آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
چهارشنبه, ۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲ ق.ظ

افسانه مروارید عربی

افسانه مروارید عربی

غواصان هر ساله به جستجوی این مرواریدهای ارزشمند و گنج‌های جاوید می‌روند. غنی‌ترین منطقه مرواریدخیزدر خلیج‌فارس واقع شده بود و در زمان رونق تجارت مرواریدهای عربی، مشاهده هجوم کشتی بادبانی بزرگ عربی برای معامله این مرواریدها در سه زمان مختلفدر طول سال به منطقه بودیم....

یک افسانه کهن عربی می‌گوید: وقتی‌که ماه کامل بر روی دریای آبی می‌درشخد، صدف‌ها به سطح آب می‌آیند و موج‌ها صدف‌ها را در ‎...

یک افسانه کهن عربی می‌گوید: وقتی‌که ماه کامل بر روی دریای آبیمی‌درشخد، صدف‌ها به سطح آب می‌آیند و موج‌ها صدف‌ها را درآغوشمی‌گیرند. آنگاه صدف‌ها قطره‌ای شبنم نقره‌ای فام را می‌بلعند و پس از اینفرآیند سحرآمیز مرواریدها متولد می‌شوند.

 در طول تاریخ روایات پر رمز و رازی درباره خلق مرواریدها منتشر شده است:

کشش و جذبه جهانی مروارید همواره توسط تمدن‌های متعدد کهن فرهنگیایران، عربستان، مصر، یونان، رم، مایاز Mayaz، اینکاها Incas، آزتک Azteec، جزایر آرام جنوب و اتریش مورد توجه قرار گرفته است. هیچ سنگگرانبهایی در طول تاریخ از چنین محبوبیت جاودانه‌ای برخوردار نبوده به اینسنگ با مزیت تکامل ذاتی خود، و بدون نیاز به هیچگونه پرداخت احتمالا اولینشکل پول رایج و جواهر خام بوده که در دادوستدها و مبادلات مورد استفادهقرار می‌گرفته بعدها پس از پیشرف‌های حاصله، مرواریدها به خودی خود بخشیمستقل از تجارت جهانی را به خود اختصاص دادند.

 در تمام طول تاریخ اصل ومنشاء مرواریدها موضوع روایات و افسانه‌های متعددی بوده و همواره سایه‌ایاز ابهام و راز، چگونگی پیدایش مروارید‌ها را فرا گرفته است. تئوری مکتوبو مستندی در کتاب‌های معتبری وجود دارد که همه و همه بر خلوص تکامل پرستیژو شکوه این سنگ قیمتی دلالت دارند.

 این مفاهیم در قدیمی‌ترین کتاب‌های کهنمربوط به تمدنهای باستانی دنیا از جمله قرآن مقدس مورد تأیید قرار گرفته. در قرآن مقدس‌ترین کتاب مسلمانان، کتاب پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) چنینآمده که «در بهشت مرواریدها در بالاترین مدارج نگاهداری می‌شوند» خدایمتعال در اشارات آسمانی زیر بهترین جوایز بهشتی بدین ترتیب وصف می‌شوند:

میوه درختان بهشت، مروارید و زمرد هستند و افرادی که مجاز به ورود بهحیطه این سرزمین قدسی و عالم ملکوتی هستند می‌توانند در چادری از مرواریدو جا سنیت و زمرد به استراحت بپردازند و بر سر آنان تاجی مزین بهمرواریدهای بی‌نظیر و درخشان ناده می‌شود و ماهرویان زیبایی به مانندمروارید از آنان پذیرایی می‌کنند.

 در تمامی دنیا و اعصار مرواریدها ارتباط تنگاتنگی با هنر و مد داشته‌اند.

در دنیای سنگ‌های قیمتی، مرواریدها همواره مورد علاقه و توجه شاهان،ملکه‌ها و امپراطورها بوده. مروارید سمبل شکوه و عشق و منحصر به‌فرد است. در گالری‌های جهان در طول تاریخ، با دقت در عکس‌های مربوط به مردان و زنانمعروف دنیا، در می‌یابیم که آنان با آویختن مروارید به خود، درصدد آنبوده‌اند که شکوه قدرت و ثروت خود را به همگان نشان دهند. هزاران سال استکه بستر آب‌های گرم عربستان بهترین محیط برای رشد صدف به‌شمار می‌رود. صدف‌ها به‌عنوان عضوی از خانواده نرم‌تنان، خود را در بستر کم عمق و پرعلفدریا (محل وفور جلبک‌ها) به گیاهان دریایی می‌چسبانند.

این صدف‌ها توسط اجسام خارجی شناور در آب مثل ذرات سنگ‌ها، شن‌ها، مرجان‌ها و پوسته‌ها واز طریق لایه‌های داخلی جذب و تغذیه می‌شوند. این ذرات که محرک نامیدهمی‌شوند و در داخل غشائی قرار می‌گیرند که Pearl Sack نام دارد و توسطماده‌ای دیگر به نام صدف مروارید پوشیده می‌شود. با گذر هر سال مروارید درداخل لایه محفظ و اصلی رشد می‌کند و این لایه‌های متعدد اطراف مروارید رافرا می‌گیرند. این صدف‌ها دارای تنوع رنگی بی‌نظیری هستند و در آنها شاهدسایه رنگ‌های روشن، صورتی، طلایی، نقره‌‌ای، و سفید و سایر رنگ‌هایتیره‌ترین همچون خاکستری، سبز و حتی سیاه هستیم.

مرواریدها به محض تولد به تدریج از بستر علفی دریا جدا می‌شوند و بهبستر مرجانی دریا در طول سواحل عربی می‌چسبند که غنی‌ترین ومرواریدخیزترین بستر دنیا به‌شمار می‌رود. این مناطق مرواریدخیز به دقت توسط غواصان مروارید شناسایی شوند.

 غواصان هر ساله به جستجوی این مرواریدهای ارزشمند و گنج‌های جاوید می‌روند. غنی‌ترین منطقه مرواریدخیزدر خلیج‌فارس واقع شده بود و در زمان رونق تجارت مرواریدهای عربی، مشاهده هجوم کشتی بادبانی بزرگ عربی برای معامله این مرواریدها در سه زمان مختلفدر طول سال به منطقه بودیم.

سفر اکتشافی اول با کشتی السفینه Alsafiya در اواخر فروردین آغاز می‌شدو ۴۰ روز به طول می‌انجامید. سفر اصلی با کشتی القوس الود Al Ghos Al Od از اوایل خرداد تا اواخر شهریور به طول می‌انجامید. سفر آخر نیز با کشتیال رادا Al RADDA و حدود یکماه طول می‌کشید. در دهه ۱۹۳۰ بود که «در دبی» از ۲۰۰۰ کشتی موجود در آن خلیج پهناور، حدود ۳۳۵ کشتی بادبانی فقط به صیدمروارید اختصاص داشت. اکنون حدود ۸۰ هزار نفر از طریق مشاغل وابسته تجارتمروارید امرار معاش می‌کنند که در این میان غواصان حقوق بیشتر نسبت بهملوانان می‌گیرند.

ناخدا سرپرست اصلی کشتی‌های بزرگ بادبانی عربی می‌گوید برای سفر آنی درجستجوی افراد داوطلب است و افرادی که مایل به غواصی هستند به نزد اومی‌آیند. بیشتر آنان را دوره‌گردهای بدوی یا کشاورزان مناطق کوهستانیتشکیل می‌دهند. به افرادی که برای غواصی برگزیده می‌شوند، بخشی ازدستمزدشان را پیشاپیش می‌گیرند احتیاجات خانواده‌شان را برای مدتی که دردریا هستند، خریداری کنند. در بعضی موارد، غواصان دیده می‌شوند که اغلبکار می‌کنند تا پول‌هایی را که سالانه قرض کرده‌اند و یا قروضی که ازنیاکانشان نسل به نسل منتقل شده بپردازند.

ریسک، خطر و سختی چنین سفرهایی با توجه به آمار مرگ و میر متعدد آن کمنیست. مردان بسیاری بوده‌اند که دیگر از چنین سفرهایی زنده بازنگشته‌اند.

ناخدا برای خوش یمنی و دعای خیر راه به افرادی۹ پول می‌دهند تا آنان دعایخیر را بدرقه سفرشان کنند. او برای حمایت از کشتی در دریا دستور می‌دهد. به بدنه کشتی چربی و روغن کوسه بمالند و انبار کشتی را از احتیاجاباولیه‌ای مثل آب، غذا، طناب و … پر کنند.

در زمان شروع سفر، پرچم سیاهالنوف Alnofe را به اهتزاز در می‌آورند. غواصان در حین کار، بسیار کم غذامی‌خوردند تا از بیماری و ناراحتی‌های احتمالی معده در امان بمانند. پیشاز غروب همه کارکنان، روی عرشه و در کنار هم غذا می‌خورند چون در پایانروز شایستگی استراحت و آرامش لازم را دارند! گاهی شاهد حضور و تردد بیشتراز ۱۲۰ نفر در فضای ۴۰ فیتی عرضه هستیم که با وجود گرما رطوبت، کمبود فضا،بوی بد دریا و صدف‌های فاسد و نداشتن خلوت شرایطی طاقت فرسا و دشوار به حساب می‌آید.

مقالات مشابه مروارید :

سلطان‌ مروارید

مروارید ، گوهر عشق و شانس

مروارید گوهری قیمتی

خواص درمانی مروارید Pearl

خواص مروارید Pearl

مروارید سنگ متولدین خرداد، گوهر شانس‌ و نیکبختی‌

شناخت مروارید،گوهر دریا

خواص سنگ مروارید Perle

خواص درمانی مروارید

خواص درمانی و شفابخش مروارید

معرفی انواع مراورید ،شیوه شناخت مروارید اصلی از بدلی

سنگ قیمتی مروارید تاهیتی

گوهر قیمتی: مروارید آکویا

مروارید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی