آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱ ق.ظ

مصارف طلا در علوم

مصارف طلا در علوم

دستگاههای فتوکپی برای انجام عمل کپی به حرارت بسیاربالایی نیاز دارد. بنابراین در این دستگاهها از آینه‌هایی با روکش طلااستفاده شده است تا حداکثر حرارت ممکنی را بتابانند....

بزرگترین تلسکوپ دنیا در رصد خانه‌ای در کک واقع شده است که در اجزاء داخلی آن از طلا استفاده شده است. این تلسکوپ در ...

- لیزرها و عدسی‌ها

- ستاره شناسی

- لوازم صوتی

- دستگاههای فتوکپی

- سی‌ دی‌های تصویری

- ماهواره‌ها

- تجهیزات ایمنی

- تلسکوپ

ستاره شناسی: بزرگترین تلسکوپ دنیا در رصد خانه‌ای در کک واقع شده استکه در اجزاء داخلی آن از طلا استفاده شده است. این تلسکوپ در ارتفاع۷۹۶/۱۳پایی در بالای آتشفشان مااوناکی در هاوایی قرار دارد. این رصدخانهدارای تلسکوپ‌های دو قلو، به نامهای لک وان و کک‌تو است. هر یک از اینتلسکوپ‌ها مجهز به یک آینه ثانویه ۲۱ اینچی هستند که روکشی از طلای ۹/۹۹درصد دارند. تلسکوپ لک‌وان از سال ۱۹۹۳ راه اندازی شد و با توان گرد آورینور، پنجره‌ای مملو از شگفتیهای دنیا نجوم را به روی ستاره شناسان گشود،درواقع منجمان با استفاده از طیف مادون قرمز قادرند تا حتی کمرنگ‌ترینمنابع نوری موجود در‌آن سوی کره زمین را نیز شناسایی نمایند. مشاهداتنجومی از طریق تلسکوپ لک‌تو از اکتبر ۱۹۹۶ آغاز خواهد شد.

 این تلسکوپ‌هابه اندازه‌ای قوی هستند که بوسیله آنها می‌توان حتی نور یک شمع را روی کرهماه شناسایی کرد. از طلا برای پوشش دادن آینه‌های ثانویه تلسکوپ استفادهمی‌شود زیرا طلا از قدرت بالایی در بازتابش اشعه مادون قرمز برخوردار است. این فرآیند دستیابی به فن آوری اپنرOepner Tecnology توسعه یافت و اکنونروش طلا اندود شدن آینه‌های تلسکوپ به لیزر گولد Laser Gold معروف است. لازم به ذکر است که این روش اکنون توسط موسسه ملی به استاندارد و فن آوریبنام اس آر ام تایید شده است.

لوازم صوتی: شرکت موبیل فیدلیتمی ساوند M F S که در شهر سبا ستوپول درا یا لت کا لیفرنیا واقع شده است، اقدام به ساخت تعداد معدودی آلترادیسکتو نموده است. این دیسکها محصولات ویژه‌ای هستند و طرفداران دستگاههایصوتی با کیفیت این دیسکها را از روی نوار اصلی و مادر ضبط می‌کنند. باتوجه به اینکه این دیسکها دارای پوششی از طلای ۲۴ عیار هستند.

از آنجملهخوانندگانی که آلبوم آنها روی این دیسکهای ویژه، ضبط و عرضه شده‌اند،می‌توان افراد ذیل را نام برد: التون جان، استیو وین دود، بی بی لینگ وآرتا فرانگلین. به خلاف دیسکهای آلومینیومی که در مجاورت هوای مرطوباکسیده می‌شوند، این آلترا دیسکها بدلیل دارا بودن پوششی از طلای ۲۴ عیار،در برابر اکسید شدن مقاوم هستند. درنتیجه استفاده از دیسک‌ آلترا سونیکتو، اشکالات کمتری برای دستگاه سی دی پلیر ایجاد می‌نماید.

دستگاههای فتوکپی: دستگاههای فتوکپی برای انجام عمل کپی به حرارت بسیاربالایی نیاز دارد. بنابراین در این دستگاهها از آینه‌هایی با روکش طلااستفاده شده است تا حداکثر حرارت ممکنی را بتابانند.

سی دی‌های تصویری: شرکت ایست من کداک اقدام به ابداع سیستم سی دی‌هایعکس نموده است که در این سیستم از طلا بعنوان سطح باز تابنده استفاده شدهاست. عکاسی‌ها با بکار گیری این روش می‌توانند نگاتیوها و اسلایدها را تا۱۰۰عدد و به صورت دیجیتالی بر روی یک دیسک انتقال دهند. محتویات دیسک فوقرا می‌توان روی تلویزیون و یا صفحه مانیتور کامپیوتر مشاهده نمود.

نمونه بسیار جالب کاربرد این سیستم، پروژه نشنال پارک سرویس است که تمامی عکسهای مربوط به بزرگداشت سربازان جنگ ویتنام بر روی این سی‌دی‌ها به صورتکاتالوگ ذخیره و ضبط شدند

مقاله مرتبط طلا و جواهرات:

طلا و جواهرات موزه ایران

قدمت طلا و جواهر

طلا فلزی گرانبها

شیوه محاسبه قیمت طلا

رنگ‌های طلا

طلا در گذر زمان

احکام طلا برای مردان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی