مشهورترین جواهرسازان فرانسوی
مشهورترین جواهرسازان فرانسوی
جواهرسازان معروف فرانسوی که به عنوان سمبل سبک فرانسه درصدد گسترش مارکهای خود در ایالات متحده آمریکا هستند. برای فرانسه هیچ چیز مهمتر ازآن نیست که جواهرات خود را در ایالات متحده آمریکا، به فروش برساند زیرا آمریکا جزو یکی از بزرگترین بازارهای جهان محسوب میشود.
به هر حال، دستیابی به موفقیت در بازار آمریکا داستان داشتن و نداشتناست. بسیاری از جواهرسازان فرانسوی تحت تاثیر عواملی همچون دستمزد بالای کارگران، قوانین اکید کار، مالیاتهای سنگین و اجرای اکید قوانین درآمریکا قادر به رقابت با سایر کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا در این بازار نیستند. بعد آمریکا و سایر کشورها به موفقیتهای چشمگیری دست یافتهاند ودر راستای توسعه و گسترش مارکهای خود به صورت منحصر به فرد و مظهر طراحی و سبک فرانسه درخشیدهاند و مهمتر از همه آن است که جواهرسازان فرانسوی محصولات خود را نزد مشتریانی عرضه میکنند که به خوبی از مد روز دنیا آگاهند و همواره کیفیت را به قیمت ترجیح میدهند. در میان مارکهای بسیارموفق فرانسوی که بر اساس چنین فرمولی به قله پرشکوه موفقیت نائل شدند، به ترتیب اهمیت موفقیت میتوان کریستین برنارد Christian Bernard، و بلون Bellon را نام برد
بلون Bellon
شرکت بلون کراتور Bellon Createur واقع در خارج لیون، یک تجارت فامیلیاست که در ۱۹۰۷ تاسیس شد. بلون Bellon در آغاز به تولید نگینها (سنگهای) قیمتی نقش برجسته مذهبی اشتغال داشت که البته هنوز هم در این زمینه فعالاست. اما بلون Bellon مدرن امروزی بیشترین توجه خود را به سوی تولیدجواهرات زنانه ۱۸ عیار معطوف نموده که در ۱۲۰ کشور دنیا و حدودا به ۱۲۰۰خردهفروشی در خارج از فرانسه فروخته میشود. حدود ۳ درصد از تولیدات شرکتبه ژاپن صادر میشود که بزرگترین بازار خارجی به شمار میرود. فقط ۵ درصدمحصولات بلون Bellon در ایالات متحده و به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار به فروشمیرسد.
پیر بلون Pierr Bellon، معاون امور فروش و بازاریابی میگوید: ماامیدواریم وضعیت فوق تغییر یابد. تا به حال محصولاتمان را طی نمایشگاههایتجاری و یا بازدید و سفر فروشندگان شرکت به آمریکا حدود ۴، ۵ بار در سال،به فروش رساندهایم...
کریستن برنارد پاریس Christian Bernard Paris
این شرکت در ۱۹۷۲ توسط نگوین برنارد Ngoyen Bernard در پاریس Paris تاسیس شد و امروزه با نام کریستین برنارد دیفیوژن گروپ Christian Bernard Diffusion Grup مظهر موفقیت فرانسوی در کسب شهرت در سطح بینالمللی بهشمار میرود. کریستین برنارد پاریس Christian Bernard Paris با دارا بودنبیش از ۲۰۰۰ نقطه فروش در سراسر دنیا، سالانه ۱۴۱ میلیون دلار جواهر وساعت میفروشد که ۹۰ درصد سود حاصل از این رقم مربوط به فروش در خارج ازفرانسه است که درصد قابل ملاحظهای از این فروش از محل ۱۹ بوتیک کریستینبرنارد Christian Bernard در آمریکا حاصل میشود...
تاردی Tardy میگوید: در جایی که مارک برای مشتری حائز اهمیت است،آینده ساعتها این چنین خواهد بود و چنین ادامه میدهد: تنها روش موثربرای راهیابی موفق به بازار آمریکا، ارائه کارها و محصولات خاص است.
مولفههای فوق مواردی از عملکرد شرکتهای موفق فرانسوی در آمریکاست.
امسال شاهد عرضه ساعتهای مختص بانوان با طراحی کاملا متفاوت و الماسنشان بودیم که به راستی ستاره درخشان ساعتهای جدید بودند.
ما در مراسم برگزاری نمایشگاه باسل (Basel) ۲۰۰۱، شاهد درخشش ۳ گرایشبرجسته بودیم که هر سه عامل اغلب در کلکسیونهای ارائه شده محسوس بودند.
1) بیشترین طراحیها با در نظر گرفتن نوعی گرایش خاص به سمت تولید محصولات ویژه برای بانوان انجام شده بودند.
2) به کارگیری فراوان رنگ به ویژه در بند ساعتها و استفاده از سنگهای رنگی
3) وفور استفاده از الماس یا دایاموندلوک (Dimondlook) روی ساعتها
نمایشگاه امسال به دلیل ارائه ساعتهای فوقالعاده ابتکاری و جدید وطرحهای بیسابقه، از نقطه نظر صلف ساعتسازی توجه همگان را به خود جلب نمود و تعداد بیشماری از ساعتسازان مجموهای جواهری خود را به این نمایشگاه افزودند. همچنین بسیاری از مارکهای معروف از این موقعیت بسیارمناسب سود جسته و با جشن گرفتن سالروزهای مهم، اقدام به معرفی و ارائه محصولات و کلکسیونهای جدید خود کردند.
مطالب مشابه جواهر و جواهرسازی :
توجه هنرمندان به جواهرات و سنگ های قیمتی