آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۱۸ ب.ظ

جواهر ساز هنرمند و مبدع

جواهر ساز هنرمند و مبدع

زن های متهور و تحصیلکرده! اگر زنی واقعا بخواهد جسور باشد من او راحمایت می‌کنم. حتی گاهی پیش آمده که بعضی از بانوان جواهرات ارزشمندی راتکه تکه کرده‌اند تا سنگهای آن را به من بدهند که روی یک کار جدید سوارکنم. من جذابیت تندیس‌های جواهر را با بهره‌گیری از درخششان ایجاد می‌کنم...

در استودیوی کار آرنالدو پومپودورو در میلان نقشه جهانی دیده می‌شود که روی آن نقاط خاصی با پرچمهای کوچکی آراسته ...

در استودیوی کار آرنالدو پومپودورو در میلان نقشه جهانی دیده می‌شود کهروی آن نقاط خاصی با پرچمهای کوچکی آراسته شده‌اند که گویی خاطره‌ تصویریمکانهایی هستند که آثار این هنرمند بزرگ در آنها قرار دارند. وجود اینپرچم‌ها بر روی نقشه‌ جهان، همانند نمودار استراتژی جنگی ارتشی است کهلشکریان خود را در دورترین نقاط قاره‌ها و اقیانوس‌ها صف‌آرایی کرده است واصیل‌ترین سربازان این جنگ هنری مجسمه‌ها هستند. این مجسمه‌ها اشکال هندسیو حکاکی شده‌ای از جنس برنزند که هنر ویژه و نوگرایانه‌ آرنالدو رایادآوری می‌کنند. آرنالدو به پیروی از مجسمه‌سازان دوره‌ رنسانس، آثارپیچیده‌ای را ارائه می‌دهد که تلفیقی استادانه از هنر و صنایع دستی‌اند وکلیه‌ جزییات را با مهارتی مثال زدنی به تصویر می‌کشد.

 شور و گرمایآرنالدو همواره او را به دام پروژه‌های وسیع می‌اندازد. در واقع جواهراتساخته‌ او با ویژگی خاص جنیستی‌شان پیچیدگی‌های لطیف روح او را کنایهمی‌زنند.

کارهای آرنالدو دارای چنان ظرافت خاص و شاعرانه‌ای است که باعث تاثیر هرچه نیرومندتر آنها می‌شوند.

<آرنالدو پومپودورو> مبدع سبک جدیدی در هنر جواهرسازی است که باآن رابطه‌ تازه‌ای میان طلا، سنگهای قیمتی و آناتومی زنان ایجاد شده که باروحیه‌ هوشمندانه و جنبشهای معاصر هنر هم‌آواست. این هنرمند سعی نموده تابا به کار بردن طلا، حس نوینی را به زن ها القاء کند. او کلیه‌ مدلهایقراردادی جواهرات زنانه را با ارائه‌ تندیس‌های گوهری خود متحول کرده است. جواهرات ساخته‌شده این هنرمند آناتومی فیگوراتیو را به شکل کاملا هنری بهنمایش می‌گذارند.

به نظر خودت چه گروهی از بانوان ساخته‌های شما را بیشتر می‌پسندند؟

- زن های متهور و تحصیلکرده! اگر زنی واقعا بخواهد جسور باشد من او راحمایت می‌کنم. حتی گاهی پیش آمده که بعضی از بانوان جواهرات ارزشمندی راتکه تکه کرده‌اند تا سنگهای آن را به من بدهند که روی یک کار جدید سوارکنم. من جذابیت تندیس‌های جواهر را با بهره‌گیری از درخششان ایجاد می‌کنم.

در آغاز کارم ساخت جواهر را با حکاکی روی کاتل بون شروع کردم. مصالحممواد اولیه حساس و ویژه‌ای بودند. به طور همزمان ایده تندیس‌سازی را همشروع کردم به طوری که وقتی مشغول کنده‌کاری و برش برای تهیه‌ قالب‌های خودبودم مرحله جوش و لحیم را هم انجام می‌دادم.

ساخته‌های شما، انقلابی عظیم در زمینه‌ هنر ـ صنعت جواهر سازی به وجود آورده‌اند. چگونه به چنین مرحله‌ای رسیدید؟

-حدودا اوایل دهه‌ ۶۰ بود که برای یک پرنسس رومی یک چیز تزیینی ساختم. این پرنسس با دستانی مملو از الماس به دیدن من آمد. او بسیار زیبا بود وبه همین دلیل به او پیشنهاد ساختن بالاقطعه ای از طلا و الماس دادم که ازاجزاء مختلفی تشکیل شده بود و بر جلوه‌ وی می‌افزود. اما همسر او با اینطرح من موافقت نکرد و این قطعه هیچ وقت ساخته نشد. بعدها این ایده را درطراحــی‌های مربوط به کلئوپاترا اجرا کـــــردم. از کارهـــای دیگــــرمصحنه‌ای مینی مالیستیاست که برای اورنلا وانونی ساخته‌ام. <ورساچی> لباسی سیاه رنگ برای او طراحی کرده بود و من احساس کردم که باید این همهسادگی را با روح و رنگ جواهرات شکست.

 برای او جواهری طراحی کردم که تمامیپشت دستش را تا مچ می‌پوشاند.کار دیگری را برای ناندا پیوانو طراحی کردم. من و طلاسازم حدود دو ماه روی طرح بازوبندی برای او کار کردیم. من طلایبراق نمی‌خواستم و به همین دلیل روکشی خاص از طلای فشرده‌ خالص به یک ورقهطلای ۱۸ عیار اضافه کردم. این کار، تندیس کوچکی بود که به دور بازو پیچیدهمی‌شود.

او قول داد که بعدها آن را به مؤسسه من هدیه کند. به یاد دارم کهدر دهه‌ ۶۰ به دلیل یکی از کارهایم مورد تمسخر واقع شدم. این کار طراحیگردنبدی نازک و بلند برای یک زن بود. این گردنبند مدل یقه اسپایکی (یقه‌ایتیز و میخی شکل) بود که در نهایت زیبایی، ظرافت و کشیدگی طراحی شده بود. بعدها این جواهر به ایالات متحده رفت و با استقبالی کم نظیر مواجه شد.

چه برهه‌ای از تاریخ هنر در طلاسازی مورد توجه شماست؟

- من جواهرات مربوط به قرون وسطی و هنر <اتروسکان> و همچنینزیورآلات <ماسایی> را که مانند لباس برای زنان و مردان استفادهمی‌شدند دوست دارم. با الهام از ملکه کارتیج ( زن افتخارآفرینی که ازمحکومین دلجویی می‌کرد) جواهری برای کریستوفر مارلو طراحی کردم که تمامیپشت او را می‌پوشاند. برای طراحی این جواهر کاملاً مدلهای آفریقایی درذهنم بودند. کارهای ساخته شده از طلای موجود در موزه‌ لیما حقیقتا موردتحسین من بودند.

می‌شود این گونه گفت که جواهرات من تصاویر ظریف و کوچک شده‌ای از مجسمه‌هایم هستند.

شما در <پیتر روبیا> آموزشگاه دولتی< T.A.M > را برای تدریس کارهای هنری فلزی تأسیس کرده‌اید، دراین باره توضیح دهید...

- زمانی که پسر بچه‌ای کوچک بودم همیشه از این که نمی‌توانم در رشته‌هنر ادامه تحصیل دهم اندوهگین بودم. بعدها به عنوان مهندس راه و ساختمانشروع به کار کردم و این شانس ناگهانی من بود که پل کله (نقاش سوییسی‌الاصلمدرنیست که در آلمان خدمت هنری می‌کرد) را به طور تصادفی در کتابخانه‌محلی دیدم. بعد از آن دیدار بود که ساخت اولین کارهای ابداعی خود را شروعکردم. اما فقط در میلان بود که آنقدر آسایش خاطر داشتم که بتوانم کار هنریخاص خود را انجام دهم. در این آموزشگاه، حدود ۲۰ دانشجو که از آکادمی‌هایهنر فارغ‌التحصیل شده‌اند حضور دارند که با گذراندن این دوره با نحوه‌استفاده از ابزارهای متعدد ساخت فلزات آشنا می‌شوند تا هم برای ساختجواهرات مهیا شوند و هم بتوانند مجسمه بسازند.

بودجه‌ این آموزشگاه را شورای شهر تأمین کرده است. متأسفانه به دلیلمشغولیت بیش از اندازه به کارهای خودم و مؤسسه‌ام شخصاً قادر به نظارتمستقیم بر این آموزشگاه نیستم.

در آینده تمایل به ساخت چه نوع جواهراتی دارید؟

- جواهرات <اتروسکان>، تاج تیودولیندا و زیورآلات بربرها همیشه مورد تحسین من بوده‌اند.

و در آخر...

- من مایلم تا سبک خاصی را در هنر طلاسازی به ارث بگذارم. شاید جام زشتو معمولی قهرمانی فوتبال دنیا یا مجسمه جایزه‌ اسکار را طراحی کنم. به طورکلی درصددم که راحت‌ترین روش را برای ساخت تندیس‌های طلا و جواهر ابداع کنم


مطالب مشابه جواهر و جواهرسازی :

جواهرسازان برتر و موفق

آموزش جواهر سازی

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر

نرم افزار طراحی گوهر و جواهر

آموزش استفاده از گوهر و جواهر

جواهر و گوهر شناسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی