آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۱۷ ق.ظ

پولیش و صیقل جواهرات و سنگ های قیمتی

پولیش و صیقل جواهرات و سنگ های قیمتی

پولیش به‌طور معمول آخرین مرحله پروژه به‌شمار می‌آید. درصورتی‌که در استفاده از کاغذهای سنباده دقت کافی مبذول شود، ...

پولیش به‌طور معمول آخرین مرحله پروژه به‌شمار می‌آید. درصورتی‌که دراستفاده از کاغذهای سنباده دقت کافی مبذول شود، سطحی بسیار صاف و صیقلی خواهیم‌داشت. لذا اگر هنوز علایم به‌خوبی برطرف نشده‌اند لازمست که این عمل تکرارشود.

دراولین مرحله پولیش، علایم به کمک کاغذهای سنباده حاوی تریپولی Tripoli‌ محو می‌شوند و پس از آن از ماده صیقل‌دهنده نهایی به نام "رژRough" استفاده می‌شود.

بوف‌های پولیش، متنوع هستند. برای فرد مبتدی کاربرد بوف مازلین سفت Hard Muslin (کالیکو Calico) برای تریپولی و مازلین نرم برای "رژ" توصیه می‌شود.

برس‌های زبر برای سطوح بسیار پیچیده مناسبند، در حالیکه بوف‌های سخت ممکن است باعث فرسایش برخی نواحی شود.

پولیش باید به سرعت انجام شود تا تاثیر لازم را داشته‌باشد، از این‌روشما باید از مدل‌های قابل انعطاف و ثابت موتوری استفاده کنید. امکان پولیشتوسط دست به کمک Buff Sticks چرمی وجوددارد اگرچه کاردشواری به‌نظر می‌رسد.

توجه: هموراه از عینک و ماسک به هنگام پولیش استفاده کنید تا از چشمانو ریه خود محافظت کنید. به هنگام استفاده از ابزار پولیش که از سرعتبالایی برخوردار هستند دقت لازم را به‌کاربرید.

ترکیب و اجزاء پولیش

تریپولیTripoli: برای پولیش در اکثر فلزات استفاده می‌شود. ماهیت فرساینده آن و سرعت عمل در این‌کار موجب می‌شود تمامی آثاری که از کاغذسنباده برجای مانده نیز محو شود.

رژ Rouge: در پولیش نهایی نقره و طلا و اکثرفلزات کاربرد دارد.

رادیو رز :Radio Rougeدر مرحله نهایی برای برنج و دیگر فلزات پایه مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

های فین Hyfin: برای فلزات سخت مانند استیل ضدزنگ کاربرد دارد. برخیجواهرسازان از آن برای سطوح صاف همراه با "بوف‌فلت Feltbuff‌"به جایتریپولی استفاده می‌کنند.

وناکس Vonax: ترکیبی از پولیش برای استفاده برروی پلاستیک.

بوف‌های پولیش

مازلین محکمFirm Muslin (کالیکو (Calico: بوف محکمی است که از کتان سفتو سختی ساخته شده‌است و به‌طور معمول برای پولیش در مراحل اولیه کار بههمراه تریپولی استفاده می‌شود. مازلین نرم -پر قو Swan downs: این بوف بسیار نرم برای مرحله نهایی پولیش به همراه رژ کاربرد دارد.

پشم Wool: در مقایسه با بوف مازلین نرم، خاصیت سایندگی کمتری دارد. پشمبرای پولیش نهایی به همراه رژ برروی قطعات پیچیده مورد استفادهقرارمی‌گیرد.

فلت -نمدFelt: بوف فلت‌ها بسیار محکم هستند و باید برای سطوح صاف استفاده شوند. از آنها می‌توان به‌همراه تریپولی یا رژ سودجست.

نمدهای انگشتی Finger Felt: برای پولیش داخل حلقه ایده‌آل هستند.

برس‌ها Brushes‌: برای قسمت‌های پیچیده‌ای که دسترسی با بوف به آنهادشوار است طراحی شده‌اند و می‌توان از آنها به همراه تریپولی یا رژاستفاده‌کرد.

چرخ‌های برنجین Brass Wheels‌: برای پرداخت‌کاری‌های ساتن روی فلز کاربرد دارد و باید با آب و صابون مایع استفاده شود.

چرخ‌های فلیک Flick wheels: چرخ‌های پلاستیکی پوشیده از سوزن‌هایی ظریفهستند که در پرداخت‌کارهای ویژه بافت و منسوج‌دار کاربرد دارند. آنها بهدرجات مختلف در دسترس هستند.

Breaking in a buff

۱)یک بوف جدید لازمست که قبل از استفاده شکسته شود. سپس آن را محکمروی موتور پیچیده و قسمت انتهایی سوهان را هنگامی که در حال چرخش است نگهدارید تا رشته‌های شل از بوف جدا نشوند.

۲)سطح بوف را روشن سازید تا فیبرهای اضافی سوزانده شوند. بوف‌هایی کهبه همراه موتور آویز استفاده می‌شوند مستثنی هستند و احتیاجی به شکستنندارند.

پولیش با تریپولی

۱)در آغاز تریپولی را روی بوف بگذارید و توده‌ای از تریپولی را محکمبرای چند ثانیه و به هنگام چرخش روبروی بوف قراردهید. درطول مراحل پولیشلازم‌است که مجدداً به‌طور ادواری این عمل را به‌کارگیرید.

۲-( قطعه کار خود را محکم در مقابل چرم به‌طور دقیق زیر دوک و محورمرکزی قرار دهید. برای انجام پولیش مطلوب بهتر است، ضرباتی از سمت بالا برروی قطعه وارد شود. این عمل نیاز به فشار اندکی دارد. درصورتی‌که قطعهبسیار پایین یا بالا نگه داشته شود از دست شما خارج می‌شود و ممکن استآسیب جبران ناپذیری به قطعه وارد می‌شود و برای شما خطرآفرین باشد.

۳(- به‌کار خود ادامه دهید و برای کسب نتیجه بهتر ضرباتی پی‌درپی برقطعه وارد سازید. مراقب باشید که به‌هنگام چرخش این ابزار چیزی به خودنگیرد. اما قطعه کار باید به‌گونه‌ای در دست شما قرار داشته باشد که انجامکار با ابزار برایتان دشوار نباشد. مواظب باشید که فشار تنها بر یک ناحیهوارد نشود ریرا تریپولی فرسایش شدیدی در آن قسمت ایجاد می کند. قطعاتبسیار ظریف درصورتی‌که بیش از حد پولیش داده شوند نمای فرسوده‌ای را بهنمایش می‌گذارند.

پولیش با رژ

قطعه کار شما هم‌اکنون به‌کمک تریپولی به‌طور یکنواخت شفاف شده‌است. حال به‌همان صورت به‌کمک رژ آن را پولیش کنید. همواره از یک چرمBuff مجزابرای رژ استفاده کنید زیرا اگر با تریپولی آمیخته باشد نتیجه خوبی به‌دستنمی‌آید. سرانجام قطعه کار خود را با آب گرم و مایع شستشو دهید تا آثارپولیش محو شود. محلول‌های مناسبی به‌ویژه مواردی که برای پاک کردن چربی‌هابه‌کار می ‌روند در دسترس قرار دارند. از یک برس نایلونی کهنه برای انجامبرخی ظرافت‌کاری‌ها استفاده کنید.

از موتور معلق یا مته استفاده کنید.

چرم‌های کوچک متصل به موتور معلق یا مته برای پولیش داخلی قطعه کار وانجام برخی کارهای ظریف مناسب هستند. مراقب باشید که قسمت ۳ نظام متهبه‌طور اتفاقی به سطح جواهر گیر نکند.

پولیش زنجیرها

زنجیرها به‌طور معمول به چرم گیر می‌کنند. قسمت‌های شل زنجیر را دردستان خود بگیرید و به هنگام پولیش یک قسمت آن را محکم نگه دارید و یازنجیر را دور یک تکه چوب بپیچید تا قسمتی از آن آویزان نماند. پس از آنمی‌توانید به عمل پولیش ادامه دهید.

پولیش قسمت‌ها و حفره‌های داخلی

چند نخ پولیش را به میز کار خود با ناخن یا پونز وصل کنید. سپس قطعهپولیش را بر روی آن مالش دهید و آنها را از سوراخ قطعه جواهر عبور داده وبه‌سرعت قطعه را بالا و پایین نخ حرکت دهید

مقالات مشابه :

سوهان‌کاری جواهرات و سنگ های قیمتی

مدیتیشن و جواهرات

عشق به طلا و جواهرات

تاثیر رنگ‌های شاد در طراحی گوهرها و جواهرات

تمیز کردن جواهرات و زیورآلات

شیوه تمیز کردن نقره

براق کردن گوهر، طلا و جواهرات

تمیز کردن جواهرات در خانه

آموزش تمیز و صیقل کردن گوهرها، سنگ های قیمتی و جواهرات

لزوم شناسنامه‌دار کردن سنگ‌های قیمتی و گوهرها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی