آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۲۸ ب.ظ

اصول بک لینک

اصول بک لینک

قبل از شروع باید به این نکته اشاره کنم که حساس ترین بخش سئو سایت، همین سئو خارجی و دریافت بک لینک است. بنابراین صرفا با مطالعه یک مقاله نمیتوانید به آن مسلط شوید. پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع، بعد از خواندن این مقاله سراغ مقاله های آموزش ساخت بک لینک و لینک بیلدینگ هم رفته و آنها را مطالعه و ویدیوهایشان را مشاهده کنید. خب به سراغ اولین نکته برویم:

1_ به صورت ناگهانی عمل نکنید

گوگل برای مقابله با سئوکارهای کلاه سیاه و اشتباهاتی که آنها میکنند، یک الگوریتم قدرتمند به اسم پنگوئن معرفی کرد. این الگوریتم طی این سالها بارها بروزرسانی شده و نسبت به قبل عملکرد بهتری برای شناخت روش های غلط دریافت بک لینک دارد.

یکی از موضوعاتی که میتواند باعث حساسیت پنگوئن به وب سایت شما شود، ساخته شدن تعداد زیادی بک لینک به صورت ناگهانی برای سایتتان است. مطمئنا اگر قرار باشد سایت های سطح وب هم شما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی کنند، به صورت ناگهانی همه شان به شما لینک نمیدهند. پس اینکه سراغ سایت های خرید بک لینک رفته و به یک دفعه تعداد زیادی بک لینک از آنها بخرید، پنگوئن را مشکوک کرده و ممکن است باعث جریمه شدن سایتتان شود.

2_ به تعداد دامنه ها دقت کنید نه تعداد لینک ها

گفتم  قبلا برای گوگل، تعداد لینک های وب سایت شما اهمیت زیادی داشت. اما امروز تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک میدهند اهمیت دارد. در اصل وجود 100 لینک از یک وب سایت به سایت شما، نشان از یک رفتار مصنوعی است؛ اینکه شما احتمالا اقدام به خریداری بک لینک کرده اید. در مقابل وجود 100 لینک از 100 سایت به شما، رفتار طبیعی تری به شما می آید.

3_ روی یک صفحه تمرکز نکنید

مطمئنا اگر سایت های سطح وب بخواهند به شما به عنوان یک سایت معتبر لینک بدهند، صرفا روی یک صفحه از سایتتان تمرکز نمیکنند. این یعنی بعضی از آنها به صفحه اصلی لینک میدهند، بعضی دیگر به صفحات مقالات، بعضی به صفحات خدمات و… در اصل شما باید تناسب لینک ها روی صفحات مختلف سایتتان را رعایت کنید. به طور اصولی هم همیشه صفحه اصلی سایت و بعد از آن صفحات دسته بندی،

4_ در انکر تکست زیاده روی نکنی

باید انکر تکست بک لینک های شما با کلمه کلیدی هر صفحه متناسب باشد. اما یک سوال: به نظر شما من اگر بخواهم به صفحه ای از سایت شما لینک بدهم، به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی صفحات سایتتان وقتم را تلف میکنم؟ مطمئنا نه!

پس وجود بک لینک های زیادی که همگی با کلمه کلیدی به صفحات سایت شما ساخته شده اند، باعث بیدار شدن الگوریتم پنگوئن میشود. اصولا شما باید در کنار تعداد کمی بک لینک با کلمه کلیدی اصلی، از انکر تکست های دیگر هم استفاده کنید. چه انکر تکست هایی؟ اینها:

  • بک لینک با انکر تکست نام برند سایت،
  • با آدرس خود سایت،
  • با کلمات کلیدی مشابه و مترادف،
  • کلمه کلیدی به همراه نام برند،
  • با کلمات عمومی مثل اینجا، کلیک کنید و…،
  • عبارت های کلیدی طولانی همراه با کلمات عمومی،
  • و…

سعی کنید بیشترین انکر تکست را روی نام برند و آدرس سایت و صفحه متمرکز کنید تا پنگوئن به شما شک نکند.

نکته: به عنوان یک تکنیک ساخت بک لینک، زمانی که میخواهید از انکر تکست نام برند یا عبارت های عمومی استفاده کنید، سعی کنید در اطراف انکر تکست کلمه یا کلمات کلیدی را به صورت متن عادی بیاورید. به این ترتیب گوگل متوجه ارتباط کلمه کلیدی با لینک شما شده و بک لینک تان اعتبار بیشتری میگیرد.

5_ تعادل را میان لینک های فالو و نوفالو ایجاد کنید

گفتم که بک لینک های نوفالو اعتباری را به وب سایت شما منتقل نمیکنند. اما باز هم اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، آیا همه سایت های سطح وب با همدیگر دست به یکی کرده و همه شان بک لینک فالو به ما میدهند؟ قطعا نه! اتفاقا یک روند بک لینک سازی طبیعی شامل تعداد زیادتری لینک های نوفالو نسبت به لینک فالو است. پس بهتر است یک تناسب بین بک لینک های فالو و نوفالو سایتتان در زمان ساخت بک لینک یا خرید بک لینک ایجاد کنید.

6_ وب سایتتان را آماده کنید

تمامی فرآیند ساخت بک لینک و لینک بیلدینگ در طبیعی بودن خلاصه میشود. به نظر شما اگر وب سایتتان از نظر سرعت و زیبایی و کیفیت محتوا خوب نباشد، اصلا کسی به شما لینک میدهد؟ مطمئنا نه! پس قبل از شروع فرآیند ساخت بک لینک گسترده باید اقدام به بهینه سازی و آماده کردن وب سایتتان کنید. از تولید محتوا تا بهینه سازی سرعت و ظاهر و…

7_ از محتوای باکیفیت و لینک پذیر غافل نشوید

و در نهایت اینکه تصور نکنید همه این فرآیند باید به کمک ساخت بک لینک پیش برود. بلکه هستند وب سایت هایی که در ادامه اقدام به دادن لینک به شما کنند. بنابراین به هیچ عنوان از تولید محتوای لینک پذیر غافل نشوید. اما چه محتوایی لینک پذیر است؟

  • محتوای آسمانخراش، (محتواهای طولانی)
  • دسته بندی های آموزشی کامل،
  • صفحات مقایسه محصول،
  • مقالات چک لیستی
  • مقالات معرفی برندها، محصولات یا ابزارها،
  • اینفوگرافیک ها،
  • و…

چطور بک لینک بسازیم؟

توصیه می شود که همیشه به دنبال بک لینک قوی و با کیفیت باشید لذا با این کار تعداد بک لینک مهم نیست بلکه میزان تاثیرگذاری آن مهم است. گاهی یک بک لینک خوب بهتر از دهها بک لینک بی ارزش عمل می کند . موضوعی که متاسفانه اکثر وبمستران رعایت نمی کنند و فقط به دنبال انبوهی از لینک های فله ای می روند که تاثیری نداشته و حتی نتیجه معکوس داده و موجب پتالتی شدن سایت می شود.

خب، تا اینجا و به اندازه کافی با مفهوم بک لینک و نحوه اعتبارسنجی آن توسط گوگل آشنا شدیم. الان آماده اید که به سراغ بخش های حرفه ای تر و آموزش ساخت بک لینک بروید. برای اینکه این مقاله بیشتر از این طولانی نشود، مابقی آن را در یک مقاله دیگر اختیار شما قرار میدهم. پیشنهاد میکنم برای آشنایی با روش اصولی و تکنیک ها، به سراغ مقاله لینک بیلدینگ بروید.

نکته: همه چیز بک لینک نیست!

یک نکته مهم قبل از اینکه به انتهای مقاله برسیم: درست است که بک لینک ها اهمیت زیادی در سئو وب سایت شما دارند، اما در یکی دو سال اخیر گوگل سعی کرده با آپدیت ها و الگوریتم های جدید، تا جای ممکن اهمیت آنها را کم کرده و در مقابل جایگزین های بهتری برایشان داشته باشد.

بک لینک چیست؟

بک لینک به معنای لینکی است که از یک وب سایت به وب سایت دیگر داده میشود.

تاثیر بک لینک در سئو سایت چیست؟

اگر سایت خوب و لایقی برای صفحه اول گوگل باشید، علاوه بر رعایت همه فاکتورهای بهینه سازی مثل سرعت، زیبایی و… در سایتتان، خود کاربران سطح وب هم به شما لینک میدهند که این مورد تاثیر بسیاری در سئو سایت دارد.

گوگل چطور اعتبار بک لینک را تعیین میکند؟

مواردی که در اعتبار بک لینک مهم هستند عبارتنداز :

 اعتبار سایت

ارتباط سایت

انکر تکست

محل بک لینک

 لینک های خروجی صفحه مبدا بک لینک

فالو و نوفالو بودن لینک ها

 

۹۹/۱۰/۱۹
گوهر گوهرها

بک لینک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی