آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸ ق.ظ

طراحی مدل زیورآلات و جواهرات ترک ها

طراحی مدل زیورآلات و جواهرات ترک ها

آناتولی به مدت صدها سال میزبان فرهنگ های مختلف و با نفوذی بود که درسرزمین های تحت سیطره اش شکوفا می شدند. هر یک از فرهنگ هایی که در اینمنطقه به ظهور رسیدند سهمی در موفقیت کنونی بشریت دارند . ما مردم دورانمعاصر ترکیه وارث این گونه تمدن ها هستیم. از این لحاظ منظورمان از کیفیت متاثر از سنت های پیشینیان است و معتقدیم که جواهرات در طول صدها سال نتیجه طبیعی نگرش فردی به شمار می آید....

طراحان ترکیه اولین کسانی باشند که طرح های ترکیه ای را مطرح نمودند. اما در واقع طراحان جواهرات نقش موثری در معرفی سبک ترکیه ای به جهان دارند. این موضوع غیر قابل انکار است و ما در طی سال های آینده شاهد آنخواهیم بود.

" پراف گل ایر پوگو " Perof Gul Irepogolu یکی از اسامی برجسته در رشتهتاریخ هنرهای زیبا و زیبا شناسی به شمار می آید.او توانست اطلاعات آکادمیکخود را در دانشگاه استانبول تکمیل نماید؛ مکانی که از اعتبار جهانیبرخوردار بود. مصاحبه ما با " ایر پوگلو " درباره سهم ترکیه در هنرجواهرسازی موجب گردید که طی مدتی کوتاه بار دیگر مروری به هزاران سالتجربه در این حوزه داشته باشیم.

" ایر پوگلو " چهره برجسته ای در جهان شناخته می شود. او توانسته استجواهرات عثمانی را با فرهنگ های معاصر مطابقت دهد. او در این رابطه میگوید: جهان یک بار دیگر عصر ترک ها را شاید به مدت دو قرن تجربه کند.

منظور او از این گفته سلطه سبک ترکی بر قلمرو جواهرات است.

 این دورانالهام بخش طرح های وی محسوب می شوند. عثمانی ها تا زمان فتح استانبولحکومت را در دست داشتند و سپس تبدیل به یک امپراطوری و قدرت جهانی شدند وامپراطوری بیزانس را مسخر خود ساختند. پس از آن بود که ترکیب فرهنگ هایترکان مسلمان و ارتدوکس سنت های جدید را حاکم گردانید.

بدین ترتیب چنینترکیبی تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ شد. به ویژه آن که تغییر محل سکونتاساتید ماهر در این منطقه تحت تصرف عثمانی ها و رفتن آن ها به استانبولمزید بر علت گردید و شکوفایی این صنعت را نوید داد. ترک ها در قرن ۱۵ بهویژه قرن ۱۸ هنگامی که اروپایی ها گرایش فراوانی به سبک ترکیه ای داشتند واز آن ها تقلید می کردند، تبدیل به قدرت نوظهوری گردیده بودند.

 به طوری کهدر آن روزها سبک " توکوری " Turourie رواج فراوان یافت. مردم مانند ترک هالباس پوشیدند و در مناسبت های خاص با جواهرات آن ها خود را می آراستند. این جریان تا قرن ۱۹ ادامه یافت. ترکیب فرهنگ های مسیحی و مسلمان ها تبدیلبه قدرت عظیمی شده و بر قوانین دولتی، پوشاک، حتی آشپزی تاثیر گذاشته بود. جواهرات عثمانی بیشتر مواقع تحت تاثیر فرهنگ اروپایی و غرب و فرهنگ هایغنی دیگر کشورها مانند ایران، چین در شرق قرار داشتند.

طراحان مد در ترکیه مانند " آتیل کاتوگ لو " Atilkutoglu و حسین کاگلار Hossein Caglar مردم را به پذیرش سبک ترکیه متقاعد ساخته بودند و اینامر اجتناب ناپذیری بود.

- گل ایرپوگلو

در سال ۱۹۵۶ در استانبول واقع در ترکیه به دنیا آمد. از مدرسه " استانبول ارکک لی سسی " فارغ التحصیل و سپس وارد دانشکده هنرهای زیبا بخشیاز دانشکده معماری شد. او تحصیلات دکترای خود را در دانشگاه استانبول دربخش زیبا شناسی و تاریخ هنرهای زیبا به پایان رسانید و در سال ۱۹۹۷ بهدرجه استادی رسید...

- برندهای مشهور جهان در ترکیه

آناتولی به مدت صدها سال میزبان فرهنگ های مختلف و با نفوذی بود که درسرزمین های تحت سیطره اش شکوفا می شدند. هر یک از فرهنگ هایی که در اینمنطقه به ظهور رسیدند سهمی در موفقیت کنونی بشریت دارند . ما مردم دورانمعاصر ترکیه وارث این گونه تمدن ها هستیم. از این لحاظ منظورمان از کیفیت متاثر از سنت های پیشینیان است و معتقدیم که جواهرات در طول صدها سال نتیجه طبیعی نگرش فردی به شمار می آید.

در کلکسیون اخیر خود به نام " سورو سلطان " متعلق به " زن جویلری " Zen Jewellery وحسن کیل Hasan kale تحتتاثیر قرار گرفت و ساختار تاریخی قصر " توپ کاپی " Top kopi را هم در برداشت. به طوری که بازتابی از قصر در هر یک از قطعات جواهر مشاهده می شود ودر قالب تخت سلطنتی، ارابه های جنگی یا یک جبه نمایان است.مصاحبه با شخصیهنرمند درباره زندگی هنری اش تجربه بسیار جالبی محسوب می شود، به ویژه آنکه وی از سن ۶ سالگی به حرفه طراحی روی آورده است.

 او زمانی که شش سالهبود مسیر زندگی اش را برگزید و تا به امروز که دیگر از آن جاه طلبی ها،جنگ وجدالهای معمول بر سر مادیات با مسایل پیش و پا افتاده خبری نیست آنرا ادامه داد.در حین بحث تمام تاکید او بریک جمله است که در ابتدا شروعکارم در حیطه هنری بسیار جزیی و کم اهمیت پنداشته می شود.

زیرا نحوه بهکارگیری قلم مو را از"محمت سیاکالم" رنگ و نحوه ترکیب آن را از لونی، طرح تصاویریسلاطین را از ناکاس عثمان آموختم. در سال ۱۹۸۵ به دنبال ارایه طرح هایبسیار کوچک تری بودم و قصد داشتم کار خود را از لوبیا، عدس و سنجاق سرشروع کنم. در طی این سال ها معلمی نداشتم، حال تا چه حد این شرایط و همچنین کم سن وسال بودن من و یا آزادی عمل در انتخاب مسیر زندگی می توانستبر روی فعالیت هایم تاثیر خود را بگذارد، موضوعی است که قضاوت درباره آنرا باید به زمان سپرد.

- درباره جایگاه طراحان در صنعت جواهرات ترکیه چه نظری دارید؟

دیگر طراحان مورد اغماض و چشم پوشی قرار نمی گیرند، حال آن که کانونتوجه این صنعت را به خود اختصاص داده اند و به مرور زمان فراتر از حد تصورافرادی با نفوذ و مهم شناخته می شوند. با وجود آن که سال ها مورد بی توجهیقرار داشته اند و نامی از آن ها برده نشده است اما در طی سال های گذشتهتحت تاثیر تغییر نگرش ها، آن ها تنها یک صنعتگر نیستند، بلکه از جایگاهوالایی برخوردارند؛ که عدم حضورشان سبب تضعیف صنعت جواهرات می گردد. طراحبه معنی کسی است که اصولی از هستی خود را در قالب طرح هایش به نمایش میگذارد؛ آن چنان که با ارایه طرح هایش بر مبنای فلسفه اش به شیوه های خاصهویتی جهانی می یابد. آنچه که ما پس از ۱۵ سال تلاش مبارزه به آن دستیافته ایم.

 آرزوی خلق آثاری بادوام در حیطه رقابت های کنونی و دوری جستناز مادیات، صرف طرح وطراحی را حرفه ای جذاب و دوست داشتنی جلوه می دهد. امروزه شرکت های مشهور بسیاری از مسئولیت را به عهده گرفته اند و شرایطبیش از گذشته سازمان یافته است.

- به نظر چه نوع اقداماتی باید برای حفظ و افزایش میزان اهمیت نقش طراحان در این صنعت صورت گیرد؟

لازم است که افراد متبحر در این زمینه در مکان و زمان مناسبی بر اساسهدف دقیق و مشخصی گرد هم آیند و از تجارت یکدیگر بهره مند شوند. در صورتیکه یکی از این عوامل مورد توجه قرار نگیرد، با معضل مهمی رو به رو خواهدشد.

- به سرعت چشمگیر پیشرفت ترکیه در بازار جواهرات جهان توجه کنید، آیا ترکیه می تواند پیشگام مد در جهان گردد؟

دستیابی به چنین هدفی را بعید نمی دانیم. اگرچه گذشت زمان حقایق راآشکار خواهد ساخت. ترکیه نیز مانند دیگر کشورها ارزش های خاص خود راداراست، که باید شناخته شده و دنیا نیز به درک آن ها نایل گردد.

- آیا منظور شما این است که ترکیه باید بیشتر گرایشات مشرقی خود را حفظ کند؟

نه به طور واقعی. آناتولی، صدها سال است که میزبان فرهنگ های مهم ومشهور بوده است، فرهنگ هایی که پس از مدت ها ظهور شکوفا گردیده و سهمموثری در موفقیت کنونی بشر داشته است. حال ما وارثان تمدن هایی هستیم کهتحت تاثیر سنت های اجدادمان نگرش هایمان را نسبت به کیفیت تغییر داده است،به این معنا که هزاران سال است که جواهرات حاصل طبیعی دیدگاه های شخصی بهشمار می آید. تصور من درباره طراحی جواهرات در شرایط کنونی نیز چنین است.

در واقع فلسفه ما الهام بخش طرح هایمان می شود.

سنت های سلجوق عثمانی بهعنوان نمادی از فرهنگ ترک تاثیر بسزایی بر روی طرح هایم داشته اند. البتهبه این معنای آن نیست که من طرح های آن دوره را می پذیرم و امروز از آن هادفاع می کنم. هدف من تطبیق طرح های با شکوه این دوره با سبک کنونی است. تابراساس آن مدل های ارزنده ای ارایه شود. البته هویت های فرعی نیز در نظرگرفته می شود.

مقالات مشابه جواهرسازی:

مرواریدهای‌ ژاپن‌

جواهرساز طراح عشق و زندگی‌

جواهرساز هنرمند و خلاق

آموزش گام به گام جواهر سازی

آموزش جواهر سازی و گوهرشناسی

خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

آموزش جواهر سازی

نرم افزار طراحی گوهر و جواهر

آموزش استفاده از گوهر و جواهر

جواهر و گوهر شناسی

آموزش مراقبت از گوهرها و جواهر آلات

نظرات (۱)

سلام
تشکر.
همیشه موفق و پیروز باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی