آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۳۴ ق.ظ

آموزش جواهر و گوهرسازی

آموزش جواهر سازی

شیوه‌های مختلفی برای انتقال طرح‌های پیچیده برروی فلز قبل از برش آنهاوجود دارد. پس از رسم طرح روی ورق یکی از تکنیک‌های زیر را به‌کار گیرید. در روش‌های ۱ و۲ دست باید ثابت باشد و روش ۳ نیازمند صبر و تحمل بیشتریاست،‌ اما برای کسانی که دستشان آرام نیست و مدام در حال حرکت است مناسب به‌نظر می‌رسد...

 از اسکرایب Scribe یا خط‌کش استیل برای رسم خطوط صاف و مستقیم استفاده کنید. اسکرایب را طوری در دست نگاه‌دارید ...

- رسم خطوط صافDraw Straight Lines

۱)از اسکرایب Scribe یا خط‌کش استیل برای رسم خطوط صاف و مستقیماستفاده کنید. اسکرایب را طوری در دست نگاه‌دارید که نوک آن در مقابلخط‌کش قرار گیرد و سپس خط را رسم کنید.

۲)از ابزار مربع شکل برای نشانه‌گذاری زوایای قائمه سود جویید،به‌طوری‌که کاملا بر روی لبه صفحه فلز قرار گیرد. مربع و فلز را به هنگامرسم خط در یک‌ دست گرفته و اسکرایب در دست دیگر شما باشد.

۳)برای مشخص ساختن مقیاس پرگار دو لبه آن را روی قسمت کناری وحاشیه‌ای ”خط‌کش استیل“‌ قرار داده و آن را بر طبق درجات اندازه‌گیری شدهتنظیم کنید. سپس پرگار را به یک سمت بکشانید تا تقسیمات خط‌کش را دقیق‌ترمشاهده نمایید.

۴)از پرگار برای رسم خطوط موازی و علامت‌گذاری اندازه‌گیری‌های تکراریاستفاده کنید. پرگار را طوری در دست نگاه دارید تا حالت زاویه‌داری داشتهباشد و صاف به‌نظر نرسد. این اقدام مشاهده رسم خطوط را به‌صورت واضح میسرمی‌سازد و کنترل بیشتر آن را فراهم می‌آورد.

 رسم خطوط مدور و دایرهDrawing Circles

۱)مرکز دایره ورقه فلزی را به آرامی با چکش علامت‌گذاری کنید وبه‌طوری‌که با اثر ایجاد شده توسط آن نیز هماهنگی داشته‌باشد. ضربه نبایدسخت و شدید باشد که موجب خرابی فلز شود. ورقه فلز را روی یک قطعه کاغذقرار دهید.

۲( پرگار را بر حسب اندازه‌گیری شعاع تنظیم نمایید (رسم خطوط صاف درمرحله سوم را مشاهده کنید). یکی از نقاط پرگار را برروی علامت مرکزی قراردهید، سپس برای مشاهده واضح فلز آن را اندکی کج کنید. پرگار را محکم درجای خود نگه‌داشته و ورقه را برای درست کردن یک دایره را برگردانید. اینعمل راحت‌تر از برگرداندن یا چرخاندن پرگار است.

 انتقال طرح Transferring Design

شیوه (1 کاربرد کاغذ رسمMethod ۱_ Using Tracing Paper

شیوه‌های مختلفی برای انتقال طرح‌های پیچیده برروی فلز قبل از برش آنهاوجود دارد. پس از رسم طرح روی ورق یکی از تکنیک‌های زیر را به‌کار گیرید. در روش‌های ۱ و۲ دست باید ثابت باشد و روش ۳ نیازمند صبر و تحمل بیشتریاست،‌ اما برای کسانی که دستشان آرام نیست و مدام در حال حرکت است مناسببه‌نظر می‌رسد.

1)در آغاز یک برگه از کاغذ رسم را روی طرح قرار داده و آن را روی ورقمنعکس کنید. در این کار از یک مداد محکم یا بسیار ظریف استفاده کنید. هرچقدر خطوط ظریف‌تر باشد، نتیجه کار دقیق‌تر خواهد‌‌بود.

(2 ورقه رسم را مرتب سازید و لبه‌های آن را صاف کنید به‌طوری‌که دورحاشیه طرح ورقه اضافی کمتری باقی بماند. شکل را با قیچی از کاغذ جدانسازید و آن را نبرید.

۳( ورقه‌ای نازک از کاغذ را به سمت دیگر آن بچسبانید تا روی فلز قرارگیرد. سپس اجازه دهید هر دو خشک شوند و محکم به یکدیگر متصل شوند.

۴( لبه صاف خط‌کش را در امتداد طرح قرار دهید تا هر گونه چروک ایجاد شده از میان برود.

۵( اطراف طرح را ببرید (تکنیک ۲) تا دو قسمت اصلی آن شکل واقعی خود رابیابند. سعی کنید قبل از برداشتن و جداسازی کاغذ نازک، عمل بریدن وسوهان‌کاری را انجام دهید. این اقدام راهنمایی اقدامات بعدی شما محسوبمی‌شود. ورقه را با ابزار بلند کنند. پولیش ناخن برداشته، همچنینمی‌توانید آن را با شعله ملایمی بسوزانید.

 استفاده از کاغذ کربنMethod ۲_ Ussing Carbon Paper

پس از تمیز کردن فلز با کاغذ سمباده، به کمک قطعه‌ای از خمیر مدل سطحرا ماساژ دهید. این عمل مواد روغنی را از خود به‌جا می‌گذارد. یک ورقهکاغذ کربن را روی فلز بگذارید و سپس طرح خود را روی ورقه کربن قرار دهید. به کمک نوار ماسک هر دو را محکم سازید تا مانع از لیز خوردن آنها شود.

۲- از مواد نوک تیز یا اسکرایب برای رسم محکم روی طرح استفاده کنید. فشار دست شما در هر حالت یکسان باشد و هیچ قسمتی از طرح جا نیافتد


مقالات مشابه آموزش جواهر و گوهرها:

آموزش جواهر سازی و گوهرشناسی

طلا و جواهرسازی صنایع دستی ایران

آموزش خرید جواهرات و سنگ های قیمتی

آموزش ریخته گری جواهرات

آموزش جواهر سازی

الکتروفرمینگ و‌ آبکاری در جواهرسازی

گوهر و جواهرسازی در ایران

آموزش استفاده از گوهر و جواهر

آموزش مراقبت از گوهرها و جواهر آلات

آموزش استفاده از کریستالها و سنگهای قیمتی برای درمان (Gem Therapy)

آموزش نگهداری فیروزه

آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا

آموزش تشخیص کهربای اصلی

آموزش تصویری تراش کابوشن اشکی اوپال سیاه

آموزش ساخت نگین ترکیبی آکوامارین فیروزه

آموزش شناخت عقیق اصل از بدل

آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن

آموزش تمیز و صیقل کردن گوهرها، سنگ های قیمتی و جواهرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی