آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
پنجشنبه, ۹ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ق.ظ

هندیان و علاقه شدید به طلا و جواهرات

هندیان و علاقه شدید به طلا و جواهرات

اغلب هدایای هندی‌ها در مراسم مختلف طلاست. این فلز در مراسم ازدواج هندوها و مسلمانان اهمیت ویژه‌ای یافته و موقعیت یک خانواده اساسا با توجه به میزان طلایی که عروس به‌عنوان جهیزیه به خانه شوهر می‌آورد سنجیده می‌شود...

تلألو و درخشش طلا همواره نظر هندیان را به خود معطوف داشته‌است. نور و جلای چشمگیر آن بسان خورشید فروزانی می‌ماند ...

تلألو و درخشش طلا همواره نظر هندیان را به خود معطوف داشته‌است. نور وجلای چشمگیر آن بسان خورشید فروزانی می‌ماند که گنبدهای طلایی و درخشانمعابد و مساجد را در اقصی نقاط شهر با‌وجود خود منور نموده‌‌است. آهنگ وسر و صدای جواهرات زرد رنگ در بازارهای پر ازدحام گوش‌ها را می‌نوازد وجامه‌های ابریشمی زنان با تاروپودی از طلا چشم‌ها را خیره می‌کند. شالودهساختار اجتماعی هند چنان با طلا در آمیخته که سبب شده هند از دیگر کشورهامتمایز شود.

میزان تولید طلا در این کشور اندک است و تنها هر سال از معادن کوچکبهارتBharat “ و” هویHuti “ ۲تن استخراج می‌شود. با این وجود عطشسیری‌ناپذیر هند را تبدیل به بزرگترین خریدار جهان کرده‌است. درحالی‌کهدولت هند نیاز مبرمی به سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارد، مقادیر عظیمی از طلادر دست مردم و خانواده‌هایشان است. میزان مالکیت دولت نسبت به ۴۰۰ تن طلادر برابر ۸ یا ۱۲ هزار تن طلایی که در اختیار ارگان‌های خصوصی قرار‌داردبسیار اندک به‌نظر می‌رسد. پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که اینمیزان طلا در کجاست و چرا طلا در نزد میلیون‌ها نفر از مردم هند تا ایندرجه از اهمیت بر‌خوردار‌است؟

طلا در هند اعتبار مالی و عاطفی بسیار فراوانی یافته‌است و به عنوان مانعی بر سر راه تورم و کاهش ارزش روپیه سمبل امنیت اقتصادی، ثروت وپایگاه اجتماعی به‌شمار می‌رود. هم اکنون در این کشور با جمعیتی حدود یکبیلیون نفر طلا تبدیل به کالاهایی حیاتی و مهم شده‌است، به‌طوری‌کهتاروپود لباس‌های گران قیمت ابریشمی از طلاست و حتی شیرینی مجالس مهم باورقه‌های ترد و شکننده‌ای از طلا تزئین می‌شوند.

اغلب هدایای هندی‌ها در مراسم مختلف طلاست. این فلز در مراسم ازدواج هندوها و مسلمانان اهمیت ویژه‌ای یافته و موقعیت یک خانواده اساسا با توجهبه میزان طلایی که عروس به‌عنوان جهیزیه به خانه شوهر می‌آورد سنجیدهمی‌شود.

مجموعه طلایی که برای آراستن عروس در مراسم ازدواج مورد استفاده قرارمی‌گیرد، شامل ۲ گوشواره، یک سنجاق بینی، یک حلقه و گردنبند و ۲ النگو استکه همگی از طلای ۲۲ عیار بوده و معادل ۲۰ الی ۲۰۰ گرم وزن دارند.

سالانه در این کشور میلیون‌ها عروسی برگزار می‌شود و هدایای بسیاری ازطلا در این گونه مراسم رد و بدل می‌شود. برخی از این‌گونه جواهرات متعلقبه گنجینه خانوادگی عروس است که از هنگام تولد او به مرور زمان توسطوالدین جمع‌آوری شده‌اند.

فصل ازدواج از ماه اکتبر آغاز می‌شود، بدین لحاظ تقاضا برای خرید طلا وتحت تاثیر آن قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. وضعیت آب و هوایی، تعدادروزهای فرخنده و مناسبت‌ها بر میزان تقاضا مؤثرند، ضمن آنکه مراسم محلیبخش‌های مختلف جامعه و موسم بارندگی از جمله عوامل اساسی در این رابطهبه‌شمار می‌آیند.

از طرفی طلا در میان کشاورزان به‌ویژه پس از برداشت محصول فراوان وبرگزاری مراسم خاص آن اهمیت بسیاری یافته است. از جمله مراسمی که موجبافرایش تقاضا نسبت به طلا می‌شود شامل ”دیوالیDiwali“ ( جشن آتش وروشنایی)، ”دورگا پوجا Durga Pooja“( سمبل پیروزی حق بر باطل) وپونگالPongal“ و” اونامOnam“- فصل‌های برداشت در تامیل ”نادوTamil Nuda“ و ”کرالاKerala“ است.

دریک ما کادوDerrick Machalo“ مدیر محلی شورای جهانی، طلا را جزءلاینفک زندگی هندیان دانسته و معتقد است که از آن به‌عنوان هدیه در مراسمازدواج و مذهبی، جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود. به‌طوری‌کهصرف‌نظر از ارزش مذهبی، در زمینه سرمایه‌گذاری نیز فلز ارزشمندی قلمدادمی‌شود.

در حقیقت طلا در میان قشرها و طبقات اجتماعی هند نفوذ و تاثیر خود رابه‌جای گذاشته‌است. به‌طوری‌که تاجر ثروتمند شهر و کشاورز فقیر هر دو بهیک دیده به آن می‌نگرند و در پی دستیابی به آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

مقالات مشابه طلا:

اوزان طلا و جواهر

قدمت طلا و جواهر

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

زمرد : جواهر عشق و جاودانه

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

آموزش جواهر سازی

جواهر و گوهر شناسی

احجار کریمه ، گوهر ، جواهر،سنگ های قیمتی

عکس انواع تراش جواهر و گوهرها

عکس موزه جواهر - تصاویر البیت آلبیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی