاده از تونل های استخراجی

این روش در مواردی به کار می رود که معدن از نظر توپوگرافی به حالتکوهستانی و تپه ماهور های مرتفع باشد که افراد لازم جهت حفر تونل را داشتهباشد در این حالت در افق های مختلف اقدام به حفر تونل های استخراجی مناسبمی شود، در صورت وجود تونل های اکتشافی در داخل ماده ی معدنی و مناسب بودنآنها برای انتخاب در طرح استخراج معدن ضمن عریض‌تر کردن تونل ها و اقدامدر مورد نگهداری آنها از وجود همین تونل ها به عنوان تونل های استخراجیاستفاده می شود.

در بعضی موارد که ضخامت رگه ی طلادار حدود چند دهسانتی متر بوده اما از نظر عیار طلا به میزانی است که استخراج و بهرهبردری آن مقرون به صرفه می باشد و از نظر مورفولوژی هم به نحوی است کهاستخراج آن بایستی به طریقه ی زیرزمینی و با استفاده از حفر تونل هایاستخراجی صورت گیرد. اجبارا برای استخراج این رگه ی کم ضخامت لازم استتونل هایی با سطح مقطع چند متر مربعی حفر شود تا تنها همین رگه ی کم ضخامترا استخراج کرد.

(2استخراج با استفاده از چاه های استخراجی

این روش در مواردی به کار می رود که معدن از نظر توپوگرافی طوری نیست کهبتوان برای استخراج ماده ی معدنی از حفر تونل های استخراجی استفاده کردمثلا در مواقعی که ذخایر مورد نظر در زیرزمین در یک ناحیه ی مسطح (دشت) قرار گرفته و همچنین مواقعی که ذخیره ی آن قسمت از معدن که در قسمت هایمرتفع واقع بوده استخراج شده و نوبت به ذخایر پایین تر از افق تونل هایاستخراجی رسیده است، در این حالت ها از وجود حفر چاه های قائم و مورباستفاده می شود.

در مورد چاه های مورب این گونه چاه ها به نحویطراحی می شود که رگه یا توده ی ماده ی معدنی را در اعماق قطع کرده و سپساز افق های مختلف تونل های افقی حفر می شود که با استفاده از این تونل هاماده ی معدنی استخراج و از طریق چاه به بیرون از معدن حمل می شود.

در مورد چاه های قائم هم طراحی به نحوی صورت می پذیرد که چاه در محلمناسبی نسبت به توده ی ماده ی معدنی به صورت قائم حفر شده سپس در افق هایمختلف از داخل چاه تونل های افقی استخراجی ایجاد می شود در این حالت همعمل استخراج با استفاده از تونل های افقی انجام و ماده ی استخراج شده ازطریق چاه قائم به بیرون از معدن حمل میشود.

متناسب با چاه های قائم و مورب ماشین آلات استخراج و بابری معدنی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند

مقالات مشابه کشف طلا:

کشف طلا به شیوه روباز

تجهیزات کشف طلا

حفریات کشف طلا (حفر ترانشه)

گمانه زنی کشف طلا

تونل های کشف طلا

تعیین ذخیره در معادن طلا

شیوه نمونه برداری سیستماتیک کشف طلا

شیوه های نمونه برداری کشف طلا

شیوه اکتشاف طلا ( ژئوشیمی )

شیوه اکتشاف طلا (ژئوفیزیکی)

تاریخچه طلا در قرن بیستم

بررسی قیمت طلا

بررسی تولید طلا در جهان

آزمایشگاه تجزیه و تعیین عیار طلا

بررسی ذخائر جهانی طلا

شیوه تعیین عیار طلا

بررسی عیار طلا

عیار طلا

دلیل عیار نقره 925

طلا فلزی گرانبها

شیوه محاسبه قیمت طلا

رنگ‌های طلا

طلا در گذر زمان

احکام طلا برای مردان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی