آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
يكشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۵۰ ق.ظ

سابقه هنر فلزکاری در ایران

سابقه هنر فلزکاری در ایران

کلورز یکی از دهکده‌های رودبار گیلان در ساحل غرب سفیدرود، یک کیلومتریاز جاده ‌اصلی رشت به قزوین، ۵۶ کیلومتری رشت و ۸۵ کیلومتری دریای خزرواقع شده، این دهکده حدود ۳۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب وهوای فرح بخش است. قدیمی‌ترین استقرار در کلورز متعلق به بیشتر از هزارسال قبل از میلاد است و متعلق به همان مردمی است که اشیاء با ارزشی ازفرهنگشان به جا گذاشته‌اند....

محوطه باستانی ارجان در کنار رودخانه مارون در ۱۲ کیلومتری شرق شهرستان بهبهان قرار دارد. در پاییز سال ۱۳۶۱ هنگام عملیات ...

محوطه باستانی ارجان در کنار رودخانه مارون در ۱۲ کیلومتری شرق شهرستان بهبهان قرار دارد. در پاییز سال ۱۳۶۱ هنگام عملیات خاک‌برداری جهت برپایی سدی بر روی رودخانه مارون، به‌طور تصادفی به آرامگاهی با دیوارهای سنگی دردل توده‌ای از خشت برخورد شد. بلافاصله بعد از آگاهی کارشناسان دفتر آثارتاریخی سابق به منطقه اعزام و اشیاء درون آرامگاه را به تهران منتقل و سپس کارشناسان مرکز باستان‌شناسی به کاوش در منطقه پرداختند. این آرامگاه به استناد نوشته میخی ایلامی که بر روی حلقه طلایی دیده می‌شود، مربوط به کیدین هوتران پسر کورلوش است.

- حلقه زرین (حلقه قدرت) :

این حلقه دارایدسته‌استوآن‌های هلالی توخالی است که دو انتهای آن به دو صفحه بیضی شکلختم می‌گردد. در قسمت داخلی این صفحه‌ها به طور قرینه نقش دو شیر بالدارکه در دو طرف درخت مقدس ایستاده‌اند و دور آن‌را با نقش گیس بافت تزیینکرده‌اند قرار دارد، در زیر پای شیرها نیز سه ردیف نقش به صورت طاق هلالیشکل کنده شده‌است. بر روی دسته، شیارهایی است که انتهای آن به یک گلدوازده پر در قسمت بیرونی دو صفحه ختم می‌شود. این حلقه دارای نوشته‌ای باخط میخی ایلامی در قسمت جای دسته‌است که ترجمه آن (کیدین هوتران پسرکورلوش) است.

- کلورز گیلان:

کلورز یکی از دهکده‌های رودبار گیلان در ساحل غرب سفیدرود، یک کیلومتریاز جاده ‌اصلی رشت به قزوین، ۵۶ کیلومتری رشت و ۸۵ کیلومتری دریای خزرواقع شده، این دهکده حدود ۳۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب وهوای فرح بخش است. قدیمی‌ترین استقرار در کلورز متعلق به بیشتر از هزارسال قبل از میلاد است و متعلق به همان مردمی است که اشیاء با ارزشی ازفرهنگشان به جا گذاشته‌اند. هیأت کاوش کلورز اشیاء زیادی همچنین قبورمتعلق به مردم هزاره اول ق.م کشف کرد. در فصل‌های مختلف کاوش چهار نوع قبردر این مکان پیدا شد:

۱)قبور ساده :

همه این قبور تخم مرغی شکل و باخاک سخت ساخته شده‌بودند. اسکلت‌ها شمالی جنوبی همراه با تعداد زیادیاشیاء شامل سفالهای قرمز و سیاه، برنز، دستبند، چاقو و مهره‌هایی از عقیقو لاجورد قرار گرفته‌بودند.

۲)قبوری ساخته شده با دیوارهای سنگی منظم:

همه‌یاین قبور چهار گوش بودند، اسکلت‌ها بیشتر در گوشه جنوب شرق قبر قرارگرفته‌بود و اشیاء شامل: گردنبند، خنجر، دستبند و مقداری قطعات سفال،اطراف قبر با چند ردیف سنگ پوشیده شده و هر دو این قبور (۱و۲) در عمقی بین۵/۰تا ۴ متر قرار داشتند.

۳)قبور با دیوار سنگی نامنظم:

این قبوربیشتر چهارگوش با گوشه‌های کمی‌گرد یا به‌طور کامل گرد و یا بیضی شکلبودند. اسکلت‌ها در طرف راست قبر و گاهی بر روی یک سکوی کوچک قرار گرفتهبودند. عمق این قبور بین ۲۰/۱ تا ۲ متر بوده و همگی با سنگ‌های رودخانهپوشیده شده‌بودند. این قبور جدیدتر از دو نوع قبر ذکر شده هستند. بیشتراشیاء با ارزش کلورز از این نوع قبرها پیدا شده‌است. اندازه قبور متفاوت وبر طبق اندازه اسکلت بزرگ وکوچک می‌شدند. بزرگ‌ترین آن‌ها حدود ۵۰/۴ تا ۵متر بودند.

مقالات مشابه جواهرات:

زیورآلات و جواهرات ترکمنی

تمیز کردن جواهرات و زیورآلات

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

تاریخچه گوهرها و سنگ های قیمتی

تاریخچه سنگها و گوهرها

تاریخچه سنگ قیمتی گارنت

تاریخچه عنصر فلوئور F

تاریخچه گوهرها و جواهر و سنگ‌های قیمتی

جواهرساز هنرمند و خلاق

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی