آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۱ ق.ظ

تاریخچه طلا و جواهر

تاریخچه طلا و جواهر

یکی از باستان شناسان مجربی که سالیان متمادی در گروه جستجوی روسی لوئیس Leus به فعالیت پرداخته بود اولین نفری محسوب می‌شد که پس از ۲۷۰۰ سال بهاتاق این افراد اسرارآمیز از معبد سلطنتی پای نهاد که آنان را سایتین‌هامی‌نامیم. بیابان نشین‌ها و سربازهای دوره گرد و جنگجو در اویل قرن نهمپیش از میلاد مسیح در آسیای مرکزی می‌زیستند، که به تدریج تمدن این اقواماز غرب به جنوب روسیه و اوکراین Akraine و حتی به آلمان بسط یافته و پیشاز حلول عهد مسیحیت Christian era ناپدید شد...

بررسی و مطالعه پیرامون اقلام یافت شده از معبدی که به تازگی کشف شده و تعلق به ۲۷۰۰ سال پیش دارد حاکی از این است ...

تنها محصولات طلایی به جا مانده از ۲۷۰۰ سال پیش ثابت کرد که آنان اقوا‌می وحشی نبودند!

بررسی و مطالعه پیرامون اقلام یافت شده از معبدی که به تازگی کشف شده وتعلق به ۲۷۰۰ سال پیش دارد حاکی از این است نه تنها بربرها در سوارکاریشهره بودند بلکه تبحر و استعداد بی نظیری در تولیدات طلایی دارند بربرهاابتدا به فتح اسبها و سپس به فتح سرزمینی پرداختند که حیطه فرمانرواییآنها محسوب شد و آن را از رویای مرکزی تا سایبریا Siberia گسترش دادند.

برای سایتینزها Seythians اسب سواری درهر وضعیت و برهه‌ای اعم از مرگ وزندگی و یا هنر- قابل تکریم و تقدیس بوده است. کشف آثار به جا مانده ازاین قوم در معبدی متعلق به یک زوج از طبقه اشراف در دره توآ Tova واقع درجمهوری روسیه Russias Republic بهترین گواه برای اثبات اهمیت بسزاییاحترام و تقدس آنان نسبت به اسب سواری است.

 مشایعین همیشگی اجساد این زوجاشرافی، انبوهی از کارهای ساخته شده از طلای نفیس و قدیمی بود. و سیاههاین اقلام بیانگر آن بود که این زوج وارث ما ترک سلطنتی بودند. از جملهاقلامی که کشف شد تیردانی بود که پشت آن با تعداد زیادی خوک تزئین شده بود (طبق سلیقه زوج خاکسپاری شده). سایترین‌ها Scythians موجوداتی منجملهگوزن، ماهی و اشکال افسانه‌ای عقاب و شیر را می‌پرستیدند که شکل آنها بردیواره‌های معبد کشیده شده بودند.

کشف اقلام پنهان از چشم یغماگران

کارگران به کمک کامیونها درصدد هموار کردن قطعه به جا مانده ازسایتین‌ها Seythians بودند این قطعه که به اندازه یک زمین فوتبال بود! درتپه‌‌‌‌ای پیدا شد که سایتین‌ها از ماسه و سنگ ساخته بودند، برخی چنینتپه‌ای را کورگان Kurgan می‌نامند. دات توآ Dottuva ، دره تزار Vaalley Of Tsars ، نیز توسط بومیان به همین عنوان نامیده می‌شود. به نظر می‌رسد کهشاهان بسیاری در این مکان مدفون شده‌اند.

باستان شناسان در سال ۲۰۰۱ بهخاکبرداری و تجلس در این کورگان پرداختند. یغما گران از دیرباز به غارت وچپاول معادن سایبریایی پرداختند.

 مرکز این کورگان معمولا محل دفن شاهانبوده که چپاولگران اغلب به غارت این نقاط می‌پرداختند و باستان شناسان هیچچیزی در این نقاط نیافتند.

 اما درست ۴۵ فیت Feet دورتر از مرکز، آنها موفقبه کشف سردابی با دو جسد و ۴۴ پاوند طلا شدند و در محلی دیگر از اینکورگان قبرهای دیگری با بقایای اجساد و دارایی، تتمه لباس و گور اسبها وبسیاری از اقلام دیگر یافت شدند که بعضی متعلق به سایتین‌ها و برخی دیگرمتعلق به تمدنهای دیگر بود.

 پاول لوئیس به سه باستان شناس دیگری نگریست کهکنار گودال ایستاده بودند. او گفت: به مشکل برخوردیم باید پلیس را خبرکنیم. لوئیس با کند و کاو در کورگان‌ها یا تپه‌های مدفون واقع در جمهوریتوآ Tuva منطقه کوچکی در سایبریا Siberia با سردابی ساخته شده از الواربرخوردند. او در این سرداب به دو اسکلت و مقادیر هنگفتی طلای درخشانبرخورد.

 لوئیس می‌گوید: ابتدا گوریتوس Gorytus ساخته شده از طلا دیدم (گورتیوس از تیردان و کمان دان است) سپس با حرکت به سمتی دیگر به انواع واقسام مختلفی از آویزها و اشیاء تزئینی بسیار بزرگ (به وزن حدود ۳/۳پاوند) و دو سنجاق سر حکاکی شده طلا به طول یک فوت و خنجرهای منقوش وحکاکی شده و فرش بافته شده از تارهای بسیار نازک فلزات گرانبها، برخوردند.

 یکی از باستان شناسان مجربی که سالیان متمادی در گروه جستجوی روسی لوئیس Leus به فعالیت پرداخته بود اولین نفری محسوب می‌شد که پس از ۲۷۰۰ سال بهاتاق این افراد اسرارآمیز از معبد سلطنتی پای نهاد که آنان را سایتین‌هامی‌نامیم. بیابان نشین‌ها و سربازهای دوره گرد و جنگجو در اویل قرن نهمپیش از میلاد مسیح در آسیای مرکزی می‌زیستند، که به تدریج تمدن این اقواماز غرب به جنوب روسیه و اوکراین Akraine و حتی به آلمان بسط یافته و پیشاز حلول عهد مسیحیت Christian era ناپدید شد.

 کنستانتین چوگونوف، رئیسموزه هرمیتاز در سنت پطرزبورک و رهبر گروه اعزامی از جمله نخستین افرادیبود که به محض اعلام کشف معبد فوق از سوی Levs به این سرداب چوبیاسرارآمیز پای نهاد. سپس همکاران آلمانی او هرمان پارزنیگر و آناتولینالگر از انستیتوی باستان شناسی برلین به سرعت خود را به این مکاناسرارآمیز رساندند و پس از مشاهده آن تائید کردند که خبردادن به پلیسضروری است.

جمهوری توآ Tuva سرزمینی محصور و با قله‌های پوشیده از برف،خوابیده به طرف شرق مسکو جزو مناطقی است که از لحاظ دزدی، دام و طیور درآن زمان بسیار مشهور بوده. به محض اعلام خبر کشف گنجی اسرارآمیز در یکی ازچاههای باز واقع در یکی از مناطق مترو که خارج از شهر، باستان شناسان باترس و بیم فراوان انتظار وقوع هرگونه حادثه‌ای را می‌داشتند. چوگوفوف باشتاب هرچه تمامتر به شهر توران Turan واقع در ده مایلی محل اقامت خودشتافت تا از دوستش نیکولای بوندار نکو تقاضا نماید تا با تفنگ شکاری خوداز گنج تازه یافت شد محافظت کند و منتظر پلیس باشد .

طی سه هفته آتی ودرمیان اتخاذ تدابیر امنیتی شدید، حدود ۴۴ پاوند طلا از این مکان بیرونآورده شد. بزرگترین گنجی بود که تا کنون توسط باستان شناسان از معابدساییریایی Siberian کشف شده بود. دره‌ای که درآن تعداد زیادی از قبورسایتینی با کورگانهای بیشمار یافت شد به دره تزار Valley of Tsars معروفشد. زیرا این مکان‌ها مدفن تعداد بیشماری از شاهان بود. تقریبا بیشترکورگان‌ها به طور ساده متشکل از ستونهای خاکی با روکشی از سنگ بودند.

 شایدصدها کارگر سنگهای مورد نیاز را از لبه دره استخراج کرده و حامل‌ها اینسنگها را کشان کشان حمل کرده و به شکل دایره چیده‌اند. تاجی متشکل ازهزاران صخره به ارتفاع ۷ فیت و ۹۰ یارد ساخته شده بود، چوگونوف بعدها گفت: واقعا انتظار کشف اینهمه عجایب را نداشتیم باستان شناسان همچنین چند قبرسایتینی را کشف کرده بودند که احتمالا پیش از این توسط یغماگران به تاراجرفته بود.

 یغماگران کل طلاها و جواهرات موجود را چپاول کرده و فقط بقایایاجساد انسانی، سلاح و غذا را به گونه‌ای کاملا آشفته و درهم و برهم به جاگذاشته بودند. مشاهده اینهمه آشفتگی و نابسامانی در آنجا بیانگر خشونتها ومصیبتهای روی داده در این کورگان بود. پاززینگر می‌گوید: یغماگران فقط بهجستجو در مرکز می‌پرداختند زیرا می‌دانستند شاهی در زیر این کورگان نهفتهو طبیعی است که می‌تواند محلی مناسب برای کشف و تاراج اشیاء‌ قیمتی باشد.

باستان شناسان از نقطه نظر رعایت مسائل اصولی برداشتن صخره‌ها را از محیطپیرامون کورگان آغاز کردند. در روز چهارم کندن بود که بیلها به چوب برخوردکرد آنها به سقف سرداب رسیده بودند که از چوبهای فاسد نشدنی لارکس ساختهشده بود و سپس با به کارگیری بیلهای مجهز، به تعدادی الوار برخورد کردند وبا یک نظر اجمالی دریافتند که به بی نظیرترین آثار عتیقه به جا مانده ازسایتینی‌ها برخورد کرده‌اند که طی دهه‌های اخیر کشف شده.

بدون احتساب بیدها، در کل ۵۷۰۰ اثر ساخته شده از طلا کشف شد که اکثرآنها تمثیل کوچک حیواناتی نظیر ببر و گربه‌های پلنگ سان و خوک بودند. احتمالا این اقلام به جامه اجساد زنان و مردانی دوخته شده بود که در کفاین سرداب به خاک سپرده شده بودند، حدود ۴۳۱ بید آمبرBead of amber بالتیکی Baltic نیز یافت شد که احتمال می‌رود یا بصورت کالای تجاری یاغنیمت جنگی به دست آورده شده است.

البته اقلام متعدد دیگری نیز به شرح زیریافت شدند ۱۶۵۷ بید تورکیز Turquoise Bead زوبینهای برنزی، استخوان، آهن،بقایا و شکسته‌های جام‌ها و ظروف مجلسی سنگی و غیره چوگونوف می‌گوید: حتیبدون در نظر گرفتن طلاها، سایر یافته‌ها نیز از ارزش بسیار زیادیبرخوردارند. قدمت این اقلام به قرن هفتم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

 اطراف اسکلت‌ها را آبشاری از اشکال حیوانات و بیدها فرا گرفته بود، گوییکه آنان را در هاله‌ای از شکوه و تقدیر به خاک سپرده باشند. پارزینگر دراین رابطه می‌گوید: ما دقیقا نمی‌دانیم که این جسد متعلق به ملکه یا زنصیغه‌ای پادشاه بوده، اما از شواهد چنین به نظر می‌رسد که هردو از مقاموالایی برخوردار بوده‌اند زیرا آویزها و تزئینات آنها نیز مشابه بوده است.

طبق آزمایشات بعمل آمده بر روی استخوان اجساد، سن مرد حدود ۴۰ تا ۴۵ و سنزن حدود ۳۰ تا ۳۵ سال تخمین زده شده، هر دو همزمان به خاک سپرده شدهبودند، که ازاین نکته می‌توان احتمال صحت این فرضیه را دارد که زن را بهعنوان قربانی در کنار مرد به خاک سپرده‌اند تا در زندگی پس از مرگ به ویملحق شود! زیرا در مرد سالاری سایتینی راه دیگری وجود نداشته است.

 چوگونوفمی‌گوید: احتمال می‌رود که زن را مسموم کرده و کشته باشند و یا خودشداوطلبانه تصمیم گرفته تا با همسرش بمیرد. ۴ کورگان سنگی دره در یک ردیف وبافاصله یک مایلی با هم قرار داشتند. چوگونوف، پارزینگر، ناگلر، حدسمی‌زنند که این ۴ کورگان برای سلسله پادشاهان یک سلسله ساخته شده.

در سال۱۹۷۱باستان شناس روسی از این کورگان، به آرزانArzhan۱را کشف کردند کهقدمت آن به اواخر قرن نهم قبل از میلاد مسیح یا آغاز قرن هشتم بازمی‌گردد. این یکی از نخستین معابد سایتینی است که مورد تحقیق و تخصص و کشفقرار گرفته است.

 اگرچه این مکان قبلا مورد تاراج و یغما قرار گرفته بودنداما باستان شناسان بادر دست داشتن شواهد کافی به طور یقین اطمینان داشتندکه این مکان در واقع مجموعه‌ای از قبور سلطنتی با مرکزیت قبر شاه در وسطبنا، بوده است. در رابطه با آرزانArzhan۲چوگونوف و همکارش در مورد مکانکشف با شکوه خود متعجب بودند. آیا این بدین معنا بود که قبوری با ارزش تردر بخش میانی کورگان قراردارد؟

 باستان شناسان، تابستان گذشته به کندن بخشمیانی پرداختند و در نهایت با دو فرورفتگی اندک در سطح زمین برخورد کردندو به دو قبر دست یافتند. حفاران به کندن محل یکی از این قبور فرضیپرداختند. آنها ۶ ،۱۰ و حتی ۱۲ فویت کندند و پایین رفتند. اما زمانیکه بهانتهای گودال رسیدند، هیچ چیزی نیافتند و سپس به سراغ فرو رفتگی دوم رفتندو به سوراخی بکر دست یافتند.

 چوگونوف که براستی گیج شده بود، می‌گوید: ماتا کنون هرگز با چنین مواردی مواجه نشده بودیم. پارزینگر در نهایت تعجبمی‌گوید: چنین به نظر می‌رسد که این سوراخ‌ها دامی برای گمراه نمودنیغماگران و دزدان بوده و یا شاید مردم می‌دانسته‌ اند که یغماگران همیشهاز مرکز به جستجو می‌پردازند و به همین دلیل قبر حکام و شاهان را به یکسمت دیگر منتقل کرده‌اند.

 چوگونوف ضمن تائید نظریات فوق معتقد است که شایدبتوان به شرح زیر نیز این مورد را توجیه نمود. با پذیرش طراحی این قبور بهعنوان دامی برای گمراه نمودن یغماگران، می‌توان بدین نتیجه رسید کهسایتینی‌ها علیرغم ساختن این کورگان‌ها، نسبت به اتفاقات آتی چندان مطمئننبودند و با اتخاذ این سیاست تصمیم داشته‌اند قبرتزار خود را در مکانیپنهان نمایند که مطمئن‌ترین مکان باشد و شاید در همان زمان توسط گروههایدیگری مورد اخطار و تهدید قرار گرفته بودند.

 البته در اواخر قرن ششم پیشاز میلاد مسیح یا اوایل قرن پنجم بود که قبایل بسیاری به این سرزمینحمله‌ور شدند. این قبایل چه افرادی بودند؟ این افراد تورکیک‌‌ها Turkic ساکنین امروزی توآ Tuva نبودند، زیرا این قوم قرنها بعد به این مکانآمدند.

چوگونوف می‌گوید: شاید این افراد مزاحمین اولیه یعنی بیابانگردانیبودند که از قزاقستان مرکزی آمده بودند. باستان شناسان با تعمق در رابطهبا راز بخش مرکزی خالی کشف شده، توجه خود را به بخشهای کم تراکم قبورسایتینی‌ها یعنی در زیر صخره‌ معطوف کردند. اجساد نهفته در تمام قبور ازجمله شاه و ملکه همزمان به خاک سپرده شده بودند.

درآن مکان اسکلتهایمتعددی بود که با جواهرات نفیسی آراسته و تزئین شده بودند. کارشناسانمی‌دانند که در آن زمان اجساد مردم عادی را هیچ‌گاه با جواهراتنمی‌آراستند آنهم با اقلام نفیسی مثل گوشواره‌ها و گردنبندهای چسبان طلا


مقالات مشابه درباره طلا:

تاریخ زودیاک در مصر باستان

تاریخ سنگ درمانی و گوهر درمانی

تاریخ تیتانیوم

تاریخ پلاتین

تاریخ سکه نقره

تاریخ طراحی گوهر و جواهرات

اثرات جواهرات و تاریخ تولد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی