آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۵۸ ق.ظ

نحوه ذوب کردن طلا

نحوه ذوب کردن طلا

هرگاه رنگ سرخ شمش مذابی که در ریژه ریخته شده از بین برود و فلز به رنگ طبیعی خود برگردد و همچنین متوجه شویم که همه جای شمش در ریژه منجمدشده، باید شمش را از ریژه تخلیه کنیم....

درصورتیکه ذوب مستقیم و سریع فلزاتی مثل طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم مورد نظر جواهرساز باشد، انجام عمل اشتعال گاز سوختنی با کمک گاز اکسیژن صورت می‌گیرد.
درصورتیکه ذوب مستقیم و سریع فلزاتی مثل طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم مورد نظر جواهرساز باشد، انجام عمل اشتعال گاز سوختنی با کمک گاز اکسیژن صورت می‌گیرد.
در این مقاله سعی داریم به نکاتی پیرامون ذوب طلا، اشاره نماییم:
- درذوب طلا، ریژه‌های افقی و روباز، وجود نیروی جاذبه زمین و انجماد سریع تر قسمت‌هایی از ماده مذاب که زودتر داخل قالب تخلیه می‌شود، در قسمت بالایش مشیک فرورفتگی ایجاد می‌کند.
- اگر فرورفتگی و گودی بالای شمش محسوس و مقدار آن زیاد باشد، برای ذوب طلا بایستی آن را صاف و یکنواخت کرد.
- اگر مقدار فرورفتگی و گودی سطح بالای شمش زیاد باشد و صاف هم نشده باشد، نوردکاری آن دچار مشکل می‌شود.
- هرگاه رنگ سرخ شمش مذابی که در ریژه ریخته شده از بین برود و فلز به رنگ طبیعی خود برگردد و همچنین متوجه شویم که همه جای شمش در ریژه منجمدشده، باید شمش را از ریژه تخلیه کنیم.
- هرگاه قبل از اینکه شمش مذاب به‌طور کامل منجمد شود آن را از ریژه بیرون آورد هو اگر در نتیجه این عمل قسمتی از فلز مذاب داخل شمش بیرون بریزد و شمشبه فرم توخالی تبدیل شود در این صورت در اصطلاح فنی به شمش ، شمش نشت کرده می‌گویند.
- برای این که سطح شمش ترک برندارد، در بعضی کشورها ریژه را پس از شمش‌ریزی درزیر ماده نسوزی مدفون می‌کنند تا عمل سرد شدن آن به‌طور تدریجی صورت گیرد.
- درصورتیکه ذوب مستقیم و سریع فلزاتی مثل طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم مورد نظر جواهرساز باشد، انجام عمل اشتعال گاز سوختنی با کمک گاز اکسیژن صورت می‌گیرد.
- وارد شدن گاز اکسیژن در فرآیند اشتعال گاز سوختنی در شعله مشعل، دمای حاصله را تا ۲۲۰۴درجه سانتی‌گراد بالا خواهد برد.
- ذوب حدود ۱۵۰ گرم طلا یا نقره توسط مشعل اکسیژن و گاز سوختنی به روش مستقیم کمتر از ۲دقیقه وقت لازم دارد.
- برای جلوگیری از ایجاد شوک حرارتی شدید و ناگهانی در فلزات قیمتی در هنگام وارد کردن آنها به کوره های ذوب از قبل فلزات مورد نظر را با شعله مشعل پیش گرم می کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی