آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳ ق.ظ

آموزش جواهر سازی و آبکاری

آموزش جواهر سازی و آبکاری

جهت داشتن سطح صاف و بدون گره، می توان از جریان پریودیک و یا جریانمعکوس استفاده کرد که به طور معمول بین ۶۰ ثانیه رفت و ۱۰ ثانیه برگشت دارد

ابتدا به شکل مورد نظر که از جنس موم ریخته‌گری شده است چند عدد سیم مسی نازک جهت ایجاد جریان وصل می‌شود ...

ابتدا به شکل مورد نظر که از جنس موم ریخته‌گری شده است چند عدد سیممسی نازک جهت ایجاد جریان وصل می‌شود. سپس قطعه موم را به رنگ‌های عادی ازجنس نقره، آغشته می‌کنیم تا هادی جریان برق شود. لازم به یادآوری است که مجموعه مدل‌های مومی و غیره بایستی با دقت جا به جا شوند. سپس قطعه در وانسولفات مس به‌وسیله یک لایه نازک مس به مدت ۱۵ دقیقه آبکاری می‌کنیم کهابن عمل مانع حل شدن لایه نقره روی موم در وان سیانوری با‌ آمپر کم می‌شود.

پس از عمل فوق قطعه شستشو شده و در وان اصلی یعنی نقره سیانوری با آمپربین ۱۶۱۴-۱۰۷۶ بر متر مربع الکتروفوم می‌شود. این دانسیته جریان از میزانآمپری که در آبکاری‌های معمولی استفاده می‌شود زیادتر است. ولی وان نیزغلظت بالایی دارد. اغلب پروفسور Lechtzin و دانشجویانش در سطح کار، ناصافیهایی گره مانند مشاهده می کردند که گاهی قابل قبول و بعضی اوقات قابلپذیرش نیست.

جهت داشتن سطح صاف و بدون گره، می توان از جریان پریودیک و یا جریانمعکوس استفاده کرد که به طور معمول بین ۶۰ ثانیه رفت و ۱۰ ثانیه برگشت دارد.

البته در این حالت می توان سرعت رفت و برگشت جریان را کم یا زیاد کردکه بستگی به نوع ساختار مورد نیاز و بقیه خصوصیات لایه الکتروفرمینگ دارد. جهت به‌دست آوردن یک ساختار مناسب بایستی تلاطم لازم در وان را ایجاد کردکه توسط یک حرکت میله کاتدی و یا پمپ فیلتر ایجاد می‌شود.

پس از یک ساعت در حدی که ضخامت نقره مناسب باشد و قطعه استحکام لازم راپیدا کند، قطعه را از وان خارج کرده و در محلی مناسب که چندان در معرض دیدنباشد سوراخی ایجاد می‌کنیم که سپس با غوطه ور ساختن در آب جوش، موم ذوبشده و خارج می شود.

پس از این که موم به طور کامل ذوب و از قطعه خارج شد، قطعه جواهر موردنظر که دیگر شکل گرفته است دوباره داخل وان سیانور نقره رفته و حدود ۲ساعت دیگر داخل وان باقی می‌ماند.

پرفسور Lechtzin هر از گاهی قطعه را از وان خارج کرده و با دست خممی‌کند و زمانی که دیگر قطعه خم نشود بدین معناست که ضخامت قطعه به اندازهکافی است و استحکام لازم را پیدا کرده است. البته در بعضی از نقاط قطعهممکن است جریان کمی کشیده بوده و هنوز قطعه نازک باشد و ضخامت بیشتریاحتیاج داشته باشد.

به‌طور معمول ضخامت لایه‌ آبکاری شده در حدود ۵/۰ میلی متر است. البتهضخامت نقره مورد نظر بستگی به شکل و پیچیدگی قطعه و همچنین استحکام موردنظر از لایه الکتروفوم دارد. برای نمونه جواهری که به عنوان دستبنداستفاده می‌شود استحکام بیشتری از یک گردنبند دارد

مقالات مشابه جواهرسازی :

الکتروفرمینگ و‌ آبکاری در جواهرسازی

گوهر و جواهرسازی در ایران

آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن

لزوم توجه به صنعت جواهرسازی و گوهر ها

وضعیت صنعت جواهرسازی ایران

ابزار و وسایل جواهرسازی و گوهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی