آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰ ق.ظ

آموزش اندازه گیری الماس

آموزش اندازه گیری الماس

در بازار بین‌المللی قیمت تراشMarquise ده درصد بیشتر از قیمت لیست وبهای Emerald cut ده درصد پایین‌تر از قیمت‌های درون لیست و قیمت جدولمربوط به "بارخانه Price‌ Parcel "است، که هر قیراط قیمتی ثابت دارد. اگربخواهیم از یک بارخانه مقداری یا حتی یک عدد را جدا کنیم "Pick Price" گویند...

سنگ‌های الماس با یک‌صدم میلیمتر اندازه‌گیری می‌شوند. اگرچه"Table Gauge" تا یک‌دهم میلیمتر مدرج شده‌است ولی باتجربه ...

سایزSize

سنگ‌های الماس با یک‌صدم میلیمتر اندازه‌گیری می‌شوند. اگرچه"Table Gauge" تا یک‌دهم میلیمتر مدرج شده‌است ولی باتجربه به‌وسیله آن می‌توانتا یک‌صدم میلیمتر دقت اندازه‌گیری کرد ولی برای اندازه‌گیری دقیق ازمیکرومتر استفاده می‌شود که دو اشکال بر آن وارداست:

۱)نیروی وارده از میکرومتر ممکن است به سنگ آسیب برساند.

۲)ظرافت لازم را برای اندازه‌گیری ندارد. خصوصا که ما باید بیشترسنگ‌های سوارشده را اندازه‌گیری کنیم. حال آنکه برخورد میکرومتر باقسمت‌های فلزی کار را مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین وسیله‌ای به این منظورساخته شده به‌نام "Leveridge Gauge‌" که از نظر شکل شبیه کولیس بوده وبه‌راحتی می تواند حتی سنگ‌های سوار شده را نیز اندازه‌گیری کنید. حساسیتاین دستگاه تا یک دهم‌میلیمتر است.

برآورد Size

درصورتی که سنگ درون یک کاسه باشد با حدس نقطه Culet تا روی Table‌رابرآورد می کنیم. برای سنگ‌هایی که تا روی Bezelها را پوشانیده باشند Bezel Point ‌ها را برآورد کرده و فاصله بین دوPoint‌ روبرو را اندازه می‌زنیم.

Sieve- دستگاهی برای تجار، که مانند الک عمل می‌کند. در روی هر سوراخی شماره‌ای نوشته شده‌است که نشان دهندهSize ‌سنگ‌ها است.

Grainer- یک واحد تجاری است که معادل حدودا یک Quarter Ct) ۲۵/۰(‌ است .ولیبه‌طور دقیق همان وزن نیست.

 به‌عبارت دیگر در تجارت عمده سنگ بعضی از تجار سنگ ها را برحسب وزن Quarter با در نظر گرفتن یک تلورانس دسته بندی می کنند. این نوسان به صورت +,-۰/۷‌بوده و به این محدوده با در نظر گرفتن ضریب Grainer می‌گویند.

تاثیر شکل تراش بر قیمت

در بازار بین‌المللی قیمت تراشMarquise ده درصد بیشتر از قیمت لیست وبهای Emerald cut ده درصد پایین‌تر از قیمت‌های درون لیست و قیمت جدولمربوط به "بارخانه Price‌ Parcel "است، که هر قیراط قیمتی ثابت دارد. اگربخواهیم از یک بارخانه مقداری یا حتی یک عدد را جدا کنیم "Pick Price" گویند...

برآورد وزن

در فرمول‌های محاسبه وزن جدول قسمتی به نام Weight Correction Factor به معنی ضریب اصلاح وجود دارد که اعداد آن را از جدول به‌دست می‌آوریم وچنانچه ضخامت Girdle‌ سنگ کمتر ازSlightly Tick‌ باشد ضریب اصلاح را ۱ درنظر گرفته و چنانچه بالاتر از آن قرار گیرد بر مبنای Diameter سنگ این عددرا بدست می آوریم.

ساختار کریستالی الماس

کریستال کانی‌ها درون ماده مذابی به نامIgneous‌ که به آن سوپ نیزمی‌گویند رشد می‌کند. فرم رشد کریستالی که تعیین کننده آن نیز است به ششدسته اصلی تقسیم می شوند:

۱- کوبیک یا ایزومتریک: در این نوع شکاف کلیه اضلاع با هم برابر بوده وزاویه‌ها به صورت ۹۰ درجه هستند. بنابراین یک تقارن کامل درون کریستالوجود دارد نمونه این کریستال گارنت است.

۲- تتراگونال Tetragonal: دو قاعده مکعب مستطیل با هم برابر بوده ولیسطوح جانبی یا کناری حالت مستطیل دارند. در تتراگونال زاویه ۹۰ درجه است. نمونه این نوع کریستال زیرکون است.

۳- اورترومبیک Orthorhombic: سطوح کریستال به‌صورت مستطیل بوده و دو بهدو با هم برابر هستند. نمونه این نوع کریستال توپاز، پریدوت و تانزانایتهستند.

۴- مونوکلینیک Mono clinic: در این نوع دو وجه روبروی هم متوازیالاضلاع بوده و کناره‌ها مستطیل شکل هستند. نمونه این نوع کریستال کنزیت وجید هستند.

۵- تری کلینیک Triclinic: کلیه وجوه متوازی‌الاضلاع هستند. دو به دووجوه موازی و برابر هستند. در منوکلینیک دو وجه متوازی الاضلاع بوده و دراینجا چهار تا از وجه‌ها متوازی‌الاضلاع هستند. نمونه این نوع کریستال Feldspars است.

۶- هگزاگونال Hexagonal: دو قاعده آن شش ضلعی و دور تا دور آن مستطیل است. نمونه این نوع کریستال Corundum, Beryl, Quartzهستند.

۷- آمورفوس Amorphous: به سنگ‌هایی گفته می‌شود که فرم و ساختارکریستالی ندارند. مواد یا سنگ‌هایی که فاقد تقسیم کریستالی باشند را Amorphous می‌گویند. . نمونه این نوع کریستال Glass, Moldavit هستند.

علت سختی بیش از اندازه الماس به علت پیوند اتم‌های کربن است و فاصلهبین اتم‌های الماس در ظاهر برابر است. اتم‌های کربن در واحدهای مختلفیبه‌صورت اشتراکی قرار داشته و همین نوع پیوند بین اتم‌های کربن موجب سختیاستثنایی الماس می‌شود. از نظر تئوری فاصله بین اتم ها در همه صفحاتکریستالی یکسان بوده درحالیکه در عمل فاصله بین اتم‌ها در بعضی از صفحاتکریستالی کمتر بوده و در نتیجه تراکم اتمی بیشتر و سختی بالاتری ایجادمی‌شود. این تلورانس بین ۹/۹۸الی۱۰ متغیر است. به علت فشردگی اتم‌های کربندر کریستال الماس وزن حجمی آن از گرانیت ۶/۱ بالاتر است و وزن مخصوص الماس (S.G) Special Gravit نسبت به آب ۳/۵۲ است

مقالات مشابه الماس :

معرفی الماس کوه نور

شناخت الماس

شناخت الماس و درجه‌بندی الماس Daimond Grading

شناخت و تشخیص الماس

الماس، نماد جاودانگی و زندگی

شبه الماس

بزرگترین الماس سیاه جهان

خواص سنگ الماس

چگونگی تشکیل الماس

الماس گوهر گرانبها

ویژگی الماس

معروف ترین الماس های جهان

تاریخچه الماس

الماس سنگ متولدین فروردین، گوهر خوشبختی‌

الماس گوهری ارزشمند و نایاب

الماس

الماس گوهر گرانبها Diamond

تشخیص سنگ الماس طبیعی از مصنوعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی