آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ

الماس گوهری بی همتا

الماس گوهری بی همتا

در هنگام شکل گیری زمین قاره ها از هم جدا شده و یا به هم نزدیک شدهاند و این قاره ها در روی یک سطح مذاب شناور هستند. نمونه این حرکات را درخلیج فارس می بینیم که قسمت جنوبی به سمت ایران در حرکت است و سالی دوسانتی متر این دهانه کم می شود که علت آتش فشان های درون اقیانوس هند است....

در زمانی که نورها از درون الماس به سطح آن می‌رسند چنانچه درون زاویه حد قرار بگیرند قادر به خروج از الماس نبوده و به درون آن ...

در زمانی که نورها از درون الماس به سطح آن می‌رسند چنانچه درون زاویهحد قرار بگیرند قادر به خروج از الماس نبوده و به درون آن منعکس می شوند. Cuter‌ها با استفاده از این خاصیت (Total Reflex) الماس‌ها را می‌تراشند.

چنانچه سنگ Pavilion‌ کم عمقی داشته باشد، چون نور در درون زاویه حد قرار می گیرد از Pavilion خارج می‌شود.

چنانچه سنگ Pavilion‌باعمق زیاد داشته باشد نور پس از انعکاس از سطح دیگر Pavilion خارج می‌شود.(حالت Nail head‌ به‌وجود می‌آید(

چنانچه سنگی نصب شده باشد پس از مدتی Pavilion را چربی پوشانده و زاویهحد الماس که برای سطح مشترک الماس و هوا بوده و در این‌صورت سطح مشترک بینالماس و چربی در Pavilion داریم که زاویه حد دیگر ۳۸ درجه است و نور خارجشده بنابراین پس از مدتی استفاده از جواهرات مقداری از چربی بدن بر روی Pavilion قرار گرفته و در نتیجه Facet‌های Pavilion فصل مشترک بین الماس وهوا نبوده بلکه بین الماس و چربی هستند در نتیجه زاویه حد تا حدود ۳۸ درجهبزرگ‌تر شده و مقداری از نورهای رسیده به Pavilion از همان جا خارج شده وسنگ تلولو خود را از دست می‌دهد..

منابع الماس

در هنگام شکل گیری زمین قاره ها از هم جدا شده و یا به هم نزدیک شدهاند و این قاره ها در روی یک سطح مذاب شناور هستند. نمونه این حرکات را درخلیج فارس می بینیم که قسمت جنوبی به سمت ایران در حرکت است و سالی دوسانتی متر این دهانه کم می شود که علت آتش فشان های درون اقیانوس هند است. فشار ناشی از حرکات زمین و حرارت داخل زمین موجب ایجاد شرایط برای ایجادکریستال های الماس می گردد و در صفحات اقیانوسی این فشار خیلی بالاتر استو بنابراین در زیر صفحات اقیانوسی ما الماس نداریم. موادی را که کریستالالماس درون (موارد آتشفشانی هستند) آنها شکل می گیرد را Kimberlite کویند.

 این مواد الماس ها را با خود به سطح زمین حمل می کنند. نوع خاصی از اینمواد که در استرالیا می باشند Lamproite گفته می شوند(مخصوص استرالیا). اکثر Kimberliteها فاقد الماس هستند. علت خارج شدن این مواد فشارهای درونیزمین است. در زمین ما حدود ۴۳۰ منطقه آتشفشانی داریم که حدود ۲۵۰۰ بارجمعا آتشفشانی کرده اند و حدود ۶۲% این فوران ها در حدود سواحل اقیانوسآرام بوده که معادل حدودا ۲۰۰۰ بار فوران آتشفشانی بوده است.

 اکتشاف و استخراج

اکتشاف الماس بسیار مشکل و هزینه بر است که امروزه برای این کار ازنقشه های مخصوص و دوربین های مخصوص و حتی تصاویر ماهواره ای استفاده میشود تا ذخایر الماس را پیدا کنند و در ضمن پس از پیدا کردن باید ذخایرتوجیه اقتصادی برای استخراج داشته باشند.

در ذخایر ثانویه استخراج الماس با روش های قدیمی انجام می شود که ازهمان غربال کردن و شن شور کردن استفاده می گردد و تنها ذخایر ثانویه ای کهبا روش مدرن استخراج می گردند معدنی در زئیر است که با ماشن آلات پیشرفتهاستخراج انجام می پذیرد. در سواحل سیرالئون ذخایرMarine‌وجود دارند که آبالماس ها را به سواحل آورده(توسط موج) که استخراج در ساحل انجام می گیرد. در ونزوئلا به وسیله غواص ها در عمق سی متر این استخراج انجام می پذیرد.

استخراج از ذخاید اولیه خیلی پیچیده تر است که باید اولا توجیه اقتصادیکاملا بررسی شود و بررسی امکانات برای استخراج اهمیت دارد. مثلا وجود محلاسکان در نزدیکی معدن و وجود آب و برق و وسایل ارتباطات پارامترهای مهمیاست که اگر شهر در کنار معدن باشد، این امکانات وجود خواهند داشت و هزینهاستخراج را کم می نمایند. فاکتور دیگر عوامل جوی است. مثلا این ذخایر درآفرقای جنوبی (خوش آب و هوا) باشند یا در سیبری فاکتور دیگر عامل سیاسیاست.

برای استخراج از ذخایر اولیه نحوه کار به صورت Open pic‌انجام می گرددکه به معنی استخراج روباز که به صورت پله های بزرگ می باشند(ارتفاع ۱۰ مترو عرض ۳۰ متر). ولی عمق برای این کار محدود است و حداکثر دویست متر است کهبعد از آن عمل استخراج به صورت زیرزمینی انجام می گیرد. به عبارت دیگربرای استخراج ذخایر اولیه ابتدا پله های عظیمی را دور تا دور ذخیره موردنظر ایجاد کرده به طوریکه ماشین آلات عظیم معدن از طریق همین پله ها بهسطوح پایین تر دسترسی پیدا می کنند. به این روش Open pic‌ می گویند. ازآنجائیکه با پایین رفتن پله ها محدوده عمل باریک تر می گردد این روشماکزیمم تا عمق ۲۰۰ متری میسر است.

 تاریخچه استخراج الماس

بزرگ ترین تولید کننده الماس کشور استرالیا که حدودا بیش از سی میلیونقیراط در سال تولید دارد که حدودا ۴۵% الماس های آن Gem Quality‌می باشندو حدود ۳۴% الماس جهان را استرالیا تامین می کند.آفریقای جنوبی در دنیارتیه پنجم را در تولید الماس دارد. سهم تولید الماس او امروزه از جهانچهارصدم در صد از کل الماس جهان است.

 تجارت الماس

در سنگ های تجارت الماس بزرگترین تجارت ها است. به همین دلیل به آن King of Store‌گفته می شود.

در سال ۱۸۶۶ میلادی زمانی که یک کشاورز به نام Naker به منزل همسایهخود رفته می بیند که بچه های همسایه با یک سنگ خیلی براق بازی می کنند کهاولین الماس آفریقای جنوبی به وزن ۲۱.۵ قیراط بوده به نام Urika.

برای بار دوم سنگی از خانه همسایه می گیرد به وزن ۸۶.۵ قیراط که اینسنگ در انگلستان به قیمت یازده هزار پوند بفروش می رود که موجب هجومآروپائیان به آفریقای جنوبی می شود و اولین معدن در سال ۱۸۷۰ به نام معدن JuggersFuntin در آفرقای جنوبی پیدا شد و تجارت الماس در این قاره شروع شدو در این بین شخصی به نام Cecil Rhodes‌ به قصد کار کردن به آفریقای جنوبیرفته در سن ۱۹ سالگی از قسمت غربی به قسمت شرقی می رود که ۸ ماه طول میکشد و موجب می شود که بخواهد آفرقای جنوبی را مستعمره انگلستان کند. سپسبه دنبال الماس در کنار رودخانه ها می پردازد و از این طریق سرنایه ای بههم می زند.

 او به این نتیجه می رسد که هیچ کمپانی کنترل کامل بر روی بازارالماس نداردحتی Debeers که آن موقع معدن کار بوده. در این موقع فقط یکرقیب برای Debeers بوده به نام Bany Barnito‌که شرکت Kimberlin را داشته ویک شرکت فرانسوی نیز در معدن Kimberlin فعال بوده که آقایRhodes سهام شرکتفرنسوی را خریده و نهایتا Barnito را نیز از میدان بدر کرد.

مقالات مشابه الماس :

خصوصیات نوری الماس

الماس جواهری یکتا

شیوه اندازه گیری الماس

معرفی الماس کوه نور

شناخت الماس

شناخت الماس و درجه‌بندی الماس Daimond Grading

شناخت و تشخیص الماس

الماس، نماد جاودانگی و زندگی

شبه الماس

بزرگترین الماس سیاه جهان

خواص سنگ الماس

چگونگی تشکیل الماس

الماس گوهر گرانبها

ویژگی الماس

معروف ترین الماس های جهان

تاریخچه الماس

الماس سنگ متولدین فروردین، گوهر خوشبختی‌

الماس گوهری ارزشمند و نایاب

الماس

الماس گوهر گرانبها Diamond

تشخیص سنگ الماس طبیعی از مصنوعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی