آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۳۳ ب.ظ

مصارف عمده آبسیدین

مصارف عمده آبسیدین

میزان هیدراته شدن ابسیدین در سراسر جهان یکنواخت نیست. تغییرات موجود بهدرجه حرارت و مکانهای مختلف و زمان هیدراته شدن بستگی دارد. تاثیرات درجهحرارت به سختی سنجیده می شود. این تغییرات همچنین به ترکیب شیمیایی نمونهنیز بستگی دارد. رطوبت یکی دیگر از عواملی است که تعیین سن به آن بستگی دارد...

ابسیدین یا شیشه ولکانیکی، سنگ غنی از سیلیکاتی است که که به سرعت سرد شده است. اگرچه این سنگ ترکیب شیمیایی ...

ابسیدین یا شیشه ولکانیکی، سنگ غنی از سیلیکاتی است که که به سرعت سردشده است. اگرچه این سنگ ترکیب شیمیایی دقیقی ندارد اما سنگی است که بیش از 70 درصد سیلیس دارد. بشر از ابسیدین به عنوان ماده خام صنایع استفاده میکند. در سال 1948 دو زمین شناس به نامهای فردمن و رابرت اسمیت شروع بهجستجو در باره تعیین سن توسط ابسیدین کردند.

آنها روش تعیین سن با ابسیدینآبدار را در سال 1960 به دنیا ارائه دادند. تعیین سن به ابسیدین به دو روشاستفاده می شود. روش تعیین سن نسبی برای مواد که فقط نسبت به مواد دیگرقدیم تر بودن و یا جدیدتر بودن آن را بیان می کند و روش تعیین سن مطلق کهزمان دقیق ماده مورد نظر را می دهد. انتخاب زمان مطلق و یا نسبی بستگی بهشرایط محیطی مانند درجه حرارت خاک و رطوبت نسبی خاک دارد.

- فرایند هیدارته شدن ابسیدین چگونه انجام می شود؟

تعیین سن با روش ابسیدین آبدار با استفاده از سطوح تازه ابسیدین که در ساختابزار به کار می رود و یا فرایند سنگ آتش زنه و یا سنگ فندک می باشد. ابسیدین حاوی 0.2 درصد آب است. وقتی قسمتی از ابسیدین شکسته شده در معرضاتمسفر هوا قرار می گیرد سطح آن شروع به تبدیل به شیشه می کند. مدت زماناین عمل در سازندهایی که آبدار هستند با افزایش عمق بیشتر می شود.

فرایندهای هیدراته شدن شامل از سطح تازه ابسیدین تا آبدار کردن 3.5 درصداز این سنگ ادامه دارد. به این نقطه، نقطه اشباع یا سیر شدگی می گویند. ضخامت لایه هیدراته شده با استفاده از روشهای پتروگرافی و از زیرمیکروسکوپ قابل اندازه گیری است. این فرایند فقط در قشر بیرونی ابسیدینوجود دارد. با استفاده از میزان و درصد هیدراته شدن ابسیدین می توان تعیینسن نمود.

شروع عمل هیدراته شدن از زمانی شروع می شود که سطح سنگ بر اثر سرد شدنجریانهای لاوایی دارای شکستگی می شود. میزان ضخامت قشر بیرون هیدارته شدهتابع زمان است. میزان هیدارته شدن به دو فاکتور درجه حرارت و ترکیبشیمیایی نمونه بستگی دارد. به همین دلیل باید موقعیتهای نمونه ها از لحاظجغرافیایی و ترکیبات شیمیایی مشابه طبقه بندی شود. ابسیدین دارای اشکالمختلف آبدار شدن است.

 در شرایط مشابه درجه حرارت و رطوبت ابسیدین ممکن استزمان هیدراته شدن فرق کند و خیلی سریع و خیلی کند باشد. این فرایند توسطمیزان هیدراته شدن و میزان آب درونی ابسیدین کنترل می شود. اگر آب در داخلحفره های داخلی ابسیدین به دام افتاده باشد زمان هیدارته شدن برای سنگهایمختلف متفاوت است.

- محدودیتهای تعیین سن با روش هیدراته شدن ابسیدین

- این روش دارای چند محدودیت برای تعیین سن می باشد که به قرار زیر است:

میزان هیدراته شدن ابسیدین در سراسر جهان یکنواخت نیست. تغییرات موجود بهدرجه حرارت و مکانهای مختلف و زمان هیدراته شدن بستگی دارد. تاثیرات درجهحرارت به سختی سنجیده می شود. این تغییرات همچنین به ترکیب شیمیایی نمونهنیز بستگی دارد. رطوبت یکی دیگر از عواملی است که تعیین سن به آن بستگیدارد. رطوبت روی میزان هیدارته شدن تاثیر می گذارد و باعث تغییرات می شود. برای مطالعه این تغییرات باید منحنی های کالیبره شده را ترسیم نمود.

- از دیگر محدودیتهای این تکنیک چند بار استفاده کردن از این روش ابسیدینباعث خطا اطلاعاتی می شود. به عنوان مثال اگر شخصی از ابسیدین دانه ایبرای تعیین سن استفاده کند و آن ابیسدین را دور بیاندازد اگر بعد از 100سال شخص دیگری با همام تکه ابسیدین آزمایش تعیین سن را انجام دهد اطلاعاتبه دست آمده برای شخص دوم اشتباه خواهد بود و باید در این رابطه بسیار دقت نمود.

لینک مشابه :

سنگ آبسیدین

۹۵/۰۸/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی