آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

آموزش کسب پول از اینترنت ، استخدام

استخدام ، یافتن کار ، کسب پول و درآمد اینترنتی و خانگی

معرفی استخدام , اخبار و آگهی استخدامی و کاریابی ، راههای کسب درآمد و پول از اینترنت ، کارآفرینی , کسب درآمد خانگی , بازاریابی ، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، کسب درآمد با فروش فایل , اشتراک گذاری , کوتاه کننده لینک ، کسب درآمد کلیکی , پاپ آپ , همکاری در فروش ، کسب درآمد برای زنان و دختران ، موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد
جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۴۹ ب.ظ

انواع بازاریابی اینترنتی

انواع بازاریابی را می‌خواهیم در این مقاله مطرح کنیم. بازاریابی با یک تولید کننده شروع می‌شود و به یک مصرف کننده پایان می‌یابد. همان فرآیندی است که توسط آن مشتریان از شرایط محصول باخبر می‌شوند و یا آن را به دست می‌آورند. کسب‌ و کارها براساس شرایط خود یکی از انواع بازاریابی را انتخاب می‌کنند. در ابتدا می‌خواهیم انواع بازاریابی را معرفی کنیم و سپس به توضیح کوتاهی از هر یک بپردازیم تا با مفهوم هر کدام از روشهای بازاریابی آشنا شوید.

بازاریابی چیست؟

اگر از شما به عنوان یک متخصص بازاریابی بپرسند “بازاریابی چیست؟”، یا از شما بخواهند آن را تعریف کنید، به راحتی قادر به تعریف آن خواهید بود؟ به راستی بازاریابی در ذهن شما چه معنایی دارد؟

موسسه خبرگان بازاریابی (Chartered Institute of Marketing)، بازاریابی را اینگونه بیان کرده است: “مدیریت فرایند شناسایی، پیش بینی و ارضای نیازهای مشتری به شکلی سود آور.”

فرآیند بازاریابی حتی قبل از آنکه مشتری وارد چرخه ی کسب و کار شود، آغاز می‌شود، نه زمانی که محصول آماده فروش است.

در پاسخ به اینکه بازاریابی چیست باید گفت بازاریابی فرایند مشتاق کردن مخاطبین به محصولات و یا خدمات است. این فرآیند با انجام تحقیقات بازار آغاز و با تحلیل رفتار مصرف کننده یا مشتریان، بهبود سفر مشتری، شناخت کامل خواسته ها و نیازهای بازار هدف، نگهداشت مشتریان، و افزایش سهم بازار ادامه خواهد داشت.

بازاریابی یکی از بخش های اصلی کسب و کار است که تمرکزش بر افزایش و نگهداشت مشتریان فعلی و دستیابی بیشتر به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل است.

بازاریابی چهار بخش را در بر می‌گیرد:

  1. شناخت مشتریان و محیط خارجی کسب وکار به جزئی ترین شکل ممکن
  2. شناسایی فرصت ها و توسعه استراتژی برای سرمایه گذاری روی آنها
  3. استفاده از ابزارهای مارکتینگ برای تحقق اهداف اصلی کسب و کار
  4. سنجش نتایج فعالیت ها و تدوین فرایند بهبود مستمر به منظور توسعه کسب و کار

 

هدف از بازاریابی چیست؟

ما در اینجا هستیم تا با بررسی انواع روش های بازاریابی به این مسئله برسیم که با بازاریابی درست می‌توانیم تحولی شگرف را در کسب و کار خود ایجاد کنیم و همیشه رضایت مشتریان خود را داشته باشیم. البته کسب رضایت مشتریان در مرحله پس از خرید یا استفاده از خدمات صورت می‌گیرد که خود نیز بخشی از بازاریابی است که به اصطلاح در بازار به آن خدمات پس از فروش می‌گویند.

انواع روش های بازاریابی

  1. بازاریابی اینترنتی
  2. بازاریابی تلفنی
  3. بازاریابی حضوری
  4. بازاریابی مستقیم
  5. بازاریابی ویروسی
  6. بازاریابی عصبی
  7. بازاریابی ویدئویی
  8. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
  9. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  10. بازاریابی از طریق موتور های جستجوگر

 

1. بازاریابی اینترنتی

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی اینترنتی در تعریف ساده، برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ابزارهای آنلاین است.

با گسترش فضای اینترنتی و آنلاین، بازاریابی اینترنتی (آنلاین) در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی است. آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات آنلاین همگی بیانگر یک مفهوم هستند. کاهش هزینه ها، انعطاف پذیری، قابلیت اندازه گیری و تحلیل داده دقیق، کنترل بیشتر، توانایی برقراری ارتباطات موثرتر و … از مزایای این شکل از بازاریابی هستند.

در کسب و کارهای سنتی، بعد از راه اندازی کسب و کار، مهم ترین مسئله، جلب و حفظ مشتریان است که در قدم اول صاحبان مشاغل به آن می‌پردازند و به این فرآیند در اصطلاح، “بازاریابی” گفته می شود. با حضور چشمگیر اینترنت در فضای معمولی زندگی انسان ها، کسب و کارها نیز میل به ورود در این فضاها را پیدا کرده اند و حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی را نیز می‌طلبد.

بازاریابی اینترنتی نیز همانند بازاریابی سنتی باید توسط بازاریابان اینترنتی صورت بگیرد. شما در راه می‌توانید از آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید.

شما اگر قصد ایجاد یک “کسب و کار اینترنتی” دارید، ناچارید برای بهتر دیده شدن و جلب اعتماد بیشتر، به سراغ طراحی وب سایت بروید. ایجاد ترافیک برای وب سایت از اهداف بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود که شامل دو روش بازاریابی درون گرا و برون گرا می‌باشد.

در بازاریابی درون گرا، بیشتر توجه مدیران وب سایت ها به تولید محتوای سودمند برای مخاطبان شان می باشد که البته در تولید این محتواها، توجه به کیفیت حرف اول را می زند. دقت نمایید که “بازاریابی محتوا” به علت اثر بخشی طولانی مدت و همچنین پروسه زمانی طولانی می تواند یک رابطه طولانی دو طرفه را بین سایت شما و مخاطبان تان فراهم کند.

فقط برای ایجاد تنوع سعی کنید از انواع محتوا چه دیداری وچه شنیداری بهره ببرید، حتی با نشر همین محتواها در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ شخصی خود به بالا رفتن ترافیک و سئو سایت تان کمک کنید.

بازاریابی آنلاین همان طور که از نامش پیداست، به معنای 24 ساعته حاضر بودن در فضای اینترنت است که شما را قادر می‌سازد در هر ساعت از شبانه روز به تعامل با سایت ها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح نمایید، به انواع مختلف کالاها دسترسی پیدا کرده و قیمت آن ها را به راحتی بیابید. این ها بخشی از مزایای بازاریابی آنلاین است.

از معایب آن می توان به غیر ملموس بودن کالاهای ارائه شده در این فضاها، وابستگی شدید به اینترنت، نبود این فناوری در بسیاری از مناطق هدف و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارهای نوپا نام برد.

بازاریابی اینترنتی از انواع بازاریابی است

2. بازاریابی تلفنی

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی تلفنی است. برای تعریف بازاریابی تلفنی می‌توانیم بگوییم بازاریابی تلفنی (گاهی اوقات به عنوان فروش داخلی و یا فروش تلفنی نامیده می‌شود) یک روش بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده تلفنی مشتریان احتمالی را تشویق می‌کند که کالا ها و خدمات را بخرند. این مبحث بازاریابی حتی می‌تواند شامل محتواهای ضبط شده فروش که از طریق تماس تلفنی خودکار با مخاطب ارتباط می‌گیرند، باشد.

فرآیند استفاده از تلفن برای تولید و ایجاد سرنخ های فروش، ایجاد فروش یا عمل جمع آوری اطلاعات بازاریابی می‌باشد. بازاریابی تلفنی خصوصاً برای کسب و کار های کوچک ابزاری ارزشمند می‌باشد. در بازاریابی تلفنی در مقایسه با فروش شخصی و رو‌در‌ رو در زمان و هزینه صرفه جویی می‌شود. متخصصان تخمین می‌زنند بازاریابی تلفنی یک پنج ام هزینه نسبت به فروش حضوری داشته باشد.

بازاریابی تلفنی خصوصاً زمانی که یک مشتری یک کسب و کار کوچک در مکانی با دسترسی سخت قرار دارد و یا برای بدست آوردن یک مشتری بالقوه با بسیاری از مشتریان احتمالی باید تماس گرفت بسیار مفید است. اگر چه برخی از کسب و کار های کوچک به صورت انحصاری از تلفن استفاده می‌کنند، بازاریابی تلفنی بخشی از برنامه بازاریابی است تا تبلیغات و تلاش های بازاریابی را به هم گره بزند.

برای مثال می‌توانید اطلاعات اولیه معرفی را به وسیله نامه ارسال کنید، سپس با مشتری تماس بگیرید تا به فرد علاقه مند دسترسی پیدا کنید و در نهایت یک فروشنده برای ملاقات با مشتری بفرستید.

یکی-از-انواع-بازاریابی-تلفنی-است

3. بازاریابی حضوری

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی حضوری است. بازاریابی حضوری یک نوع بازاریابی مستقیم است که بیشتر به منظور معرفی یک محصول و یا موارد وابسته به آنها، توسط یک فرد انسانی با هدف جلب سفارش و یا معرفی صرف، صورت می پذیرد.

بازاریابی حضوری روشی از بازاریابی و فروش است که در آن، فروشنده ها و بازاریابان شرکت، به صورت مستقیم با مشتری ملاقات می‌کنند و سعی در فروش و جذب مشتری دارند.

بازاریابی حضوری، حرفه ای است که می‌تواند شروع خوبی برای گام نهادن به دنیای بازاریابی تلقی شود. در حرفۀ بازاریابی حضوری بیشتر از افرادی استفاده می‌شود که انرژی، قدرت انتقالی، قدرت ایجاد اعتماد، بیان مناسب و از سخت کوشی بالا برخوردار باشند.

براساس آنچه که گفته شد، بازاریابی حضوری دو هدف کلی را تعقیب می کند:1-معرفی 2-جلب سفارش دلایل زیادی برای استفاده از بازاریابی حضوری وجود دارد. معمولاً می‌بینیم که شرکت های کوچک و شرکت های بزرگ هر دو از این روش بازاریابی استفاده می‌کنند.

شرکت های کوچک عموماً به این دلیل از این روش بازاریابی استفاده می‌کنند که بازاریابی حضوری اثر بخشی بالا و هزینه ی به نسبت پایینی دارد. از طرفی در بازاریابی حضوری، می‌توان به صورت مستقیم بازار هدف را انتخاب کرد و مستقیماً وارد بازار هدف شد.

به همین دلیل در شرکت های کوچک، استفاده از بازاریابی حضوری مزیت خوبی در بازار به این نوع شرکت ها می‌دهد. در شرکت های بزرگ نیز، به این دلیل از بازاریابی حضوری استفاده می‌شود که میزان ارتباط با مشتریان کنترل شود. این امر به حفظ مشتریان شرکت و وفادار سازی مشتریان می‌انجامد.

یکی از انواع بازاریابی حضوری است

4. بازاریابی مستقیم

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی مستقیم است. هنگامی که تولیدکنندگان به‌صورت مستقیم با مصرف کنندگان تعامل می‌کنند، در بازاریابی مستقیم شرکت کرده‌اند. منظور از این نوع تعامل این است که هیچ واسطه‌ای به‌عنوان شخص ثالث، مانند خرده فروش و یا عمده فروش در میان نباشد. بازاریابی مستقیم می‌تواند از طریق پست، تلفن و اینترنت انجام شود، زیرا شرکت‌ها، محصولات و خدمات خود را به طور مستقیم به دست مصرف کنندگان خود می‌رسانند و بدین ترتیب فروش می‌کنند.

بازاریابی مستقیم به دنبال توسعه روابط مستقیم مستمر با مشتریان است، چراکه اکثر بازاریابان براین باورند که هزینه جذب مشتریان جدید، پنج برابر حفظ مشتریان فعلی است. براین اساس فعالیت های بازاریابی مستقیم، به عنوان ابزاری برای رضایتمند نگه داشتن مشتریان و تشویق او به هزینه کردن خواهد بود.

این نوع بازاریابی نوعی تاکتیک تهاجمی محسوب می‌شود و باید با تعبیرات و برنامه ریزی خاصی انجام شود . این مسئله که شما از چه روشی  و با چه نوع برخوردی این کار را انجام میدهید میتواند  زمینه ساز بازاریابی  موثر یا بازاریابی غیر موثر و بعضا بازاریابی مضر باشد،  بنابراین برای بازاریابی مستقیم  در نظر گرفتن حریم خصوصی افراد ، عدم ایجاد مزاحمت و در نظر گرفتن شرایط  افراد  بسیار مهم می‌باشد.

این نوع بازاریابی روش منطقی و سود آوری است که توسط مجموعه های مختلف تولیدی و خدماتی با تعابیر مناسب انجام می‌شود . همچنین این روش به عنوان ابزاری برای بررسی واکنش رفتار مشتری و تصمیمات ابتدایی بازاریابی نیز در نظر گرفته می‌شود . پس می‌توان نتیجه گرفت بازاریابی مستقیم می‌تواند نقش کلیدی برای مجموعه های نوپا  در بررسی میزان  جلب توجه و تقاضا داشته باشد .

یکی از انواع بازاریابی مستقیم است

5. بازاریابی ویروسی

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی ویروسی است. در ابتدا می‌خواهیم بدانیم که چرا به این نوع از بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ویروسی اطلاق می‌شود؟ پاسخ کاملاً واضح است. بازاریاب کسب و کار یا برند در این شیوه از بازاریابی دیجیتال، پیام، شعار یا اسم برند را به صورت یک ویروس در بین مخاطبان پخش می‌کند تا سپس این تبلیغ به صورت اپیدمی در بین آحاد جامعه رسوخ کند. لذا آگاهی از راههای موفقیت در بازاریابی ویروسی مهم است.

بازاریابی ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می‌کند و ایجادکننده امکان رشد ترویجی در نمایش و نفوذ پیام است.

مبنای بازاریابی ویروسی بر انتشار پیام اغلب در شبکه های اجتماعی پرمخاطب برای بالا بردن آگاهی مردم نسبت به برند یا کسب و کار مورد نظر است. در گذشته که حوزه دیجیتال، پیشرفت کنونی را نداشت، این شیوه از بازاریابی معمولاً با استفاده از تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی همراه بود؛ اما امروزه بازاریابی ویروسی معمولاً در بستر شبکه های اجتماعی رخ می‌دهد. از این روست که می‌توان بازاریابی ویروسی را یک نوع از بازاریابی دیجیتال دانست.

معمولاً کمپین های بازاریابی ویروسی عمر طولانی ندارند و نهایت یک ماه دوام می‌آورند اما در همین زمان کوتاه، اگر پیام ارزشی مورد نظر برند ما، به اندازه کافی خلاقانه و جذاب باشد، موفقیت های بزرگی کسب خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی کاملاً به سمت وب حرکت کرده‌اند. اکنون بخش بزرگی از دوستان و اعضای خانواده هر شخص روی خط است یا به زودی به آن متصل می‌شود. تماس شخصی بر روی وب تقریباً به صورت رایگان است. هر شخص می تواند در عرض کمتر از یک روز با صد نفر ارتباط برقرار کند و هر کدام از این صد نفر نیز به نوبه خود می‌توانند با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند.

در واقع هرم ارتباطی می‌تواند در مدت یک روز ساخته شود، تاثیر شبکه نقش مهمی را ایفا می‌کند. همان طور که افراد بیشتری ثبت‌نام می‌کنند، آنها می‌توانند با گروه بزرگتری ارتباط برقرار کنند و به زودی تعداد کل به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

بازاریابی ویروسی از دیگر انواع بازاریابی است

6. بازاریابی عصبی

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی عصبی است. تحلیل های بازاریابی از بازاریابی عصبی برای سنجش ترجیهات مشتری استفاده می‌کنند، زیرا پاسخ کلامی مشتری به پرسش  “چرا شما این محصول را می پسندید” ممکن است همیشه پاسخ درستی نباشد. این دانش به بازاریاب ها کمک خواهد کرد تا محصولات و خدمات مؤثرتری ارائه بدهند و کمپین‌های بازاریابی تشکیل دهند که تمرکز بیشتری روی واکنش مغز داشته باشند.

بازاریابی عصبی به بازاریاب نشان می‌دهد که مشتری به چیزی واکنش نشان می‌دهد، حال این واکنش می‌تواند نسبت به رنگ بسته بندی کالا باشد یا به صدایی که کارتن کالا هنگام تکان دادن ایجاد می‌کند و یا این ایده که آنها صاحب چیزی شده اند که دیگر مشتریان در اختیار ندارند.

بازاریابی عصبی به معنای کاربرد علم اعصاب در بازاریابی است. بازاریابی شبکه ای شامل استفاده مستقیم از عکس برداری مغز و اسکن مغز و استفاده از هر وسیله دیگری که با آن می‌توان واکنشهای مغزی مشتری را نسبت به یک محصول، بسته بندی، تبلیغات و یا هر عنصر دیگری که در بازاریابی کاربرد دارد، می شود.

در بعضی مواقع پاسخ‌هایی که مغز از طریق این تکنولوژی‌ ها به ما می‌دهد ممکن است به صورت خودآگاه برای خود شخص قابل ادراک نباشد و به همین دلیل این اطلاعات می‌تواند بیش از برآوردهای حضوری که توسط مشتریان در گروههای کانونی انجام می‌شود، مؤثر باشد.

این روش بسیار انعطاف پذیر است و می‌توانند تمایل کاربر و وفاداری او به مارکی را تعیین کند، زیرا می‌توان این روش را تقریباً روی هر کسی که نسبت به محصول یا شرکتی نظری دارد، پیاده کرد. روش بازاریابی به این صورت است که بر روی ایجاد تاثیری مثبت و ماندگار بر روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد و فرقی هم نمی‌کند که به چه صورت این کار را انجام دهد.

بازاریابی عصبی، همان تاثیرات را می‌سنجد؛ با این حال، هر کسی هم می‌تواند موارد پایه ای را در مورد کاربر بیابد و محصول یا خدمات خود را برای تاثیر بر نیاز های ضمیر ناخودآگاه کاربر، تطبیق دهد.

بازاریابی عصبی یکی از انواع بازاریابی است

7. بازاریابی ویدئویی

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی ویدئویی است. در دنیای امروز دیدن یک ویدئو با جذابیت‌های بصری و ترکیبی از تصویر و صدا و رنگ و روایت خیلی تأثیرگذارتر از خواندن یک متن است. بسیاری از افرادی که در محیط مجازی می‌گردند چندان با دقت و با حوصله نیستند و بیشتر می‌خواهند سرگرم بشوند و استراحت کنند.

بنابراین اینگونه افراد ترجیح می‌دهند یک ویدئوی چند دقیقه‌ای ببینند تا اینکه تبلیغات متنی بخوانند. بنابراین خیلی اهمیت دارد که شما برای تبلیغات کارتان ویدئو بسازید. سعی کنید اصل صداقت را در ساختن این ویدئوها رعایت کنید و واقعا هر آنچه را که محصول و خدمتتان می‌تواند به مشتری بدهد را بگویید. بهره‌بردن از روانشناسی رنگ‌ها، لحن  شوخی و طنز، برانگیختن احساساتی مثل دلسوزی، خشم یا عشق و … در ساختن ویدئوها اهمیت دارد.

 امروزه سرویس‌های مخصوص اشتراک‌گذاری ویدئو مثل آپارات یا تماشا در کشور وجود دارد که فضای مناسبی برای تبلیغات شماست. پس حتما باید در این سایت‌ها حساب کاربری داشته باشید و مدام ویدئو بسازید و لود کنید.

در انتخاب تیتر ویدئوهایتان دقت کنید که مخاطبان هدف را در نظر داشته باشد. امروزه آنچنان این ویدئوها اهمیت پیدا کرده‌اند که در سرچ کلیدواژه‌ها اول از همه ویدئوها بالا می‌آیند و نشان از این دارد که بازاریابی ویدئویی از هر چیزی مهم‌تر است.

 

8. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی ایمیلی است. وقتی شما به شیوه‌های مختلفی، ایمیل مخاطبان هدفتان را با رضایت آنها به دست می‌آورید و به آنها ایمیل‌ ارسال می‌کنید، در واقع در حال انجام بازاریابی ایمیلی هستید.

خوبی بازاریابی از طریق ایمیل این است که یک نوع ارتباط مستقیم و دوطرفه با مخاطبانِ هدف برقرار می‌کند و شما می‌توانید مستقیماً آن‌ها را به لیست محصولات خود لینک بزنید. ایمیل مارکتینگ و افزایش کسب درآمد اینترنتی به عنوان برنامه کاری مدیران کسب و کار باید مورد توجه باشد.

دقت داشته باشید که نمی‌توانید همین‌طور بدون رضایت به افراد ایمیل بزنید. شما می‌توانید از راه‌های مختلف مثل ثبت‌نام افراد در وب‌سایتتان یا برای خرید محصولتان از آن‌ها پست الکترونیکی بگیرید. دقت داشته باشید که حتما برای احترام به مشتری لینک لغو عضویت را قرار دهید.

اینگونه مخاطب به شما اعتماد می‌کند و احساس کلافگی از ایمیل‌های شما نمی‌کند. جذابیت‌های تبلیغاتی را هم در ایمیلتان لحاظ کنید. مخاطبانتان حتماً انتخاب شده باشند و از افرادِ احتمالی‌ای باشند که می‌توانند به مشتری شما تبدیل شوند.

 

9. بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی است. بازاریابی شبکه های اجتماعی از مهم ترین شیوه های بازاریابی دیجیتال است. شکل گیری، پیشرفت و همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی، باعث شده که بازاریابی دیجیتال، بستر جدیدی تحت عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی برای فعالیت های خود پیدا کند.

امروزه تقریباً بسیاری از مردم دنیا برای برقراری ارتباط با دوستان خود، رفع نیاز های آموزشی و پژوهشی، خرید مایحتاج زندگی یا بهره مندی از خدمات مورد نیاز و حتی برای پر کردن اوقات بیکاری خود از این شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی استفاده می‌کنند.

محبوبیت و مقبولیت هر یک از این شبکه های اجتماعی به نوبه خود سبب شده است که کسب و کارها و برندهای مختلف در هر زمینه ای برای بازاریابی، تبلیغات، شناختن خود به مخاطبان، عرصه محصولات و خدمات و… فعالیت های عظیمی را در این شبکه های اجتماعی متمرکز کنند.

به صورت کلی به فرآیند جلب توجه مخاطبان در راستای اهداف تجاری برای کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می‌شود.

در متدهای جدید بازاریابی، این مشتری است که مشتری می‌آورد. از این رو، شما باید در ابتدا با برنامه ای منظم به معرفی صادقانه و تمام و کمال برند خود و محصولات یا خدمات ارائه شده کسب و کارتان بپردازید تا در ادامه این روند، مخاطبان و مشتریان شما این صداقت و حس اعتماد برند شما را به دیگران بشناسانند.

اما هر یک از این شبکه های اجتماعی، کاربران و ویژگی های مخصوص به خود را دارد. یعنی برای مثال شما نمی‌توانید همان گونه که در اینستاگرام به بازاریابی برند خود می‌پردازید، در توییتر هم موفق باشید. لازمه موفق در بازاریابی شبکه های اجتماعی ، شناخت هریک از این شبکه های اجتماعی و راه و روش استفاده از هر کدام از آن ها است.

 

10. بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر

یکی از انواع بازاریابی ، بازاریابی از طریق موتور های جستجوگر است. این نوع بازاریابی که همچنان اثرگذار است به دو نوع رایگان و پولی انجام می‌شود. در نوع رایگان شما با بهینه‌سازی سایت خود و با مطابقت دادن شرایط آن با اصول سئو می‌توانید آن را همیشه در رنک‌های بالای گوگل قرار بدهید.

تکنیک‌های سئو روز به روز تغییر می‌کند و شما باید با این تکنیک‌ها آشنا بشوید و مدام خود را بروز کنید. بسیاری از تکنیک‌هایی که قبلا در ابتدای لیست گوگل قرار داشتند امروزه رتبه‌های پایین‌تری دارند و برای مثال چیزهایی که قبلاً صرفاً یک نوع ویژگی متمایزکننده محسوب می‌شد الآن دیگر از ضرورت‌ها است.

محتوای متنی و کلیدواژه‌ها باید طوری باشد که به سریع‌ترین شکل و حتی با امکانات سرچ صوتی بتواند سایت را بالا بیاورد. استفاده از گوگل‌مَپ برای وقتی که می‌خواهید آدرس مکانی را به مشتری بدهید خیلی کاربردی است. لینک‌های اساسی بزنید و بیشتر از افزایش بازدید به کیفیت بازدیدها و مشتری کردن مخاطبین توجه داشته باشید.

تبلیغاتتان و محتوایی که ارائه می‌دهید باید هدفدار باشد. اگر محتوایی تخصصی ارائه بدهید که هیچ ربطی با محصول و امکاناتی که دارید ندارد نمی‌توانید مشتری جذب کنید. بنابراین باید در مورد چیزهایی بگویید که صد در صد می‌توانید در اختیار مشتری قرار دهید.

هنوز هم از امکان پولی گوگل برای بالا بردن سایت خود می‌توانید استفاده کنید. سعی کنید از این روش درست بهره ببرید و با شناسایی درست مخاطبان کلید واژه بسازید. خوبیِ این امکان این است که تنها وقتی بر روی کلید واژه و لینک شما کلیک می‌شود شما باید پول بپردازید و لازم نیست که پیش‌پرداختی داشته باشید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به انواع بازاریابی اشاره شده است و تا آنجا که امکان داشت توضیحات مفیدی را ذکر کردیم که اشخاص و شرکت ها بنا به نیاز و با صرف وقت و هزینه دلخواه خود می‌توانند این روش ها را انتخاب کنند و آن را برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

در بازاریابی آنچه که حائز اهمیت است، اطمینان از این موضوع است که مشتری در مرکز همه تصمیم گیری های کلان کسب و کارهای بزرگ و کوچک قرار دارد و نیاز ها و خواسته هایش توسط هر یک از کارکنان برند درک و برآورده می‌شود.

هر شخصی که به نوعی با کسب و کار در تعامل است، باید بداند بازاریابی چیست و چگونه می‌تواند از مفاهیم و استراتژی های بازاریابی به منظور پیشبرد اهداف کسب وکارش استفاده نماید.

با پیشرفت تکنولوژی و وجود اینترنت استفاده از روش بازاریابی اینترنتی و استفاده از شبکه های اجتماعی بیش از پیش شده است و اغلب شرکت ها از این روش بازاریابی استفاده می‌کنند، و حتی می‌توانید برای بازاریابی در زمینه ترویج و فروش محصولات خود نیز روش های جدیدی نیز ابداع کنید که کارآمدتر و بهتر از روش های بالا باشد، که هر شرکتی بنا به برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت خود استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود را با آن انجام دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی