آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۷ ب.ظ

ایراد شبه الماس

ایراد شبه الماس

این سنگ بدلیل خصوصیات فیزیکی بسیار نزدیک به الماس ، مشکلات فراوانی را درسطح بازارهای جهانی ایجاد کرده و این مشکلات در ایران نیز به دلیل فقدان منابع کافی مخصوصا به زبان فارسی دو چندان افزایش یافته است . این در حالی است که راههایی نسبتا ساده ولی کارآمد و مطمئن برای تشخیص آن از الماس وجود دارد .

Synthetic moissanite جدیدترین شبه الماسی است که به تازگی وارد بازار شده و به لحاظ برخورداری از خصوصیات بسیار ...

Synthetic moissanite جدیدترین شبه الماسی است که به تازگی وارد بازار شده و به لحاظبرخورداری از خصوصیات بسیار نزدیک به الماس ، بسیاری از تجار الماس را درسطح جهانی دچار مشکل ساخته است . این بلور در اصل ترکیبی از عناصر کربن وسیلیسیم بوده silicon carbide ودر طول قرن اخیر نقش بسیار مهمی را بعنوانساینده در صنایع مختلف دارد .

 اولین کسی که موفق به ساخت این بلور بطورآزمایشگاهی و آن هم بصورت کاملا تصادفی شد ، در سال ۱۸۹۳ شخصی بنام ادواردجی آچسون بود و به دنبال آن در سال ۱۹۰۴ یک شیمیدان برنده جایزه نوبل بهنام هنری مویسان مقدار کمی از نوع طبیعی این ماده را دریک شهاب سنگ درآریزونا یافت که خود بلور بعدها به افتخار او Moissaniteنام گرفت‌‌‌‌ .

 پساز آن بارها گزارش هایی مبنی بر یافتن مقادیر بسیار اندک از آن در دیگرشهاب سنگها و یا در برخی از یافتهای زمین ارائه شده است . به هر حال ازهمان اوایل آشنایی بشر با این کریستال و با توجه به سختی بسیار زیاد آن (پس از الماس سخت ترین ماده شناخته شده است ) همواره افرادی به فکراستفاده و یا سوء استفاده از آن در جهان جواهرات بوده اند . اولین بار کهبطور رسمی اشاره‌ای به آن می‌شود.

درسال ۱۹۸۰ بلورهایی به بزرگی نیم قیراط با رنگهای متفاوت از قهوه‌ایرنگ تا سبز و سیاه و با تراش خوردگی بسیار جذاب به نظر می رسد، می تواندمشابه های خوبی برای الماس باشند، ولی در ادامه اشاره می شود: ((البته اگربتوانیم آنها را بی رنگ کنیم)) . به هر حال در آن زمان راهی برای کنترلرنگ پیدا نشد .

ابتدای دهه ۹۰ که کریستالهای شفاف ولی نه بیرنگ ساخته شده ، تحقیقاتگسترده‌ای ادامه یافت تا در دسامبر ۱۹۹۷ تعدادی synthetic moissanite تراشخورده و تقریبا بی‌رنگ در دفتر شرکت C۳مشاهده شد . توزیع تجاری این سنگاز اوایل سال ۹۸ آغاز شد .

 هر چند که از آن زمان تا کنون مقالات وسمینارهای متعددی در سطح جهانی به منظور آشنایی با آن ارائه شده ولی این سنگ بدلیل خصوصیات فیزیکی بسیار نزدیک به الماس ، مشکلات فراوانی را درسطح بازارهای جهانی ایجاد کرده و این مشکلات در ایران نیز به دلیل فقدانمنابع کافی مخصوصا به زبان فارسی دو چندان افزایش یافته است . این در حالیاست که راههایی نسبتا ساده ولی کارآمد و مطمئن برای تشخیص آن از الماسوجود دارد . میزان سختی این سنگ پس از الماس از تمام بلورهای دیگر بالاتراست .

به همین جهت آزمایش سختی و یا ایجاد خراش به روی آن چندان قابلاطمینان نیست . (هر چند آزمایش میزان سختی بطور کلی برای هیچ یک از سنگهایتراش خورده قیمتی، مناسب نیست) وزن مخصوص این شبه الماس نیز اختلاف زیادیبا الماس ندارد و‌ به همین جهت اندازه گیری وزن مخصوص آن با روشهای معمولینیز مشکلی را حل نمی کند . ضریب شکست نوری این بلور نیز تفاوت زیادی باالماس ندارد ، هر چند دستگاههای انکسار‌سنج رایج در بازار، قابلیتاندازه‌گیری کامل ضریب شکست نوری در هیچ کدام از سنگها را ندارد . امامیدان تفوق نورdispersion در این سنگ بالاتر از الماس است .

(کلیه اعدادمربوط به مشخصات اشاره شده در جدول زیر ذکر شده است). ولی به هر حال اینمورد نیز چندان مفید واقع نمی شود ، زیرا چشم انسان دارای چنان حساسیتینیست که همیشه بطور مطمئن تفرق نوری این دو سنگ را تشخیص دهد و دستگاههایاندازه گیری تفرق نور نیز بسیار گرانند . میزان جلایLuster آن نیز همانندالماس بسیار بالاست .

 مهمتر از تمامی موارد یاد شده ، میزان انتقال حرارت Thermalinertia این دو سنگ همانند الماس بسیار بالاست و به همین جهتدستگاههای Diamond Tester که تا پیش از پیدایش Moissanite برا‌حتی برایتشخیص الماس از انواع بدلی در بازار استفاده می‌شد و اساس کار آن نیز برمبنای قابلیت انتقال حرارت است دیگر کارآیی ندارند

مقالات مشابه الماس:

بزرگترین الماس سیاه جهان

خواص سنگ الماس

چگونگی تشکیل الماس

الماس گوهر گرانبها

ویژگی الماس

معروف ترین الماس های جهان

تاریخچه الماس

الماس سنگ متولدین فروردین، گوهر خوشبختی‌

الماس گوهری ارزشمند و نایاب

الماس

الماس گوهر گرانبها Diamond

تشخیص سنگ الماس طبیعی از مصنوعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی